Social Icons

Pages

Saturday, November 30, 2013

KANTOI !!! PUAK PR BODOH BANDINGKAN KENAIKAN GAJI MENTERI BESAR SELANGOR DENGAN KETUA MENTERI SARAWAK !!!



Apa punya baghal ler puak-puak ni ???

Apakah mereka fikir,semua orang bodoh seperti mereka sehinggakan tidak dapat membezakan yang mana perompak dan yang mana korporat? Adakah mereka tidak dapat membezakan antara RM22 bilion dengan RM2.7 bilion ??? Adakah mereka tidak dapat membezakan antara tahun 1992 dengan tahun 2010 ???


Anwar Ibrahim yang cuba menampilkan diri konon-kononnya dia marah sangat dengan kenaikan gaji mendadak dan melampau yang dibuat oleh Khalid Ibrahim,cuba juga untuk terus menipu.Dia bergaji RM1 sebulan...Setahun baru dapat RM12 selaku Penasihat Ekonomi Selangor.Namun Khalid Ibrahim mendedahkan bahawa pada Anwar Ibrahim menerima RM15 juta setahun untuk pelbagai kos lain yang tidak termasuk dalam gajinya,termasuklah elaun perjalanan,pejabat dan sebagainya.Dengan kata lain,Anwar Ibrahim menerima RM1 juta sebulan,gaji yang jauh lebih tinggi berbanding gaji Presiden Amerika Syarikat.Tidak hairanlah mengapa Khalid Ibrahim bukan main laju lagi jual tanah,jual bangunan, jual itu jual ini sampai Selangor sekarang tidak ubah seperti sebuah negeri yang berada di tangan pajak gadai.Itu pun masih lagi nak bercakap besar tentang kehebatan Selangor.tu pun bukan main hebat lagi meuwar-uwarkan tentang rancangan-rancangan yang telah diatur oleh Kerajaan Negeri Selangor di bawah Khalid Ibrahim untuk rakyat sedangkan semua itu hanyalah di atas kertas dan peruntukan untuknya dibelasah dan dibalun oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat Selangor. 

Lahap dan serakah !!! 

Itulah yang boleh dikatakan tentang Kerajaan Negeri Selangor sekarang...Paling menarik ialah apabila Hannah Yeoh,Speaker DUN Selangor memberitahu, dia hanya dapat gaji,dia tidak ada berlian,rumah pun rumah teres,tidak naik jet dan dua orang anaknya pun tidak ada jawatan tetap dalam kerajaan atau GLC. Punyalah hamlau ini betina...Baru dua penggal takkan dah jadi kaya meliana? Takkan dua orang anak kecilnya itu dah jadi macam Lim Guan Eng atau Gobind Singh Deo atau paling tidak pun macam Nurul Izzah ??? Agak-agaklah kalau nak tarik simpati pun! Memanglah sekarang ini secara nyata laki kau tak ada apa-apa kepentingan sebab tersilap langkah di Selangor,kau tercampak macam Janice Lee. Tapi kalau dah Cina,Hannah Yeo kalau tak makan babi pun, sentuh dan cium mesti ada punyalah!!! Memang sah dan terang-terang menipu punya kes,tapi anehnya,puak-puak pecacai dan penjilat Pakatan,pandai pula mencari jalan untuk menipu dan kemudian,percaya sungguh dengan penipuan sendiri !!! - Flyingkick


Berikut adalah satu komen bernas FB mengenai kenaikan gaji Adun,Exco dan MB Selangor.Kredit untuk Aznil Hisham ;

Gaji MB naik - Selangor vs Sarawak..

*******************************************

Mutakhir ini.. Pemakan dedak sudah semakin dewasa..Boleh berfikir dgn baik...Maka cara mereka menelan sesuatu issue pun sudah menampakkan kebijaksanaan...Mereka sgt bijak apabila membuat perbandingan antara kenaikkan di Sarawak dan di Selangor.. Mari kita rungkaikn bersama.. 

************************* ‪

#‎PERTAMA‬ Kali terakhir kenaikan gaji bagi KM dan exco Sarawak di kaji adalah 21 tahun lepas iaitu pada tahun 1992.Kali terakhir Gaji bagi MB,exco & Adun Selangor adalah 3 tahun lepas iaitu 2011 Sekarang ko org fikirkn sendiri..Patutkah gaji bagi MB,exco,adun,speaker,meja,kerusi naik sehingga 300% walhal baru sahaja gaji mereka dinaikkan..

************************* ‪

#‎KEDUA‬ Dari bacaan dan penelitian aku.Kenaikan gaji bagi negeri Sarawak melibatkan Adun negeri Sarawak..Tiada pula di sebut exco kerajaan negeri Sarawak..Tetapi..Kenaikkan gaji di Selangor melibatkan Exco dan Adun sekali.. Hmmm... Aku berfikiran positif.. Di Sarawak tiada exco kerajaan negeri...Di Selangor.. Exco dan adun adalah org yang berbeza.. (^_^) Apapun ini penelitian aku..Kalu salah tolong betulkan (^_^)

*************************

‪#‎TIGA‬ Khalid Ibrahim mengumumkan kenaikan gaji MB, exco dan adun2 ny secara lumayan kerana peningkatan hasil dalam negeri yg bertambah... Kita tahu.. Khalid Ibrahim adalah salah seorg pemimpin yg TAK BOROS dan SANGAT BERHEMAH dlm berbelanja.. Beliau juga di kategori sebagai "Kedekut"... Even utk rakyat...Ini terbukti dgn peningkatan Rezab kerajaan negeri yg meningkat.. Serta defisit kewangan yg berkurangan... Tahniah... Walaupun kita sedar akan kecairan asset yg berlaku... Apapun... Aku tabik pada Khalid yg mampu mengawal perbelanjaan dgn ketat... Walaupun rakyat terpaksa menanggung masalah sampah... Rakyat terpaksa menanggung masalah air... Yg penting ... Simpanan mesti tinggi.. (^_^)) Apa yg aku nak sentuh... Bila simpanan itu tinggi... Ianya harus di kembalikan kepada rakyat...Kakitangan Awam Selangor di beri bonus setengah bulan gaji... Selang seminggu gaji dia naik 2 kali ganda...Kejadah apanya...Adakah kakitangan Awam Selangor adalah "kucing kurap"? Adakah mereka tak bekerja keras utk kerajaan negeri?

*************************

‪#‎KEEMPAT‬ Beliau membandingkan dengan kenaikkan gaji di Sarawak... Hmmm, Selepas 21 tahun... Sarawak baru mengkaji kenaikan gaji bagi KM dan adun mereka.. Keluasan negeri Sarawak iaitu 124 449 km persegi yg mana besarnya sama seperti semenanjung Malaysia.. Dengan kemudahan infrakstruktur dan sosio-geografi yg jauh berbeza dgn Selangor... Maka wajar bagi kita katakan beban tugas utk menemui rakyat bagi setiap adun yg mempunyai jarak kawasan yg amat luas.. Di Selangor..keluasannya adalah 7956 KM persegi.... Kemudahan sudah kerajaan BN yg lepas sediakan... Tiada masalah utk berjumpa dgn rakyat... Buat saja satu majlis...emailkan sahaja... Telefon pun boleh... Rakyat datang jumpa pemimpin... Tidak di Sarawak... Pemimpin sendiri yg kene turut jenguk rakyat... Alasan beban kerja yg tinggi.. Sukar utk di terima.

*************************

‪#‎Kesimpulan‬ Aku tak nak beri kesimpulan ni.. (^_^)... Biar Anwar Ibrahim yg tolong berikan kesimpulan utk aku...

Ini kata2 beliau : "Saya setuju jika gaji dinaikkan tetapi pada pendapat saya menteri besar perlu menilai semua kadar tersebut dan memberi alasan munasabah kenaikan tersebut,Saya tidak fikir beliau perlu mengikut langkah Sarawak menaikkan gaji pemimpin tinggi, perlu jelaskan kepada parti dan paling penting jangan terlalu pentingkan kenaikan kerana kerajaan negeri Selangor perlu memastikan peningkatan perkhidmatan," - Anwar Ibrahim 28 November 2013, lobi Parlimen - MalaysianInsider 

(^_^)).... Silap hang Khalid ... Ko tak naikkan gaji dia dari RM 1 jadi RM 4...

Kepada pemakan dedak :

Kalu Ketua Umum Dedak pun x setuju.. Kalu ko org setuju jugak cadangan ni... Ada baik ko humban dia dlm laut... Tapi kat laut ... Tak de duyung jantan 0_o!!...... Dugong jantan pun bole lah.. Asalkan dia happy (^_^))

 -Aznil Hisham- 

APA KATA ANDA ???

 RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates