Social Icons

Pages

Wednesday, December 25, 2013

HOT NEWS !!! APA DAH JADI DENGAN DR RANI ???


Dr Rani kata dia akur perintah Sultan Selangor dalam isu kalimah Allah.Hari Krismas ini,dia pakai kopiah masuk gereja.Dahulu PAS juga yang mengkafirkan sesiapa saja yang mereka mahu dan diperbesarkan kata ucap Krismas pun kafir.Orang PAS juga kini sedang menyebarkan message bahawa ucap Krismas pun haram. Padahal ucap Krismas atas niat keharmonian kaum dalam negara berbilang kaum hukumnya harum mengikut Majlis Fatwa. Lihat berikut dan cari website:



Tapi sekarang sampai ... Kristian sembahyang dalam gereja untuk perayaan Krismas pun nak ikut serta.Mungkin itu yang Nik aziz hujah secara politik kata untuk dakwah. Baiklah berapa banyak Kristian masuk Islam hasil usaha PAS berbanding Melayu di kristiankan oleh gereja evangelis hasil usaha mubaligh yang dibiayai oleh penganut dan ahli korporat Cina berugama Kristian? Malah evangelis Kristian berdegil mahu gun akalimah Allah untuk murtadkan orang Islam di Semenanjung. Jawa Bernam di SINI melaporkan ada gereja terus engkar perintah Sultan




PETANG tadi bertempat di Hotel Gold Coast, Bandar Di Raja Klang,Selangor telah diadakan satu forum yang menggabungkan tiga rumah ibadat agama Kristian iaitu Gereja Klang,Nilai dan Puchong.Yang lebih mengejutkan adalah adanya perkataan kalimah Allah yang turut digunakan oleh penganjur majlis ini. Sedangkan sebelum ini, mahkamah telah memutuskan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh mana-mana agama di Semenanjung Malaysia bagi mengelakkan kekeliruan dari segi penggunaan nama tuhan.
Putrajaya tetap dengan pendirian kalimah Allah adalah hak mutlak penganut Islam dan tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi apabila ditanya tentang keputusan rayuan oleh Titular Roman Catholic Archbishop of Kuala Lumpur yang bakal diumumkan 22 Ogos ini.

Jadi, apa pula tindakan Kementerian Dalam Negeri dan Mahkamah berkenaan penggunaan kalimah Allah dalam acara anjuran Gereja Kristian ini??? Bukankah telah diputuskan bahawa kalimah Allah adalah hak mutlak penganut agama Islam???
**************
Tanya juga Rani apa hasil usahanya nak rapat dengan Kristian padahal dulu begitu extrim pandangan tentang ugama Kristian/ Tak lain sebab politik yang mana kini sanggup menafikan kewujudan usaha murtad gereja atas orang Islam hanya demi nak berkuasa. - Unspinners 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

Anonymous said...

Sdra Badut Rakyat, say mohon.

RAHMAH UNTUK SEMUA
Keberanian Rani Osman Mujahid Ahjibb Gor ucapan resmi di gereja dan media sempena Christmas mengsahihkan dasar pelbagaian toleransi 1M transformaci liberal centrist moderate kelainan blue ocean strategy the best is yet to come endless possibilities high income nation neoliberal elitis sekular bangsawan Ah Jib gor Gong.

Ah jib pelupor sekular Rahmah untuk Semua .

Sudah kena pukulan hebat dari chinese tsunami,Ah Jib masih mahu terus kan ikut telunjuk katakata hikmat para punahsihat nya,terus tidak memperdulikan kelah kesah rakyat biasa kerana apa yang dalam kepala Ah Jib Gor adalah:

Aku dah berjaya,aku suami FLOM, I love PM dan dapat sokongan dari superkiasu Ah Beng multitongsan tongkang turun, dan TS Khalid bekas UMNO protege PNB.

Ah Jib yang kena pukulan tsunami penolakkan cina di Pulau Pinang masih bededegil menyokong usaha tindas orang melayu olih super kiasu Lim dinasti.Bersetuju menyambut bersama Cina beng superkiasu, peringkat Nasional Christmas di Pulau Pinang.

Macam Sia sia buat ibadah umrah, masih mau buat toghut sama juga semacam Rani dan Mujahid. RAHMAH UNTUK SEMUA.
Sesiapa yang mengucap merry Christmas kapada penganut Christmas, bersetuju dengan pegangan bahawa Nabi Isa di lahirkan pada 25 december, dan juga Nabi Isa anak Tuhan. RAHMAH UNTUK SEMUA.
Kesimpulan nya macam ni, scenario pasca PRU14,bila mana Ah Jib menjawat Ketua Pembangkang di Parliman,Ah Jib masih mengatakan Kita dah menang,saya adalah PM for All,saya di puji olih kerajaan Saudi masa aku buat UMRAH.
Yang penting adalah Rahmah untuk Semua,versi Ah Jib/Rani/Mujahid, walau RM42 billion masih di belanjakan dan Rakyat samaada penyokong UMNO/PAS di belenggu kepahitan demi kepahitan kos sara hidup.Hebat sungguh gandingan kamu bertiga.Hebat sungguh KJ/Ibdillah pegawai penumpang nak habis kan 6 juta ringgit
Tahniah. Yang penting adah RAHMAH UNTUK SEMUA ahli umno/pas.

arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

anon 5:48 pm,

aku rasa kau seornag yang tak sihat otaknya sebab kau fikir macam orang banggang.

anti kominis dan DAPpigs said...

Kalau dah hamPAS tu, hamPAS jugaklah. Dey Rani.....henti2lah jadi keldaian puak DAPpigs keristian tu. Mana hang tarok aqidah hang ni??????

Anonymous said...

anon 5: 48 pm,

kau memang banggang sebab orang cerita pasal ayam tapi kau cerita pasal itik. apa la punya banggangnya kau anon 5;48 pm

Anonymous said...

Kalau dah puak gereja ni masih berdegil untuk melaksanakan tuntutan kurang ajar mereka untuk mensyirikkan kalimah Allah hasil "didikan" puak PAS yg konon nya ingin "berdakwah" kepada puak-puak gereja ini.

Rakyat Malaysia yg berbangsa Melayu dan masih sayangkan akidah Islamiah seharusnya tahu had kesabaran kita. Sebab kalau kita nak ikot Tok Guru Nik Ajis kita suma dah lihat bagaimana dia sanggup utk melakukan doa yg buruk terhadap orang Islam lain (contoh teladan yang baik ke itu?). Nak ikot Dr. Maza kita suma dah lihat bagaimana dia sanggup ajak Mufti Perlis yang juga sesama Islam seperti nya untuk melakukan mubahalah atas isu-isu yg yg tak berapa penting pun. Yang peliknya kenapa dia tidak terfikir untuk mengajak puak-puak Keristian ini bermubahalah tentang kalimah Allah?

Olih itu marilah kita Ikot sahaja saranan dari Al Quran kepada Nabi Muhammad SAW apabila Baginda berhadapan dengan Arab Nasrani Najran yg masih sahaja berdegil dgn pendirian sesat mereka padahal penerangan yang benar telah mereka dapat dari Rasulullah sendiri. Firman Allah kepada Baginda Dari surah Al Imran ayat 61 yang bermaksud." Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya la’nat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta"

Kumpulkan kesemua mereka yg terdiri dari ketua PADERI dan ahli politik yang sentiasa menyokong tuntutan gila mereka seperti Guan Eng, Kit Siang, Karpal Singh, Ngar ko ming, hannah Yeoh, teresa kok, Anwar Ibrahim dll Kita minta Nik Ajis dan Hadi Awang pilih dia nak berpihak di sebelah siapa?

Biar dunia lihat satu-satunya peristiwa bersejarah ini. Kita akan lihat samada mereka (kafir lahanat) ini benar-benar ada telor atau tidak tentang apa yang mereka minta sangat itu. Disatu pihak lagi yang bakal bermubahalah dengan mereka kelak adalah seluruh rakyat Malaysia yang mengaku Islam di Semenanjung Malaysia termasuklah diSabah dan Di Sarawak. Mari kita lihat siapa yang benar .... biar Allah yang menentukan nya. INSYALLAH.

Anonymous said...

Arjuna waspada..tulisn mcm bkn mlyu..mnyamar ni..

Anonymous said...

Anon 7:24

Jangan lihat pada bangsa sbb cuba kita semua fikirkan apa message yg Anon 7:00 hendak sampaikan itu. Apakah benar atau bolih rosak akidah?

Sebab bukan semua bangsa Melayu itu waras - sikit-sikit syak wasangka. Ntah haper yang dikuatirkan sangat cuma Allah sahaja yang tahu.

Berani kerana benar kawan !!! Biaq pi la dia bangsa menyamar ke sbb yg penting objektifnya itu.

Fikir-fikirkan la ok

Anonymous said...

Ramainya orang melayu yg bodoh

Anonymous said...

Tun m kata org yg masih dlm umno adalah org yg bodoh... Tun m kata lg.. .. Orang melayu mudah lupa... Tun m kata lg.. Melayu haprak... Tp macai kt x pe... Jnji umngok ...jnji be end Uuhhuhuhuuuhuuu

Anonymous said...

 
Alkitab: Putrajaya sendiri nodai undang-undang Islam, kata Mufti Selangor
Oleh Syed Mu'az Syed Putra
April 07, 2011
KUALA LUMPUR, 7 April — Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid menyifatkan langkah Putrajaya membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia sebagai tindakan "menodai" undang-undang Islam negara ini.
 Tegas Tamyes, undang-undang Islam yang diamalkan selama ini telah "diceroboh" dan "dinodai" oleh pihak berkuasa termasuk pemimpin kerajaan yang beragama Islam.
 "Undang-undang Islam telah diceroboh dan usaha-usaha menceroboh ini berlaku dari dalam... ini yang susah kerana Islam rosak apabila ada pihak yang menceroboh dari dalam.
 "Undang-undang Islam ini telah dinodai, ada pihak yang buat undang-undang tapi mereka sendiri yang melanggar undang-undang yang telah dibuat dan ini adalah satu pencerobohan secara terhormat," katanya kepada The Malaysian Insider.
 Kecewa dengan tindakan Putrajaya itu, Tamyes juga menyokong cadangan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria agar undang-undang Islam dibatalkan sekiranya Putrajaya masih bertegas dalam isu tersebut.
 "Mereka buat undang-undang tapi diceroboh, sepatutnya undang-undang yang dibuat ini dipatuhi bukan dilanggar dan dinodai seperti ini.
 "Undang-undang dinodai oleh orang yang berkuasa... orang yang mempunyai kuasa dalam kerajaan telah melanggar undang-undang sendiri, kalau macam ini hapuskan sahaja undang-udang Islam yang ada ini," katanya.
 Beliau juga menyifatkan langkah Putrajaya itu merupakan satu permainan politik yang jelas semata-mata mahu mendapatkan sokongan rakyat terutamanya penganut Kristian.
 "Bila tiba pilihan raya mesti jadi macam ini, ini adalah satu permainan politik yang jelas.
 "Pendirian saya sangat jelas dalam perkara ini, undang-undang Islam tidak boleh dilanggar tapi apa yang berlaku sekarang ia dinodai oleh orang Islam sendiri... undang-undang Islam telah dinodai," katanya.
 Tambah Tamyes, beliau berharap agar Kementerian Dalam Negeri dan Majlis Fatwa Kebangsaan akan memandang serius akan perkara itu.
 Kelmarin Harussani mencabar Putrajaya membatalkan undang-undang Islam sekiranya masih bertegas mahu membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia.
 Mufti Perak itu menegaskan sekiranya Putrajaya membuat keputusan untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Injil itu, maka secara automatik enakmen agama Islam yang tidak membenarkan agama lain menggunakan istilah eksklusif bagi agama Islam terbatal sama sekali.
Sabtu lalu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala berkata, kerajaan pusat mengumumkan 10 formula penyelesaian, antaranya kitab Injil dalam semua bahasa, termasuk Bahasa Malaysia atau Indonesia boleh diimpot ke Malaysia bagi menyelesaikan isu Alkitab.
 Selain itu, Putrajaya juga memutuskan Alkitab juga boleh dicetak di Semenanjung, Sabah dan Sarawak.
 "Ini adalah perkembangan baru yang seharusnya diterima dengan senang oleh kumpulan Kristian," kata Idris.
 Bagaimanapun, bagi menghormati komuniti Islam yang besar di Semenanjung, kitab Injil dalam Bahasa Malaysia/Indonesia mesti tertera dengan "Penerbitan Kristian" ("Christian Publication") dan tanda salib pada kulit hadapan.
 Demi semangat 1 Malaysia dan akuan bahawa ramai yang berhijrah antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung, tidak terdapat larangan bagi mereka yang membawa kitab Injil dan bahan bacaan Kristian semasa melawati negeri-negeri tersebut.
 Harussani juga menegaskan mana-mana kitab suci agama lain termasuk Kristian tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dan beberapa istilah lain yang eksklusif bagi agama Islam di negara ini.

 
 
Blogger Templates