Social Icons

Pages

Monday, January 20, 2014

#FAKTA !!! #ANWARIBRAHIM KENA HALAU DARI JEPUN PUN SEMUA SALAH PM DS @NAJIBRAZAK ???


apa cerita ni ??? Dah kena halau dari jepun,tapi anwar salahkan pula Kerajaan Malaysia dan Wisma Putra.dah lah tak laku dan tidak diterima,bising-bising pulak pada “tuan rumah”.Ikut suka “tuan rumah” lah nak beri izin anwar masuk atau tidak.Kalau tidak diizinkan,angkat kaki sajalah.Apa yang nak dibising-bisingkan ??? Buat malu negara saja.tak habis-habis lah anwar ni !!!


ini lah Anwar Ibrahim,petualang negara yang tidak dibenarkan masuk ke negara Jepun kelmarin dan dihalau keluar dari negara matahari terbit itu.Masih lagi berbudi bahasa,anwar diminta Kerajaan Jepun untuk menaiki pesawat pertama untuk keluar dari negara itu atau berdepan dengan tindakan “deportation” atau “dipaksa pulang”.Anwar dilaporkan tiba di Jepun sekitar jam 6.45 petang semalam.Namun dia tidak dibenarkan masuk oleh pihak berkuasa negara itu.Alasan awal yang diberikan ialah disebabkan sejarah Anwar yang pernah dipenjara pada tahun 1999 di Malaysia.anwar tidak puas hati dan dia bising-bising.anwar kata,anwar pernah masuk ke Jepun pada tahun 2006,2009 dan 2012.Namun kali ini anwar diberitahu bahawa terdapat aduan mengenai dirinya pada tahun lalu (2013) dan ditegaskan tidak dibenarkan masuk ke negara itu lagi.Tak tahulah betapa tebalnya muka Anwar naik kapal terbang kira-kira jam 10.45 malam semalam dan keluar dari Jepun.Tapi saya yakin,dalam otaknya ligat mencari pihak yang perlu disalahkan dalam hal yang benar-benar memalukan dirinya itu. 


Siapa lagi kalau bukan Kerajaan Malaysia dan Wisma Putera,kan ???? Saya nak tanya jugakk,tidakkah Anwar terlintas untuk bermuhasabah diri sebelum menuding jari pada pihak yang tidak bersalah ??? Kenapa dia tidak cermin dirinya ??? Kenapa anwar tidak bertanya tentang apakah dosa yang pernah anwar lakukan sehingga tidak dibenarkan masuk ke Jepun ??? Jijik sangat kah Anwar di mata Kerajaan Jepun ??? Mungkin Anwar sudah lupa,rakaman “video terhangat” nya pernah tersiar di laman web porno di negara itu.Mungkin pada pandangan Anwar,kalau rakyat Malaysia dapat menerima penglibatannya dengan video itu maka mungkin Kerajaan Jepun juga dapat menerimanya.Tapi mungkin jangkaannya itu meleset.japp..nak tanya anwar ibrahim boleh ??? sesiapa yang baca posting ni tolong tanya mana jam omega ??? adakah anwar simpan lagi atau... faham-faham lah yekkk.mungkin dalam video tu kartun kot ??? nak saya ulang balik video tu ???


SAYA BAGI DENGAN ANALISA VIDEO SEKALI !!!


ok kita sambung balik cerita kat jepun.Setahu saya,Jepun merupakan sebuah negara yang sangat mementingkan maruah diri.Bukan saja telah menjadi budaya rakyatnya,malah pemimpinnya juga sangat mementingkan maruah dan harga diri.Walau satu sen pun silapnya,mereka sanggup menyembah meminta maaf.Kalau pemimpinnya didedah berskandal sedikit pun,cepat-cepat pemimpin itu letak jawatan.Malah ada yang sanggup berharakiri membunuh diri kerana malu dan tercemar maruahnya.Bagaimana dengan Anwar ??? Dua kali didakwa meliwat,berkali-kali “kantoi” dengan bukti rakaman yang hangat tersebar di seluruh dunia.Air mani milik “lelaki Y” berada di dalam salur dubur seseorang dan siapakah “lelaki Y” itu ??? Takkanlah “seseorang” itu paksa Kak Wan dapatkan air mani “lelaki Y” untuk dimasukkan ke dalam duburnya, kan? Itu belum lagi diceritakan tentang buruk salahlakunya ketika menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri. 


Bukan setakat “raja pink form dan rasuah”,malah sikap dan tabiat buruknya yang suka “makan luar” itu pernah dilaporkan pada bekas Imam Besar Masjid Negara,Ustaz Taib Azamuddin dan seorang wanita pernah mengaku telah di ”inside” Anwar beberapa kali.Cubalah Anwar duduk seorang diri dalam perjalanan keluar dari Jepun itu bertanya dalam hati.Selam dirinya dan catatkan satu persatu dosa, silap dan salahnya.Saya yakin,anwar pasti akan menemui jawapan sendiri tentang disebalik insiden “dihalau” keluar dari Jepun itu.Tapi mungkin Anwar ini jenis “tak makan saman” ??? Apa sekali pun silapnya,dia pasti akan “spin” dan salahkan Kerajaan Malaysia.Sikit-sikit salah UMNO/BN.Asyik-asyik Datuk Seri Najib yang salah.Mungkin kalau Anwar tersepak batu sekalipun,dia tetap akan menyalahkan Datuk Seri Najib.Macam inikah sikap “pemimpin anugerah Tuhan” dan “harapan rakyat” ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates