Social Icons

Pages

Wednesday, January 15, 2014

HOT NEWS !!! SAMBUTAN #MAULIDURRASUL !!! UMAT ISLAM TIRU KRISTIAN ??? VIDEO INSIDE !!!


Tolong tengok video di bawah dan nilaikan lah sendiri.Apabila Bekas Menteri Besar Kelantan Yang juga Mursyidul Am PAS mengatakan bahawa perayaan Maulidul Rasul yang dilakukan saban tahun adalah meniru Agama Kristian,yang ini saya tidak dapat terima.Adakah selama ini Umat Islam yang menyambut Hari Kelahiran Junjungan Besar Rasulullah SAW semata-mata mahu bertanding untuk meniru golongan Kristian,seperti apa yang diucapkan di dalam ucapan Nik Aziz ???

Salahkah Umat Islam bergembira dan bersyukur dengan mengadakan majlis-majlis keagaaman seperti berselawat,berzanji dan memuji Baginda SAW di hari kelahiran Baginda ????

 “umat Islam yang sambut maulidur Rasul beri’tiqad bahawa Nabi Muhammad SAW itu hamba Allah dan rasul-Nya,bukannya anggap Nabi Muhammad SAW sebagai tuhan seperti penganut kristian…” 

Habis tu Kenapa benarkan Kalimah ALLAH digunakan untuk kitab untuk Kristian ???


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Dari zaman dulu lagi dah mmg ada digunakan istilah "PENDAKWAH NERAKA JAHANNAM" bagi mrk2 dikalangan org2 yg beragama Islam.

Bukan berdakwah meneguhkan kefahaman Islam ummah, tapi lebih banyak membawa kekeliruan, kemungkaran, kesesatan dan akhirnya kekufuran dan keruntuhan akidah.

Inilah manusia yg patut kita sama2 jauhi agar tidak tersesat bersama mrk. Fikir2kanlah ...

Anonymous said...

Menzahirkan rasa gembira mera'ikan peristiwa kelahiran Junjungan kita saw dgn memperbnyk berselawat, secara berjama'ah, bersilaturrahim pula sesama Islam, menggemakan selawat syiar Islam disamping bertazkirah memperingati sirah kehidupan, perjuangan dan pengorbanan Baginda saw utk menyampaikan dakwahnya hingga sampai kpd kita hari ini, walau pun tiada suruhan, adakah larangannya ?
Jgn sampai kita mengharamkan apa yg tidak haram, sehingga mendahului Allah swt dan RasulNya saw.
Siapa yg tidak suka, lebih selamat diam sahaja.

Anonymous said...

Ermm...hebat betul ulama sorang ni. Org lain habis x betul. Kalau kita tengok gambar sambutan maulid rasul dalam media2 hari ini juga terdpt sambutan dinegara2 arab. Ada siap buat kt stadium lagi. Bkn dkt sini je. Cuma tatacara, dan had sambutan mungkin boleh diperincikn, supaya kita tau setakat mana boleh dan mana x boleh.

Anonymous said...

Nik Najis.
Yang meniru kristian ialah bila kau tiup lilin masa sambut harijadi tempohari.
Nanti kau suruh pula pencacai laknat kau nayalakan lilin bila kau mampus dan letak lilin di gambar kau kiri kanan sebagai lambang perguruan nik najis.
Ingat tu pencacai laknat.

Anonymous said...

kepada macai macai PR sila tanya nik ajis, masa dia tiup lilin tahun lepas agak2 ikut cara siapa ya? mungkin dia akan jawab itulah sebenarnya cara islam , sebab tu tiada masalah untuk dia ikuti.

 
 
Blogger Templates