Social Icons

Pages

Saturday, January 18, 2014

KURANG AJAR !!! #KANGKUNG !!! INI LAH CINA PKR YANG BERTANGGUNGJAWAB HINA PM @NAJIBRAZAK !!!


gambar di atas adalah ADUN yang bertanggungjawab menghina PM Datuk Seri Najib dengan isu yang bodoh disebar oleh pembangkang.benda pun simple,hanya beri contoh jerr,tak percaya tanya pemborong atau peniaga sendiri berkenaan isu harga barang naik seperti ikan dan sayur-sayuran.semua nya akan jawab bergantung pada cuaca.pembangkang spin tak habis-habis.kan bodoh nama nya tu.malas nak ulas panjang-panjang



APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

Cina bodohke...sajer cucuk bodohkan melayu...minta maaf...selesai...ke melayu yang amat bodohh...? Maksud aku melayu yang ader kuasa...tanggungjawab...tapi malas nak buat kerja...sebab temolok dah padat kenyang arr...bukan melayu jati pahlawan tulin....

Anonymous said...

Cina bangsat tu sengaja nak divertkan sebenarnya harga barang naik disebabkan bangsa dia yg tamak. Cina kalu pasal menipu memamng no 1. Dia naik kan harga and blame gomen. Melayu pulak mudah sangat terpedaya.

Anonymous said...

ikut mcm gomen singapore hina PM, dlm court boleh ckp. apa lagi SAMAN SAMA DIA!, ada berani kah?

Anonymous said...

Dulu KANGKONG naik harga skrg dh turun... Knapa x puji kerajaan.. Saya suka makan KANGKONG.. uhuhuhuhuuuu

Anonymous said...

Nk salahkan cina plk.. Dah PM KANGKONG yg naikkan hatga MINYAK.. TOLL..lg mau slhkan org lain.. Dasar machai anjing kurap.. Sial... Laknatullah.. Binatang... Bodoh tahap lembu... Phuiii

Anonymous said...

Melayu umngik 47% mmg bodoh... Tp tetap nk salahkan org lain.. Dasar muka tampal kulit babi...

Anonymous said...

Tapi arnab saya pun suka makan kangkong...

Anonymous said...

Nak dapat Peti Ais, TV, Dapur untuk bantuan banjir dari NAJIB pun kena tunggu APRIL nanti baru boleh..!!Keluhan penerima bantuan mangsa banjir



“Kena pergi jumpa JKKK untuk ambil borang, lepas tu kena pergi pula Pejabat Kebajikan Masyarakat untuk dapatkan pengesahan nama, kemudian kena balik semula untuk dapatkan tandatangan JKKK akhir sekali kena pergi beratur di padang dari pagi sampai petang, ada yang dapat barang tetapi ada yang cuma dapat bouncher yang memaklumkan barangan akan diberi bulan April nanti.”
Inilah keluhan oleh mangsa-mangsa banjir di Terengganu untuk mereka mendapatkan bantuan berupa TV, dapur, tilam, bantal dan peti sejuk yang dilekatkan dengan logo 1Malaysia, logo alat penimbang dan logo keris.
Setelah agak lama banjir surut dan mangsa pun dah lama pulang ke rumah, bantuan ini akhirnya sampai.
Pastinya setiap bantuan diterima dengan ucapan terima kasih walaupun mereka yang nak mendapatkannya perlu bermandi peluh ke sana ke mari serta kena tahan telinga mendengar bebelan JKKK dan seterusnya ucapan dari pengasas 1Malaysia.
Yang dapat akan balik ke rumah dengan senyum, yang cuma dapat boucher balik ke rumah dengan hati yang kesal.
Antara ciri kebajikan adalah memberi ketika penerimanya berada dalam situasi yang sangat-sangat memerlukan dan mempermudahkan urusan mereka sehabis daya yang mungkin kerana mereka adalah insan yang tak bernasib baik serta sedang dilanda musibah. Menyusahkan mereka dalam berurusan ibarat menambah batu kepada beban yang telah sedia digalas.
Bagi saya, kerajaan negeri dan pusat mempunyai jentera pengurusan dan pentadbiran yang mencukupi untuk menguruskan semua ini.
Kecekapan jentera kerajaan dalam melakukan urus tadbir akan memudahkan rakyat yang berhak mendapat bahagian mereka.
Kalau waktu Pilihanraya Kecil, biasa dilihat kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat boleh masuk ke kampung-kampung, rumah ke rumah bagi mengagihkan bantuan ‘mi segera’ dalam tempoh kempen 10 hari atau 2 minggu.
Tak kan lah nak uruskan pembahagian TV, dapur, tilam dan peti sejuk sampai ambil masa 3, 4 bulan. Kecuali kalau di sebalik pemberian bantuan untuk rakyat ini, ada tangan-tangan ghaib ‘di sebalik peti sejuk’ yang bersedia untuk mengenggam habuan.
Mangsa banjir pula sebahagian besar mereka berada dalam situasi ‘total lost’ dan sangat-sangat memerlukan keperluan asas untuk meneruskan kehidupan.
Syabas dan tahniah kepada jentera bantuan banjir PAS yang dari awal lagi telah mengagihkan periuk nasi elektrik (rice cooker) di samping barangan makanan kepada mangsa-mangsa yang terlibat secara agihan terus rumah ke rumah tanpa mangsa banjir perlu ke sana ke mari bagi mendapatkan pengesahan itu dan ini yang sangat menjengkelkan.
Mangsa banjir pula bukannya tak dikenali kecuali kalau pemimpin Umno memang tak turun padang menyelami masalah rakyat, memang mereka tak akan kenal!
Bermakna, kalau mangsa banjir nak tunggu dapur agihan Umno untuk buat memasak, jawabnya kebulur dululah rakyat! Apa lagi yang terpaksa tunggu sehingga bulan April. Mati keringlah rakyat kalau buat kerja lagu ni!
Bantuan itu pula hak siapa? Kalau hak Umno, kenapa libatkan JKM? Kalau hak kerajaan, kenapa ada logo penimbang dan keris? Jangan lembu punya susu, sapi punya nama..

Anonymous said...

Sepatutnya sebagai wakil rakyat, cinabeng ni patut menghalang perbuatan keji seperti ini. Tetapi dia yang jadi kepala melakukannya; wakil rakyat cinabeng kencing berdiri, rakyat cinabeng kencing berlari (dan tak cebok).

Apa nak takut, wakil rakyat tak menghalangnya pun. Malah menjadi kepala (taik) pulak membuatnya. Adakah ini perlakuan yang diajarkan di sekolah vernacular??? I wonder.

Can't you behave for once? If you can do that to the elected leader of this country, I'm certain you can do that to your own cinabeng father too. Isn't that a disgusting behaviour? Is it one of the subjects being taught in your vernacular school?

Wallahualam.

Alifmimyaro.

 
 
Blogger Templates