Social Icons

Pages

Monday, April 28, 2014

#GST !!! KURANG AJAR !!! PENIAGA CINA DI #NILAI 3 MULA TUNJUK BESAR KEPALA !!!


Gambar diatas diambil di Nilai 3,Negeri Sembilan.Sebuah kedai kain milik peniaga cina telah menaikkan banner ' Promosi ' yang berbentuk provokasi kepada GST yang akan dilaksanakan tahun hadapan.Jelas kelihatan tulisan di banner Tertulis ' BUY BEFORE GST JIMAT '.Inilah sikap sebenar peniaga-peniaga cina bermain politik kebencian dalam perniagaan.Mereka pasti akan bising dengan GST kerana keuntungan besar mereka akan dikurangkan untuk rakyat.Sebelum ini,cukai 5 % yang tertera di resit adalah cukai kerajaan tetapi sebenarnya itu diambil oleh tauke-tauke kedai ini sebagai cukai perkhidmatan.

Jadi sekarang bila kerajaan melaksanakan GST dan mengambil cukai itu kembali,sudah pasti tauke-tauke cina ini meroyan kerana keuntungan besar mereka bakal di kurangkan kerajaan.saya harap perkara sebegini kerajaan harus bertindak cepat kepada pekedai ini kerana banner ini ternyata menimbulkan kebencian terhadap kerajaan dan GST.GST yang sebenarnya baik untuk rakyat telah diburukkan oleh cina-cina belaan Dap ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

15 comments:

cannonkapit said...

Sama ada tokei tersebut tak faham GST atau sengaja nak menipu atau kedua2nya kita tau.Apa yg jelas ialah tokei itu jenis nak untung saja.Tokei selama ni lari membayar cukai.Bukan saja akauntan dilantik bersubahat menipu akaun syarikat tetapi memang tak mau membayar cukai.Tokei lebih rela membuat loan sikit utk beli kereta.Bayar dgn keuntungan (dan lari drp cukai) beli kereta mahal utk lari cukai.Pembelian kereta dikira pembelanjaan syarikat maka tak dikena cukai.Sebenarnya nak lari membayar cukai.Itulah kerja mereka selama ini.Maka adanya GST kerajaan berharap cinabeng pekedai penipu membayar cukai 6% yg disebut sbg GST.

Kita boikot kedai tersebut.Jgn berlanja di semua kedai yg menentang GST.

Anonymous said...

Aku harap rakyat Malaysia tidak akan terpedaya dengan momokan bodoh yang mengatakan GST ini menyusahkan rakyat. Aku hanya boleh katakan yang GST ini bukan bebanan kepada rakyat tetapi lebih kebaikan kalau tahu berfikir secara bijak.

Anonymous said...

Dah tentu berniaga nak cari untung. Kalau tak nak untung, baik dorang tutup kedai je , bodohnya pencacai umno ni

Anonymous said...

apa yg ko mengarut ni macaiiiiiii

Anonymous said...

dh ada gst ke takde gst ke ko tetap kaya raya lah cine kapir, ko jugak yg naikkan harga barang, ekonomi msia kan ko pegang...saje nk main wayang

Anonymous said...

Ya Allah..bahlolnya macai 2:33 pm ni. Tu lah kije asyik mkn taik..otak pun lembam

Anonymous said...

At least ada gst cukai purata 6%..takde lah berbelas2 peratus mcm skrg ni...

Anonymous said...

Harap sesapa blom phm konsep gst tu belajarlah ilmunya terlebih dahulu. Rakyat yg kata gst menindas adalah sbb mereka x tau apa itu gst. Dan ini termasuklah rafizi lembu..hj hadi..mahfuz bean dan yang sewaktu dgnnya...

Anonymous said...

Hanya melayu bodoh dan senang dikencing oleh umno je sokong gst... melayu bangang mcm ni klu cukai gst 20peratus pun tetap sokong janji cukai tu umno yang buat... kah kah bodoh2 macai umno

Anonymous said...

bodoh , hg p belajar dulu apa itu GTS, ajak rafizi sekali ya......jgn jadi bodoh sombong

Anonymous said...

Sudah tiba masanya kita membantu dan melanggan bisnes bisnes Bumiputera dan memboikot bisnes bisnes cina yang RACIST!!!
Kalau bisnes Bumiputera UMNO lagi bagus.
Cina ni memang tamak. Dah diberi berkongsi kekayaan, sekarang nak memerintah kita pulak!
NO WAY!!!!

Anonymous said...

Kepada Anon 10:13pm...Hanya penganut penganut anwar dan pakatan yang bodoh saja boleh menyembah si Raja LIWAT, PENIPU, PENGKHiANAT. Kalau dah bodoh dan nak menyusahkan diri sendiri, takde hal.....TAPI tolong jangan mengheret SATU BANGSA dan SATU KAUM ke dalam longkang untuk setaraf dengan kamu dan lebih jijik lagi, setaraf dengan si nwar yang berlumuran TAIK di dalam LONGKANG tu!

Anonymous said...

Woi 10:13pm...Ko tengok muka muka geng engkau kat demo tu...Muka berotak ke muka sampah BODOH? Cuba tengok betul betul. Jawab dengan hati terbuka dan tolong jangan menipu....cukup la boss ko tu sememangnya RAJA PENIPU!!

Anonymous said...

sudah lama saya perhatikan masalah harga barang ini. minyak tdk naik pun puak dap ini kasi naik jg harga brg dgn mcm2 alasan.itu sebab kenapa ada KRIM utk memberikan sedikit persaingan jgn terlalu dimonopoli oleh puak dap.contoh kesan KRIM harga air mineral ada yg boleh turun sampai rm1.00 yg sebelum itu dijual dgn harga rm1.50. banyak lg contoh lain. kenaikan harga bukan semua salah kerajaan.ada puak yg ambil kesempatan

Anonymous said...

Puak puak DAP yang mengambil kesempatan tu lah yang juga menjadi sponsor untuk ketua PENIPU tu. Sebab itu si PEnipu tu tak habis habis nak hentam bisnes Bumiputera dan membawa agenda DAP.

 
 
Blogger Templates