Social Icons

Pages

Friday, April 04, 2014

#MH370 !!! #LIMKITSIANG NI TAK FAHAM BAHASA KERRR ???


Ahli Parlimen Gelang Patah,Lim Kit Siang berkata ini kerana kenyataan perdana menteri itu bersifat kabur dan boleh mencetuskan pelbagai spekulasi liar mengenai insiden itu.Sebaik sahaja Najib mengumumkan MH370 berakhir di Selatan Lautan Hindi,media baik tempatan atau antarabangsa bingkas menyimpulkan seolah-olah pesawat itu terhempas dan kemungkinan penumpang bersama anak kapal untuk terus hidup adalah terlalu tipis.Malah ada sesetengah stesen tv tempatan menyiarkan laporan ala-ala 'belasungkawa' mangsa-mangsa yang terlibat.

Namun tidak kurang juga terdapat laporan yang mengatakan pesawat itu telah dirampas dan selamat mendarat di suatu tempat yang tidak diketahui,sebelum pesawat itu dicampakkan ke dalam laut.Justeru,bagi Pakatan Rakyat,adalah menjadi keperluan untuk Najib menjelaskan dengan lebih spesifik,apakah mesej yang cuba disampaikan pada sidang medianya baru-baru ini. "Sebenarnya kenyataan perdana menteri pada 24 Mac lalu ialah bahawa pesawat telah mengakhiri penerbangan sangat jelaslah apa ertinya (terhempas)," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen.MH370 sepatutnya mendarat di Beijing selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 8 Mac lalu.Namun pesawat itu hilang jejak selepas hilang dari radar menara kawalan sekitar jam 1.30 pagi. 

INILAH BANGANGNYA CARA PEMIKIRAN LIM KIT SIANG !!! 

ADAKAH ANDA NAK MEROSAKKAN NAMA BAIK PM MALAYSIA DIMATA DUNIA ???

JANGAN NAK JADI HERO LAH !!!

MENYAMPAH BETUL DENGAN KARENAH PEMBANGKANG BUKANNYA NAK MEMBANTU PUN !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

CUBA LIM KIT SIANG DAN RAKYAT CHINA BAYANGKAN APA AKAN TERJADI JIKA HINGGA KE HARI INI (HAMPIR SEBULAN) PM ATAU MALAYSIA TIDAK MEMBUAT PENGUMUMAN "BAHAWA MH370" BERAKHIR DI LAUTAN HINDI SELATN BERDASARKAN PENCARAIAN "SATALITE" BUKAN MENGIKUT "RAMALAN BOMOH" YG DIKENALI OLEH ANUAR BRAHIM.

Anonymous said...

SUDAH-SUDAHLAH PEMIMPIN DAP. JANGAN NAK TUNJUK "KEBIJAKSANAAN", "KEPINTARAN DAN KEPANDAIAN" SEDANGKAN CEC PARTI SENDRI PUN "BELUM DISAHKAN" OLEH ROS.IKUT PEPATAH MELAYU "KOKOK BERDERAI-DERAI TAPI BONTOT DIPENUHI "TAIK".

Anonymous said...

Cuba kita bayangkan Malaysia tanpa Lim Kit Siang/DAP.

Anonymous said...

Orang suruh belajar bahasa malaysia kat sekolah kebangsaan tak nak, nakkan sekolah vernakular macan ramai sangat cina pandai tulis cina. tarakkkk.

 
 
Blogger Templates