Social Icons

Pages

Friday, June 06, 2014

KURANG AJAR !!! #HIDRAF DESAK KUASA JABATAN AGAMA ISLAM DIHAPUSKAN !!!


Bila Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) membuat pemeriksaan upacara perkahwinan hindu yang melibatkan pengantin perempuan bergama Islam,Hidraf yang jadi ektremis Hindu meroyan salahkan JAIS.Kononnya tindakan JAIS tu adalah salah sebab menghalang kebebasan agama dikalangan bukan Islam dan juga tindakan JAIS tu dianggap sebagai menceroboh serta menganggu upacara agama lain.Kadang-kadang tak faham pasal perangai hindu Hindraf ni,Apalah bodoh sangat sampaikan perkara macam ni pun dorang still tak mampu nak berfikir ???

JAIS membuat pemeriksaan upacara hindu tu pasal ada umat Islam yang terlibat.kalau hindu sama hindu yang kahwin,lantak dorang lah kann.Yang Hindraf meroyan sangat tuduh JAIS menceroboh la bagai tu apa hal ??? Memang suka buat kecoh la puak-puak Hindraf ni.mereka nak tuduh JAIS langgar Akta 11 Perlembagaan Persekutuan,tapi mereka tu yang sebenarnya tak faham perlembagaan.Dalam perlembagaan jelas tulis bahawa dilarang sama sekali agama lain menyebarkan fahaman agama terhadap umat Islam dan juga dilarang sama sekali agama lain menyeret umat Islam masuk agama dorang.Nak berpolitik pun agak-agak lah !!!

Dah tu,Hindraf desak pulak kuasa badan agama Islam seperti JAIS perlu dihentikan segera kerana ia melanggar sensitiviti agama lah konon.Patutnya pelampau agama macam Hindraf ni diharamkan oleh kerajaan Malaysia.Berpolitik tu satu hal,tapi bila dah campur pasal agama Islam,puak-puak ni memang melampau !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates