Social Icons

Pages

Tuesday, July 08, 2014

KURANG AJAR !!! PUAK #PAS MAIN TAKTIK KOTOR !!! CC TO DATUK #ROHANIABDULKARIM @KPWKM !!!


nampak puak PAS dah kurang ajar di bulan ramadhan ni.lihat gambar di atas.gambar ini di pos oleh Mariam ARashid kat facebook.kononnya Datuk Rohani Kata golongan pengemis dan gelandangan tidak boleh dibantu.saya nak tanya kepada mariam,kalau benar-benar golongan pengemis dan gelandangan tak di bantu kenapa ada anjung singgah ??? jangan buat cerita bukan-bukan boleh dengan edarkan poster edit macam di atas dan di bawah ni


apasal bangang sangat anda ni wahai mariam ??? nama dah sedap tapi perangai... malas nak ulas panjang-panjang,nanti berbakul saya bagi kang.jom kita lihat bukti di bawah sapa yang benar dan sapa yang salah !!!

Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat (KPWKM),Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata isu mengenai relokasi untuk pengemis dan gelandangan akan dibincangkan bersama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).Kenyataan yang dibuat oleh Menteri Wilayah Persekutuan,Datuk Seri Tengku Adnan Mansor tentang kewujudan NGO yang memberi makanan kepada golongan gelandangan akan menyebabkan imej Kuala Lumpur terjejas teruk terutama daripada aspek kebersihan juga disangkal oleh Rohani. 

“Orang-orang ini perlu dibantu dan mereka yang ingin menderma juga boleh menyalurkannya di tempat yang sesuai seperti tabung khas yang disediakan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).Ini bukan untuk menghentikan terus pemberi untuk menderma tetapi perlu melalui cara yang betul supaya dapat membantu golongan ini dalam jangka masa yang panjang,” katanya pada Majlis Sinar Kasih Ramadan Yayasan Kebajikan Negara (YKN).Menurut Rohani,beliau juga berterima kasih kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang memberi makanan kepada mereka. “Namun NGO juga boleh memberi makanan di tempat yang telah disediakan khas oleh JKM berbanding memberi makanan kepada gelandangan di jalanan.Saya rasa hasrat Tengku Adnan untuk mengurangkan gelandangan ini tidur di jalanan adalah baik kerana dapat mengelakkan mereka daripada dijangkiti penyakit seperti denggi,” jelasnya.

Tambahnya lagi,pendirian beliau masih tetap sama iaitu untuk mengambil langkah-langkah supaya dapat mengurangkan gelandangan ini di jalanan menjadi satu proses yang berterusan. “Ada beberapa sebab mereka tidak harus berada di jalanan tetapi ditempatkan di Anjung Singgah sebagai pusat rujukan untuk mendapatkan bantuan sosial yang diperlukan.Seramai 1028 gelandangan yang telah berdaftar di Anjung Singgah YKN dan 500 daripadanya telah mendapat pekerjaan,” ujarnya.Sementara itu menurut beliau,KPWKM akan mengadakan mesyuarat bersama DBKL dan akan memaklumkan kepada media tentang hasil mesyuarat tersebut. - FMT

NAMPAK TAK TAKTIK KOTOR PUAK PAS ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Inilah perempuan tahap kritikal kata Umno mencari keuntungan polik tetapi Pas, Pkarrr dan Dapig apa buat? Mempolitikkan apa yang Umno suarakan. Memang puak ini tak ada isu sensasi, harapkan Umno keluarkan kenyataan baru nak melalak. Lu fikirlah sekeliling.

Anonymous said...

Puok puok PENGANUT PAS .. SEGALA GALA NYA PAKAI NIAT SAHAJA ..
TAK PERCAYA .. LIHAT BANNER.. SEMUA NYA NIAT ..
MELAKUKANNYA JAUH SAMA SEKALI ..
SONSANG .. TAPI RAMAI PENGANUT PAS TOTOK .. PERCAYA ..
SEBAB .. PAKAI .. SIFIR .. KAMBING BOLIH TERBANG ..

Anonymous said...

nak hairan ape..
Sembahyang pun pakai 2 imam..akal fikiran letak kat lutut.mcm agama kau org sendiri aje yg punye.
Lebih baik berjihad hapuskan benda keji kat negeri yg diperintah sendiri.dah berpuluh thn beb..dadah,rogol,curi dah mcm rutin harian pulak.

Anonymous said...

PAS hanya hidup dengan fitnah. Kalau tak kerana fitnah mereka tak akan menang satu kerusi pun.

Anonymous said...

Mariam dan kaum seumpanya mmg bodoh. Dia lagi suka org gelandangan nii tidur dikaki lima beralaskan kotak dari mereka tidur di anjung singgah yg jauh lebih selesa dan selamat. Sedangkan mariam ni tidur atas tilam yg empuk siap pasang aircond lg. Kalau suruh mariam ni pilih tidur kat kaki lima atau anjung singgah, agak mana satu yg dia pilih. Dan kita kena la sedar kalau nak sediakan kemudahan anjung singgah yg tidak boleh menjana keuntungan, takkan la nak buat kat kawasan segitiga emas. Apa bodoh sgt yg mariam ni tak bole fikir. Kena la cari kawasan yg murah iaitu chow kit.

sekiranyaanjung singgah telah ada tapi gelandangan masih bersepah kat bkt bintang. Baik tak payah buat kemudahan anjung singgah tu. Dah tak de yg tidur. Sebab itu diadakan peraturan tertentu di ujudkan bagi mencapai matlamat tertentu.

Apa pun tahniah pada ku nan sebab berjaya spin cerita ni sampai teresa kok dan izzah terpaksa turun padang tunjuk muka utk jadi pelakon tambahan utk hulurkan pinggan kat gelandangan walaupun mereka lebih rela tidur kat tilam empuk mereka.

Dan dlm episod kedua, ada pelakon yg lg hebat lg dimana penggambarannya di buat di pulau pinang yg dibinatangi sendiri oleh cm mereka. Cuma babak kali ni sedih sikit jadi kena berlakon utk menitiskan air mata. Susah tu nak buat, cuma mereka yg dari dramatic actor person saja yg boleh lakukanya.

ps. Sory kalau ada typo error coz kalau project terowong yg berbilion ringgit pun ada typo error inikan pula tulisan dua sen ni,

 
 
Blogger Templates