Social Icons

Pages

Tuesday, August 19, 2014

KURANG AJAR !!! KRISIS #SELANGOR !!! #DAP DAN #PEMBANGKANG SURUH #SULTAN DIAM ???


Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng kedua-duanya melepaskan tembakan hingga ke hari ini dengan kedua-dua senjata api yang menjulang-julang untuk menuntut bahawa Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim harus meletakkan jawatan.Ini adalah walaupun Duli Yang Maha Mulia Sultan titah (arahan kerajaan) sangat jelas dan sangat tepat bagi Khalid untuk tidak berbuat apa-apa atau berkata apa-apa sehingga Sultan kembali di Malaysia pada 27 Ogos 2014.Apa yang salah dengan orang-orang ini ??? Mengapa mereka menegaskan bahawa Khalid meletakkan jawatan hari ini sendiri dan meninggalkan Selangor tanpa Menteri Besar selama 11 hari akan datang atau lebih ??? Adakah mereka mengatakan bahawa Selangor dapat berfungsi untuk 11 hari akan datang tanpa memerlukan seorang ketua eksekutif ??? Siapakah yang akan menjadi berjalan negeri itu ??? Jabatan Agama Selangor ??? Atau adakah mereka berfikir bahawa jika Khalid meletakkan jawatan hari ini maka Dr Wan Azizah Wan Ismail hanya boleh berjalan kaki ke pejabat Khalid dikosongkan Isnin ini dan memulakan kerja sebagai Menteri Besar baru Selangor tanpa restu Sultan dan tanpa perlu mengangkat sumpah ??? Bagaimana jika Khalid tidak meletakkan jawatan hari ini dan Selangor dibiarkan tanpa Menteri Besar selama 11 hari akan datang dan apabila Sultan kembali pada 27 dia tidak bersetuju dengan Dr Wan Azizah mengambil alih sebagai Menteri Besar yang baru ??? 

Sultan mungkin menolak Dr Wan Azizah (anda tidak tahu) dan hantar Pakatan Rakyat rumah dan meminta mereka untuk kembali kemudian dengan dua atau tiga nama alternatif.Pakatan Rakyat akan perlu memanggil mesyuarat dan PKR,DAP dan PAS perlu membincangkan perkara kedua atau tiga nama-nama lain dan datang ke konsensus mengenai perkara itu.Bagaimana jika Pakatan Rakyat tidak boleh mencapai kata sepakat dan perselisihan ini drags selama beberapa minggu atau bulan ??? Siapakah yang akan berjalan Selangor dalam masa yang sama ??? Dan walaupun Pakatan Rakyat tidak mencapai kata sepakat dan bersetuju dengan dua atau tiga nama alternatif tetapi apabila nama-nama ini diserahkan kepada DYMM masih ada kemungkinan bahawa Duli Yang Maha Mulia (DYMM) akan menolak nama-nama ini dan meminta Pakatan Rakyat untuk pulang ke rumah dan datang semula,sekali lagi,dengan nama-nama alternatif.Mendesak Khalid meletak jawatan serta-merta tanpa menyelesaikan langkah seterusnya - iaitu, yang akan mengambil alih apabila dia meletakkan jawatan tidak kelihatan jenis pemikiran ahli-ahli politik yang waras atau adakah mereka berfikir bahawa sekali Khalid meletakkan jawatan dan Selangor dibiarkan tanpa Menteri Besar selama 11 hari akan datang DYMM boleh tertekan untuk hanya menerima Dr Wan Azizah tanpa berlengah-lengah lagi kerana pistol sekarang akan berada di kepala DYMM ini.Saya ragu-ragu DYMM boleh diperas ugut dengan cara itu. 

DYMM hanya mungkin membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor melihat bahawa kerajaan tidak lagi mempunyai Menteri Besar selama hampir dua minggu.Apa yang membuatkan anda berfikir DYMM boleh diperas ugut untuk menerima Dr Wan Azizah ??? Dan semua ceramah ini oleh pemimpin-pemimpin pembangkang,NGO,peguam, dan lain-lain,bahawa Khalid berbohong kepada DYMM dan Khalid ditipu DYMM dan sebagainya,adalah satu penghinaan kepada DYMM.Adakah anda mencadangkan bahawa DYMM adalah bodoh dan mudah tertipu ??? Adakah anda mengatakan bahawa DYMM tidak mempunyai otak di kepalanya dan Khalid hanya boleh menipu mata DYMM dan diambil untuk menaiki dan diperlakukan seperti orang tolol yang? Dakwaan ini benar-benar menyakitkan DYMM lebih daripada ia menyakitkan Khalid.Pemimpin-pemimpin pembangkang,NGO, peguam dan sebagainya,insinuating bahawa Selangor mempunyai anak dusun bodoh untuk Sultan.Saya akan berhati-hati kira-kira penghinaan ini berterusan terhadap DYMM Seri Paduka Baginda Sultan supaya mengambil keputusan untuk menolak semua permintaan untuk penonton sehingga dan melainkan jika semua orang-orang ini sujud dengan kepala mereka ke tanah dan meminta ampun bagi komen senonoh dan sombong mereka dan berhenti memberitahu Sultan fuck off dengan menuntut peletakan jawatan Khalid. 

Ia adalah Sultan yang memberitahu Khalid untuk kekal.Tidak sopan dan biadap,sebagai orang Melayu akan berkata.Saya rasa pembangkang dan NGO pembangkang dan peguam mendapat terlalu besar untuk kasut mereka.Mereka berfikir bahawa hanya kerana mereka menang di negeri pada tahun 2008 dan 2013 mereka tidak perlu mengikut peraturan sivil untuk menghadap Sultan.Nah,dalam kes itu,berfikir lagi.


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

Anonymous said...

INI LAKUNAN AJE, NAK AMEK PERHATIAN. BETOL KATA TUN.

Anonymous said...

TS ZETI PEGANG JAWATAN GABENOR SELAMA 14 TAHUN??

Salam,

Kemelut MB Selangor memberikan suatu pengaran yg cukup berguna kepada kita, di mana ketegasan Anwar Ibrahim yang terlalu taksub berkehendakkan Wan Azizah, isterinya menjadi Menteri Besar, walaupon di tentang hebat oleh Sultan Selangor, Istana, Puak Pas Alim Ulamak, Majlis Syura, TGHHA,TGNA dan TGHHD.

Mungkin ada HIKMAHnya kemelut ini.

Pengajaran yg kita dapat iaitu Golongan Wanita tidak seharusnya diberikan suatu Jawatan Tertinggi, melainkan pada hak-haknya, seperti Menteri yg menjaga Hal Ehwal Wanita.
Kedudukan Kewangan Negara tidak pernah selamat, kukuh atau membina, sejak sekian Lamanya.
Apakah ini kerana Gabenor Bank Negara Malaysia ialah seorang WANITA?

Tan Sri Zeti Aziz telah memegang jawatan sebagai Timbalan Gabenor pd 7 Sep 1998 dan seterusnya dilantik menjadi Gabenor pada 1 Mei 2000 sehinggalah sekarang, pada hari ini iaitu 19 Ogos 2014.
TS Zeti SUDAH MEMEGANG Jawatan Gabenor selama lebih 14 Tahun lamanya.. MasyaAllah, Lamaaaaanyae..

Siapakah dibelakang TS Zeti ini yang begitu Kebal? TS Zeti kebanyakkan Masa di temuramah hanya MEMBACA TEKS, dimana kelebihan beliau?

Sudah sampai masanya TS Zeti Mengundurkan dirinya, Tak Kan Mahu DIPECAT????

Bagilah jawatan pada Orang Lain pulak, mungkin kedudukan Kewangan Negara akan menjadi lebih baik, InsyaAllah.

Unknown said...

Setuju!

Anonymous said...

betul tu jawatan 2 pangkat tertinggi dalam atm dan pdrm mesti orang melayu islam dan tolong jangan mempertikaikan kemahiran ts zeti sstu dunia mengetiraf kewibawaan dia

Anonymous said...

Kalau ahli parti sendiri bolehlah dipecat tanpa penangguhan tetapi kalau kerusi MB mana mana parti tidak boleh pecat kerusi berkenaan serupa macam pemecatan ahli parti.

Meskipun boleh diduduki, kerusi berkenaan bukanlah hak abadi mana mana parti. Dan kalau parti ada hak untuk pecat mana mana ahli maka tidakkah isatana ada hak untuk menentukan kelayakan pihak yang bakal mendudukinya?

Anonymous said...

KEMENANGAN YANG DIPEROLEHI ADALAH MENGIKUT PROSES DEMOKRASI TETAPI TANG NAK DUDUK KERUSI MB NAK BUAT MACE IKUT SUKA HATI? MANA BOLEH BRO.

Anonymous said...

kalau dah tak sabar, berikan saja kerusi elektrik...habis cerita. kik kik kik

 
 
Blogger Templates