Social Icons

Pages

Monday, September 15, 2014

#PRKPENGKALANKUBOR !!! KURANG AJAR !!! PUAK #PAS MENGHINA CALON #UMNO #BN !!!


ini sudah kurang ajar !!! apa cerita ni ??? belum apa-apa lagi dah hina calon UMNO BN !!! macam ni kerr kata gentleman ??? saya akan ceritakan apa yang terjadi di Ceramah PAS di Kedai Geting pada 13-9-2014.ceramah ini dihadiri oleh kira-kira 300 orang.jangan hairan dengan kehadiran yang ramai itu,sebab Kedai Geting adalah salah satu PDM yang sentiasa menyokong PAS sejak lama dahulu.Dalam ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Nassuruddin Daud ,dia begitu sedap mengata pada calon BN.

“Walaupun Calon UMNO semua tahu seorang Cikgu,tapi calon Umno tiada title Ustaz,dia tukar Ustaz.orang disini lebih kenal daripada saya,Bunyi khabar calon UMNO ada pondok mengajar qiraati dikawasan Pengkalan Kubor dan Geting kawasan pondok zaman berzaman,saya sebut sebab tak mahu taraf pondok diturunkan.Orang buka pondok zaman dahulu,orang mengajar bukan setakat kitab jawi,kitab arab-pun orang mengajar,kalau orang mengaji tafsir dipondok orang mengaji tafsir Ibnu Kathsir(Hot Kelate hanya catat sebahagian nama kitab yang dimaklum semasa ceramah itu),tiada orang buka pondok mengajar Qiraati zaman dulu.Jadi saya tidak mahu taraf pondok diturunkan,orang mengaji ilmu dipondok zaman dahulu dia keluar lebih daripada (Pelajar)universiti,pelajar universiti juga akan belajar kitab dipondok".


“Tak apalah kalau UMNO ketandusan guru pondok dan guru agama tukar nama cikgu jadi ustaz,Pakai serban,pakai jubah,pakai kopiah,saya rasa insyaAllah dengan dia pakai serban dia berdoa tiru cara Tok Guru pada hari mengundi dia sendiripun akan undi calon PAS.Sebab tak munasabah orang pakai serban sokong dacing(BN) kerana dalam kitab yang digunakan untuk mengajar dipondok diantaranya kalau orang mengaji matan zubab,Ibnu Roslan dalam mukadimah ada menyebut:Orang alim yang tidak beramal dengan ilmu dia,Allah taala akan azab dia dahulu daripada kafir yang sembah berhala.Tiap-tiap orang buat amal tidak berdasar kepada ilmu, amalan dia tuhan tolak,tuhan tak terima….itu dalam kitab yang orang mengajar dipondok. Jadi bagaimana kita pakai serban boleh tolak perjuangan Islam,macammana pakai serban mewakili parti buat naya pada rakyat". 


tu diaaa !!! tak ingat belakang depan puak-puak PAS,apa yang dia kata seolah-olah hanya PAS sahaja layak ikut sunah Nabi,Pakai serban,pakai jubah,pakai kopiah,sejak bila pula jika buka pondok mengajar Qiraati akan turun taraf pondok.Jangan fitnah sesuka hati lahhh.mengikut apa yang diberitahu oleh sumber dari dalaman Ustaz Nasarudin Sendiripun Tak habis mengaji di Al-Azhar mesir.apa cerita ni ustaz ??? cermin sikit diri tu dulu baru ingatkan orang lain.ada faham kaaa ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN 

6 comments:

Jane Duncan said...

Itulah sebabnya PAS tidak pernah jadi contoh Islam yang sebenar! PAS tidak membuat penilaiankah berapa ramai orang yang telah mereka Islamkan??? Salah satu punca perpecahan dalam Islam ialah apabila penganutnya sebok menilai iman orng lain!!!!memang hamPAS!!!!

Anonymous said...

eleh, umno dan pas sama2 teruk...taraf longkang, asal cakap menipu, asal dpt kuasa kayakan diri...kroni tok sah cerita, khak ptuih...aku ludah korang sekali sorang. baik undi bebas!

Unknown said...

AWE ni kalau bagi ceramoh dia punya gred maki hamun memang class A punya.

Anonymous said...

Kerajaan bina masjid pun jadi pertikaian. Lazimnya puak PAS dah berpuluh-puluh tahun berpolitik asyik pandai menghukum orang lain je kejenye.

Kewibawaan PAS tak kemana. Di Selangor luar Kelantan pun PAS yang telah memerintah bersama kerajaan Pakatan Rakyat cuma duduk selesa macam penumpang VIP duduk dalam coach mewah VIP. Mana manifesto janji PAS di Selangor????????

Anonymous said...

Pas parti bangsat sebangsat2nya..

hangkedee said...

Pas hanya layak jadi pakar guling atas Jalan untuk dapig... Di Penang di Selangor apa jasa Pas...?

 
 
Blogger Templates