Social Icons

Pages

Monday, November 24, 2014

LETAK KERETA DI TEMPAT LARANGAN !!! #LIMGUANENG MEMBELASAH MEDIA ??? APA CERITA NI ???


Baru berkuasa dalam negeri sudah tunjuk besar kepala.Inikah nak jadikan contoh yang baik pada rakyat jika pemimpin sendiri tak tunjuk tauladan yang baik ??? apa cerita ni ??? semalam,Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng cuba mengajar media 'berlaku adil' gara-gara main cerita kereta rasminya bernombor PG1 diletak di laluan yang dikhaskan untuk basikal.Gambar dan kisah keretanya yang diletak tempat yang salah di Jalan Gurdwara Jumaat lalu telah dilaporkan di laman facebook MPPP Watch. 

Malah ada ahli DAP sendiri yang tegur Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang cukup galak menunda kereta yang diletak ditempat salah tetapi 'buat bodoh' pada kereta Ketua Menteri.Guan Eng berkata di konvensyen DAP Pulau Pinang di Bukit Mertajam ,MPPP patut keluarkan saman jika drebarnya salah letak kereta rasminya.Katanya jika drebarnya buat salah maka dia harus berdepan dengan akibatnya.Ketua Menteri itu juga mahu MPPP dan Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) saman kereta rasmi mana-mana Exco Kerajaan Negeri yang salah letak. 


Guan Eng kemudian mempersoalkan media kenapa gemar main isu keretanya salah letak tetapi tidak lapor hal-hal lain yang beliau cakap.Katanya sekalipun tak salah lapor keretanya diletak tempat salah tetapi wartawan harus bersikap adil pada berita-berita lain juga.Ini bukan kes pertama.Sebelum kes terbaru ini,gambar kereta rasmi Guan Eng diletak di kawasan 'No Parking' pernah disiar di laman sosial.Dalam bab ini sebagai rekod mungkin perlu juga ditanya pernahkah Guan Eng sebagai ahli politik bersikap adil ketika membelasah kerajaan seolah 'segalanya tidak betul'.kepada media tolong tanya kepada lim guan eng soalan itu.bila dia buat takper yekk ??? kepada lim guan eng,saya nak bagitahu kepada anda,media hanya jalankan tugas dia,kalau dah nampak kat depan mata semua tu adalah berita.ada faham kaa ??? lain kali cakap dengan drebar tu parking kat tempat yang betul,memang anda la kena tanggung akibatnya sebab itu adalah kereta rasmi anda.ada fahma kaaa ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Mcm Sial BABI ni.

Kutuk orang boleh..bila kena balik mengamuk..

Apa punya bodoh leader closed minded aka Kim Jong Ill..

 
 
Blogger Templates