Social Icons

Pages

Friday, December 05, 2014

KANTOI !!! POSTER PALING BANGANG DI BUAT OLEH #PAKATAN #PEMBANGKANG DIDEDAHKAN !!!


tu dia !!! ini lah poster paling bangang yang saya tengok.betul kerrr singapura tidak dilanda macam-macam masalah ??? ke puak pakatan pembangkang ni buta hati ??? setiap negara mesti ada masalah walaupun maju sekalipun,takkan tak ada masalah.apa daaa !!! Poster ini merupakan salah satu contoh poster yang tidak meningkatkan intelektual rakyat.masih lagi ada pejuang mereka yang melegar-legarkan poster ini bagi memperbodohkan rakyat.puak pakatan pembangkang ni bandingkan Malaysia dibandingkan dengan Singapura.Namun mereka hanya guna alasan Singapura maju kerana Tiada UMNO/BN di Singapura.apa bangang mereka ni.bagi saya,saya bagi 3 jawapan untuk poster di atas,iaitu Jawapan yang dangkal,200% prejudis dan bersifat propaganda murahan dan agak bodoh.itu jawapan saya.nak tahu kenapa ??? kerana Sepatutnya,pembuat poster ini perlu menyatakan (fakta sebenar) bahawa Singapura maju.saya bagi lagi 3 jawapan.

A) Keluasan Singapura untuk dimajukan tidak lebih dari 704km persegi manakala keluasan Malaysia untuk dimajukan adalah 330,803km persegi.Tahukan anda bahawa Jika hendak dibandingkan dengan negeri-negeri yang maju di Malaysia seperti Wilayah Persekutuan KL,Selangor,Johor dan Pulau Pinang,negeri - negeri ini lebih maju dari Singapura sehingga 2 kali ganda KDNK

 B) Singapura umpama Amerika Syarikat,sebuah negara yang mengamalkan kapitalis bebas walau pada hakikatnya rakyat mereka tidak begitu bebas.Sebuah kapitalis bebas tidak banyak menjalankan program-program kesejahteraan rakyat secara khusus,berbeza dengan Malaysia.Anda hanya perlu melihat kepada biasiswa pendidikan sahaja.Berapa banyak rakyat Malaysia yang dibantu untuk belajar ??? Terlalu banyak,betul tak pembaca Badut Rakyat ??? Belum lagi segala peruntukan untuk sektor-sektor pertanian,sektor perikanan,sektor perkhidmatan dan lain-lain sektor yang semuanya menjurus kepada KEBAJIKAN.dari segi Islam saya tak nak sentuh,siapa yang pergi ke singapura,anda tahu jawapannya.saya bukan rasis tapi itulahh hakikat di singapura

 C) Dari faktor sejarah pun ,kita semua sudah tahu,pihak British memang telah menjadikan Singapura sebagai hub perdagangan mereka sejak zaman berzaman lagi.saya harap rakyat tidak terlalu bodoh dan naif untuk menelan propaganda bodoh dan dangkal pembangkang Malaysia yang TERLALU NEGATIF WALHAL mereka boleh jadi kaya raya kerana mereka duduk di BUMI BERTUAH MALAYSIA dengan syarat rajin belajar,rajin berusaha dan berdiri di kaki sendiri.

Banyak lagi sebab kenapa Singapura dikatakan lebih maju dari Malaysia walhal,mereka tidak lah 'maju sangat' dan rakyat mereka bukanlah rakyat yang paling GEMBIRA di Dunia Kerana rakyat mereka lebih gembira berada di HIGHWAY Malaysia,highway mereka kecik-kecik.jalan sikit jumpa simpang.anda kena tau tu !!! muahahaha

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates