Social Icons

Pages

Saturday, January 24, 2015

BREAKING NEWS !!! KEMPEN ANTI #ANWARIBRAHIM DIGERAK KAN OLEH #PAS !!! FUYOOOO !!!


Facebooker ‘Ahli Pas Taknak Pasma‘ melancarkan kempen ‘Asal Bukan Anwar Ibrahim” (ABAI) sebagi tanda protes pepecahan dalaman PAS yang berlaku sekarang ini.Kempen itu dilancarkan sejak 18 Jan yang lalu.


Perkembangan terbaru ini seperti tidak mengejutkan langsung apabila berlaku konflik dalaman parti PAS yang berpecah belah dan juga kemesraan parti DAP kepada PASma dengan perjumpaan di antara Lim Guan Eng DAP dengan rombongan PASMa dan beberapa kritikan terbuka yang kita baca di dalam media.Malah,kritikan kepimpinan tertinggi PAS yang mendedahkan sikap sombong dan angkuh parti DAP juga menampakkan retak yang menunggu hancur sahaja. 

Walau bagaimana pun,ramai pihak yang menganggap bahawa adegan DAP dan PAS itu hanya sekadar wayang pacak murahan untuk mengaburi penyokong parti masing-masing.Hakikatnya,PAS dan DAP masih tidur sekatil dan berpeluk mesra di belakang penyokong-penyokong mereka sehingga ke saat ini walau pun Presiden PAS telah dihina dan diperkotak-katikkan oleh DAP dan PKR.Malah,DAP Sarawak telah menyatakan bahawa mereka tidak akan bekerjasama dengan PAS.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Terkini ummah PAS mungkin sudah terkesan brain PR sudah tidak releven dengan software dan hardware pencapaian modul kerangka negara Islam PAS.
Kuasa pimpinan bukan ulama PAS sudah dikesan mengadaptasi kuasa politik membangkang menurut prinsip DAP dan PKR. Sementara isu Islam berbangkit yang sepatutnya dirujuk kepada PAS telah dimainkan secara keromo oleh kelompok oppoturnist dalam PR sehingga boleh menimbulkan keresahan.
Sudah sampai pengaruh populis PR tergugat sekarang apabila mereka berhadapan dengan krisis bencana akibat banjir memandangkan mereka yang bijak bercakap selama ni seolah terkunci mulut melihat kemusnahan besar yang memerlukan dana besar dan hanya kerajaan BN sahaja dilihat mampu bantu. Dan adakah kali ini mereka juga menuding dan mengatakan semua ini adalah tugas dan tanggungan kerajaan pusat? Sedangkan apakah sumbangan pembangkang ketika negara dilanda musibah?

 
 
Blogger Templates