Social Icons

Pages

Saturday, January 10, 2015

KANTOI !!! #HARGAMINYAKTURUN !!! SAH !!! #RAFIZIRAMLI #GILA PUBLISITI !!!


Inilah akibatnya bila terlalu banyak menipu rakyat dan gila publisiti kononnya nak tunjuk bagus kat rakyat.Kononnya,kalau turun harga minyak maka semua barang dalam Malaysia akan ikut jadi murah,tapi bila kerajaan turun 4 sen + 35 sen harga minyak 2 bulan kebelakangan ini,dah lain pulak tone si Rafizi.Dulu minyak turun 4 sen,dia kata 4 sen kecil saja,nak turun harga barang macam mana ??? Ni dah turun lagi 35 sen,dah dia kata pengusaha stesen minyak pula kerugian beratus ribu ringgit.Abih dulu yang pembangkang nak turun harga minyak kalau jadi kerajaan,apa tak fikir pasal pengusaha stesen minyak ??? Nasib baik rakyat tidak lagi seperti sebelum PRU13 dulu,sokong sahaja apa yang keluar dari mulut Rafizi.Kali ini,ramai yang menyanggah Ahli Parlimen Pondan ini dan mempertahankan tindakan kerajaan. 

Peniaga stesen minyak mungkin rugi,tapi kena ingat,masa minyak naik,ramai di antara mereka yang untung banyak.Harga minyak pun bukan selamanya rendah,akan tiba di satu masa harga itu akan naik kembali.Waktu itu mereka (pengusaha stesen minyak) boleh buat duit semula.Adatlah meniaga,macam roda,sekejap di atas dan sekejap di bawah.Lagipun stesen minyak hari ini bukan macam dulu,jual minyak semata-mata,hari ini ramai yang lebih untung sebab jual benda lain di stesen masing-masing. 

Apa pun,kenyataan terbaru Rafizi ini membuktikan dia bukanlah cerdik mana pun.Asal boleh hentam kerajaan,dia tunjuk bodoh pun dia tak sedar.Dulu dia juga yang kempen harga minyak perlu murah untuk turun harga barang,hari ini dia pun tau minyak murah semata-mata bukan boleh buat apa pun.Maka itu tolak lah orang ini dan parti yang diwakili mereka.Cakap tidak serupa bikin dan hanya bertujuan nak membangkitkan kebencian rakyat kepada kerajaan sahaja.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates