Social Icons

Pages

Tuesday, February 03, 2015

EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR #PENGARANG #HARAKAH DIPECAT DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!!


dibawah adalah 9 point utama kenapa 3 pengarang/editor harakah dipecat jom kita lihat dulu point-point mereka

1. Bekas editor Harakah,Tarmizi Mohd Jam naik hangin sebab dipecat tanpa diberikan peluang untuk membela diri.Malah beliau turut memuji Utusan Malaysia dalam memberikan keadilan kepada staf-staf yang buat perangai.

2. Selain itu jika kita bandingkan lagi dengan kes Mejar Zaidi,beliau juga diberikan peluang mengemukakan rayuan dan membela diri oleh Mahkamah Tentera,tetapi enggan berbuat sedemikian. 

3. Tarmizi juga mengakui bahawa KDN selama ini telah banyak 'menutup mata' dengan pelanggaran lesen Harakah - Bukti KDN dan Kerajaan mengamalkan konsep kebebasan bersuara,namun biarlah ada tahapnya.

4. Tarmizi menuduh Dewan Ulama / Ulama PAS lambat memberikan respon mengenai satu-satu isu. Berbanding dengan kumpulan Anwarinas dalam PAS seperti Khalid Samad, Hanifa Maidin dan Mujahid Yusuf Rawa.

5. Pada pendapat saya,kemungkinan Tarmizi ini tidak memahami konsep Tabbayun (Menyeledikki) yang diamalkan oleh diamalkan oleh ulama PAS agar maklumat itu tidak menjadi fitnah kepada sesiapa.

6. Cepat respon tak bermakna dia betul dan lambat respon bukan bermakna dia tak tahu.

7. Tarmizi juga mendakwa Harakah tidak pernah mengeluarkan bayaran KWSP untuk staf-stafnya,malah untuk menubuhkan NUJ (Kesatuan Wartawan) di Harakah juga dilarang.

8. Nampaknya dalam bab ini,PAS lebih diktator dari UMNO.Apa-apapun,saya tak nak campur tangan,sebab kadangkala perlu juga kuasa diktator ni terutama sekali berhadapan dengan kumpulan budak-budak degil ni.

9. Akhir kalam,dah kena pecat,sudahlah.Rezeki ALLAH luas.Kalau nak sangat berkawan dengan DAP, hantarlah CV kat RoketKini

LIHAT VIDEO DI BAWAH


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

HAMIDIsP said...

Bagus..baru dia tau..

HAMIDIsP said...

Bagus..baru dia tau..

 
 
Blogger Templates