Social Icons

Pages

Thursday, April 09, 2015

FAKTA !!! BUKTI PERANGAI SEBENAR RAKYAT MALAYSIA DIDEDAHKAN !!! SIAPA DIA ??? WAJIB BACA !!!


di bawah adalah bukti sebenar perangai rakyat malaysia.gambar di atas pun anda dah tahu pihak mana kan ??? jom kita lihat bukti itu !!!

RAKYAT !!!

# Mereka mahu mengajar kerajaan menguruskan ekonomi negara,tetapi mereka sendiri saban bulan gagal melunaskan bil-bil dan bayaran tertunggak di rumah.

# Mereka marahkan kerajaan mempunyai defisit yang tinggi,tetapi mereka sendiri berhutang sekeliling pinggang dan setiap bulan menambah pula hutang baru.

# Mereka menghina isteri pemimpin negara kerana tidak bertudung dan menutup aurat,tetapi mereka sendiri tidak pernah menegur adik atau anak perempuan atau sedara mara mereka yang memakai 'legging' sendat menampak alur punggung.

# Mereka menuduh pemimpin negara tidak mengamalkan Islam,tetapi solat mereka sendiri masih belum cukup lima waktunya.

# Mereka mengherdik kerajaan apabila kerajaan lambat menghulurkan bantuan kepada rakyat yang ditimpa musibah,tetapi mereka sendiri cukup bakhil untuk membantu orang lain.

# Mereka haramkan kerajaan mengenakan cukai terhadap rakyat,tetapi mereka sendiri mahu kerajaan menyalurkan pelbagai subsidi dan bantuan kepada mereka.

# Mereka mahu kerajaan bersikap telus,tetapi mereka sendiri tidak mahu mendengar penerangan yang disediakan malah menolaknya mentah-mentah.

# Mereka mahu kerajaan yang lebih baik,tetapi mereka sendiri hanya tahu mengherdik,menghina dan menfitnah kerajaan, malah hanya membisu apabila diminta memberi cadangan.

Mereka inilah rakyat kita,rakyat Malaysia.

ADAKAH BENAR APA YANG SAYA KATAKAN INI ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

SEGALA GALANYA BENAR TIADA YANG TIDAK BENAR MELAINKAN SEMUANYA BENAR BELAKA. SIKAPNYA INI HANYA ADA PADA SEGELINGTIR SAHAJA TERUTAMA MEREKA YANG HANYA ADA OTAK TETAPI TAK BERAKAL. KEBANYAKAN MEREKA INI MENDAPAT KEMUDAHAN KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN OLEH KERAJAAN. TETAPI UMPAMA LEMBU SAHAJA.

Anonymous said...

Jangan silap itu adalah satu provokasi sahaja.

Manusia yang bijak dan cerdik sahaja pandai menilai.

BERSIH bukanlah perhimpuanan yg salah di Malaysia. umno sahaja yg mengatakan BERSIH itu haram. Mahkamah telah putuskan bahawa Bersih itu memang bersih.

Hanya manusia yg tidak beriman sahaja mengHARAMkan yg HALAL. Menghalalkan yg haram.

perangai sendiri buruk dan jijik tidak nampak. perangai baik orang dijahatkan.


 
 
Blogger Templates