Social Icons

Pages

Sunday, July 12, 2015

KANTOI !!! LEGASI #TUNMAHATHIR BELUM BERAKHIR !!! #TOL DAN #IPP ADA LAGI UNTUK RAKYAT TANGGUNG !!!


Dalam nada kecewa dan seakan-akan merajuk,Mahathir mendakwa legasinya telah dimusnahkan oleh ahli propaganda yang bekerja keras menconteng arang ke mukanya.Ini sebenarnya permainan simpati,dipercayai bagi menyediakan dirinya pada masa depan sekiranya siasatan pihak berkuasa Thailand menunjukkan pemalsu dokumen 1MDB dan Petro Saudi,Xavier Andre Justo ada kaitan dengan Mahathir dan ia adalah Mahathir yang membayar sejumlah wang yang besar agar semua dokumen itu dipalsukan Justo.Tapi untuk menjawab kebimbangan Mahathir,penulis ingin katakan bahawa legasinya belum musnah lagi malah tidak terjejas pun dengan apa yang bakal menimpanya dalam soal penahanan Justo di Thailand sekarang.Paling tidak,imej Mahathir sajalah yang akan terjejas tapi itu bukan masalah kerana sudah wujud sekumpulan pentaksub dimana tahap ketaksuban mereka kepada Mahathir sudah begitu tinggi sekali,cuma belum sampai ke tahap mengukir wajah Mahathir dari batu saja untuk disembah beberapa hari sekali.

Setakat fitnah,adu domba malah mencarut sekalipun yang keluar dari mulut Mahathir,kelompok petaksub ini bersedia menyokongnya pada bila-bila masa.Hakikatnya,rakyat masih perlu menanggung legasi Mahathir dalam bentuk perjanjian berat sebelah,bertahun-tahun panjang lamanya dalam bentuk penjualan tenaga bebas (IPP) dan tol di lebuhraya,Semua ini adalah legasi yang akan kekal buat satu jangka masa yang panjang,diwujudkan semata-mata untuk memastikan kroni-kroninya Mahathir kekal kaya sepanjang masa.Kroni Mahathir yang kaya,Mahathir dan keturunannya kaya,rakyat yang tanggung bebannya.Pada saat kebanyakan dari perjanjian-perjanjian ini tamat nanti,cucu Mahathir yang paling muda hari ini pun mungkin sudah mempunyai cucunya sendiri - begitulah impaknya.Tak faham apa yang Mahathir bimbangkan sangat tentang legasinya. - SMDTG 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

13 comments:

Anonymous said...

yang IPP tu apasal gi beli sebelum dia tamat tempoh?
kalau tak, dah boleh beli murah
apsal yang tu tak bising plak?

Anonymous said...

Ingat tempoh tamat boleh dapat murah ke? Silap-silap bertukar pengurusan atau pemilik, masa tu kerajaan beli ikut harga tukar milik + margin keuntungan la... lagi mahal lor.. IPP tu bisnes bukannya mesin pakai buang....

Anonymous said...

MALULAH SIKIT SATU DUNIA DAH TAU BERKENAAN 1MDB

Anonymous said...

'Saya tak jejak M'sia kecuali ada k'jaan baru'

Pascal Najadi, anak lelaki kepada pengasas Ambank Hussain Najadi, berkata beliau tidak sesekali akan pulang ke Malaysia kecuali terdapat kerajaan baru yang berkuasa.

Perkara itu dinyatakan selepas beliau kecewa dengan kerajaan dan polis Malaysia ke atas kegagalan untuk menangkap orang yang mengarahkan pembunuhan bapanya pada 29 Julai 2013.

Dalam wawancaranya dengan melalui Skype dari Rusia dengan Malaysiakini, beliau berkata pihaknya tidak mempercayai kerajaan dan khidmat keselamatan yang ada sekarang.

"Kerajaan Malaysia perlu ditukar. Kerajaan yang ada sekarang - saya berhenti untuk memanggil penjenayah - tetapi mereka tidak serius," katanya.

Pascal berang dengan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mengumumkan kes tersebut telah selesai selepas polis menangkap penembak Kong Swee Kuan yang dijatuhi hukuman tahun lalu. DIPETIK DARI MALAYSIAKINI

Anonymous said...

Cakap manjang belit pondan bugis dan blogger prepaid nya...

Sampai ari ni pun X SAMAN2 g....nak ngaku jgn harap la...

Guna Quran plak tu...hehehe...tah surah yg mana 1 dia belajar utk nipu...

Allo mangkuk2 pondan semua, korang x nampak lgi ke? Brp byk issue yg korang putar belit, semua kena balik ke muka korang...pasai apa ya? Pasai yg benar akan sentiasa menang!

Anonymous said...

Apa ko merepek anon1045 beli lg mahal kalau lepas expired? Itu tanda tak tau keje. Kalau dh expired, asset pon dh x blh generate income utk syarikat, tanah janakuasa kene pulangkan blk lease dia, operating expenses masih berjalan, ko plak masih nk beli dgn harga murah lg? Eh! ko keje kutip getah ajelah sbb mentaliti ko ni menyusahkan.

Anonymous said...

Sudahlah adminn... dulu kau antara yang aku respect tapi sejak kau ampu najib yang nak melingkup negara, satu sen pun kau ni dah tak guna aku nampak....

Anonymous said...

Alahai...anjing2 DApigs yang dulu punyalah membenci Tun M, sekarang, demi menyahut laungan apek rasis celaka lim kit sial, boleh tiba2 menyanjung Tun M.

Pigi dah!

Hidup UMNO! Hidup BN!

Mahathir hanya tahu "hidup kroni2"!!!

Unknown said...

Melayu Temasek said,

Slogan 1 Malaysia untuk DSN.'BIGMAMA KU DIDAHULUKAN,AKAUN BANK KU DIPENUHKAN.
Hidup MELAYU Hidup TUN.

Sir Wenger said...

Embarrassing for Malays to hammer Tun. Tun has been helping the Malays for 22 years and this blogger is very rude towards him. No class and makes u look low class

Anonymous said...

Blogger banggang....

Anonymous said...

sudah2 lah tu najib..letak jela jawatan..

Anonymous said...

Ada yang menyanjung Malaysiakini kerana Anak Najadi tak mahu balik Malaysia. Siapa dia budak ni.

Siapa sahkan berita ini datang dari mulut Pascal anak Najadi yang kena bunuh. Maklumat dari Malaysiakini hampas tak ada kredibiliti.

Cukuplah puak Regimen Komunis RBA yang berkeliaran dalam blog-blog tak payahlah nak laga-lagakan sesama Melayu. Pi balik masuk sarang DAP dan duduk diam-diam. Ini lah ideologi komunis Menghina Institusi Raja-raja Melayu, memecah belahkan sesama Melayu, menyerang kepimpinan Melayu melagakan UMNO dengan PAS. Memporak perandakan ekonomi Melayu dengan memburukkan FELDA, Tabung Haji, MARA, UiTM.Najib tak perlu berundur kerana puak yang bising dalam media sosial ini adalah orang-orang yang sama.

 
 
Blogger Templates