Social Icons

Pages

Thursday, August 06, 2015

EKSLUSIF !!! KRONOLOGI TRAGEDI PESAWAT #MH370 DIDEDAHKAN !!!


Berikut kronologi operasi Mencari dan Menyelamat (SAR) pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH370,hampir 17 bulan selepas ia terputus hubungan pada jam 2.40 pagi 8 Mac tahun lepas.Pesawat tersebut terputus hubungan di kedudukan,120 batu nautika ke timur Kota Kinabalu di ruang udara Laut China Selatan dan tiada isyarat kecemasan daripada pesawat Boeing 777-200ER yang membawa 239 penumpang dan anak kapal.Pesawat malang itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) pada jam 12.41 tengah malam dan dijadual mendarat di Beijing pada jam 6.30 pagi hari yang sama.Penumpangnya terdiri daripada 38 rakyat Malaysia,China (153),Indonesia (tujuh),Australia (tujuh),Perancis (tiga),Amerika Syarikat (tiga),New Zealand (dua),Ukraine (dua),Kanada (dua),Rusia (satu), Itali (satu),Taiwan (satu),Belanda (satu) dan Austria (satu). 

Berikutan kejadian itu,Malaysia melancarkan operasi SAR melibatkan pelbagai negara dan usaha itu berterusan hingga kini. 

* 8 Mac 2014 (Hari Pertama) - Operasi SAR pesawat itu dilancarkan pada jam 5.30 pagi di Laut China Selatan. 

* 9 Mac 2014 (Hari Kedua) - Kawasan mencari diperluas ke Selat Melaka apabila disahkan pesawat berkenaan berpatah balik. - Beberapa negara termasuk Singapura,Vietnam,Indonesia,China dan Amerika Syarikat mengerahkan petugas dan aset masing-masing membantu gerakan itu. 

* 15 Mac 2014 (Hari Kelapan) - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kali terahir pesawat berkomunikasi dengan satelit ialah dengan satu daripada dua koridor yang berkemungkinan; koridor utara yang bermula lebih kurang di sempadan Kazakhstan dan Turkmenistan hingga ke utara Thailand atau koridor selatan, lebih kurang dari Indonesia hingga ke selatan Lautan Hindi. - 26 negara menyertai operasi dalam fasa ini, yang meliputi 2.24 juta batu nautika persegi. 

* 24 Mac 2014 (Hari Ke-17) - Najib mengumumkan bahawa data dikeluarkan satelit Inmarsat Britain memutuskan bahawa penerbangan itu berakhir di selatan Lautan Hindi dan Australia akan mengetuai operasi mencari di kawasan itu. 

* 1 April 2014 (Hari Ke-25) - Kerajaan Australia melancarkan Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) bagi menyelaras operasi mencari MH370. 

* 3 April 2014 (Hari Ke-27) - Najib tiba di Perth,Australia untuk meninjau sendiri operasi mencari, mengadakan mesyuarat dengan Perdana Menteri Australia Tony Abbott. 

* 4 April 2014 (Hari Ke-28) - JACC berkata operasi mencari MH370 memasuki fasa baharu dengan pencarian dilakukan di dasar laut di selatan Lautan Hindi bagi mengesan 'pinger' kotak hitam. 

* 31 Julai 2014 (Hari Ke-146) - JACC berkata kerja ukur batimetrik yang dilakukan kapal Zhu Kezhen dan Fugro Equator di sepanjang arca ketujuh di selatan Lautan Hindi, berjalan lancar. 

ANDA NAK LAGI 

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

AL-FATIHAH

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Tapi jangan pula CEPAT kita nak percaya sgt. si 'pakar-pakar' Barat/ZIONIS yg. asyik nak MENAFIkan MH370 kita TIDAK diRAMPAS hanya berdasarkan 'bukti' sedikit serpihan?! GANJIL betul ni!

Sedangkan ada penganalisa MEDIA-MEDIA ALTERNATIF; menuduh MH370 melalui pertolongan SingaPORK, diCULIK ke Pulau Diego Garcia (yg. diRAMPAS sewenangnya oleh US/Britain dari kaum BUMIPUTERAnya yg. diHALAU ke pulau lain - lihat di http://www.npr.org/2015/04/16/400178329/diego-garcia-islanders-displaced-in-u-k-failure-hope-to-return-home , Diego Garcia Islanders Displaced In U.K. Failure Hope To Return Home, April 16, 2015)!

Lihat analisis wartawan terkemuka Jepun, Yoichi Shimatsu, tentang kehilangan MH370 ini (yg. juga membongkar tentang rahsia SingaPORK/Diego Garcia sbg. pusat perisikan/militari Barat/ISrael; dan kegiatan puak PEDOPHILIA elit Barat/Zionis-KEPARAT yg MENGUASAI Boeing, di Bali/Indonesia dll) – di http://www.rense.com/general96/mh370.html , Is MH370 The Latest Casualty Of
The Pentagon's Pivot To Asia?, By Yoichi Shimatsu, Exclusive To Rense.com, 3-20-14; dan dihttp://www.abeldanger.net/2014/03/stop-flight-mh370-at-any-cost-worlds.html , Wednesday, March 26, 2014, Stop Flight MH370 At Any Cost - World's Smallest Micro Processor: Freescale Kinesis KL02 - Israeli Espionage Operating Out of Singapore - Defense Advanced Research Projects Agency Source: rense.com - A Tiny Microchip Was The Likely Motive For Pentagon Hijack Of MH370, By Yoichi Shimatsu, 3-25-14 !

Pulau D. Garcia ini juga disyaki mempunyai pengkalan bawah laut amat-RAHSIA untuk Submarine Nuklear HARAM Pengganas ISrael-NATO, yg. disyaki melakukan letupan NUKLEAR bawah laut yg. boleh menyebabkan Tsunami (disyaki termasuk Tsunami besaq di Acheh dan Fukushima - untuk menJAHANAMkan Acheh yg. baru MERDEKA dgn. pemerintahan ISLAMnya, serta Fukushima yg. sebelum itu bersetuju menghantaq Uranium yg. diproses ke Iran; selpepas ini rector Nuklear Fukushima terus HANCOQ) serta KEPANASAN- bahang api dari bawah laut yg. boleh menyebabkan cuaca amat panas sesuatu negara (bayangkan SingaPORK dan TUAN Barat/Zionis dia ada AKSES sewenangnya bawah laut di Palau Pisang kita di Johor itu), serta hanya SingaPORK dibenaqkan jadi pusat keluaq-masuk penerbangan dari Diego Garcia ini di Asia Tenggara terutamanya utk. tentera/perisik NATO/CIA/Barat-ISrael/Mossad! Si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

kau merepek jelah nek tempoyak. kuat main spekulasi & persepsi. kalau kau pandai sangat dan betul tahu semuanya pasal MH370 , Kau pergilah siasat pulau diego garcia tu . bukan duduk depan laptop , kemudian mengarang cerita tahyol rekaan kau . bodoh !

 
 
Blogger Templates