Social Icons

Pages

Friday, August 28, 2015

FAKTA !!! SAH !!! @KBAB51 @PDRMSIA !!! #BERSIH #BERSIH4 BERJAYA HAPUSKAN SEMANGAT #KEMERDEKAAN #SEHATISEJIWA !!!


itu adalah kebenaran dan bukan omong kosong dari saya.kenapa saya kata begitu ??? rakyat malaysia sibuk nak sambut hari kemerdekaan dengan aman,datang pulak puak pakatan yang sibuk nak berdemo !!! adakah anda lihat apa yang terjadi di luar negara selepas berlakunya demo ??? apa yang mereka dapat ??? adakah kesenangan dan keamanan selepas tu ??? puak-puak pembangkang ni yang melakukan demo secara tidak langsung telah menghakis nilai sayangkan negara dikalangan generasi muda,malah segelintir yang tua-tua ini pun.Paling sedih tu,jenis yang nenek moyang dulu dapat kerakyatan melalui Jus Soli (bukan sebab penduduk asal negara ini) pun tak berminat nak kenal sejarah sendiri,lebih sibuk cari jalan bagaimana nak tumbangkan kerajaan di jalanan saja.Padahal,inilah masa yang sesuai,bila lagi ??? nak jahanam kan negara seperti luar negara.sebab itu saya beritahu anda.apa yang anda dapt kalau masuk demo tu ???

saya sambung lagi pasal kaum selain melayu.cakap pendatang kang pandai pulak kecik hati.Apa pun,rujuklah mana gerakan seumpamanya di dunia,Hongkong,Mesir,Thailand dan lain-lain,mana ada menunggu cuti umum baru nak berhimpun,berdemonstrasi memprotes kerajaan.sekali lagi saya ulang,lepas tu apa terjadi ??? Hanya di Malaysia saja nak demo lepas rasa tidak puas hati terhadap kerajaan kena tunggu hari cuti umum,cuti hujung minggu dan sebagainya dulu.Di Malaysia saja jadi macam itu sebab bukanlah perhimpunan haram macam itu asli pun tapi direka dan dirancang supaya nampak macam real sangat lah rakyat Malaysia ini tertekan dan hidup tertindas kononnya Logiknya,mana ada orang tertindas tunggu hari cuti baru nak tunjuk perasaan ??? Tapi itu lantak dialah,yang penting sekarang,keputusan mengadakan demo haram pada tiap kali cuti umum yang bertembung dengan cuti hujung minggu ini,telah merosakkan peluang rakyat nak kenal negara sendiri setahun sekali. 

Itu yang kadang-kadang saya angin dengan para penggerak Bersih ni sebab mereka tahu apa yang dibuat tu tak betul dan tak kena dengan masa tapi tetap dibuat juga.Kerosakan mental segelintir rakyat Malaysia ini diambil peluang untuk melaksanakan kerja kerja jahat mereka,tak fikir perasaan majoriti yang lebih besar langsung.Maka itu,pihak polis perlu bertegas dengan puak-puak ini.Jangan bagi muka sebab kita dah muak dengan demo yang direka-reka ni.Orang gila patut dimasuk dalam hospital gila atau penjara bukan dibenar tunjuk kegilaannya di atas jalan raya.kalau boleh masa berhimpun tangkap saja puak-puak ni dan jangan peduli apa yang mereka nak katakan !!! tak perlu berlembut lagi !!! sah-sah demo ni haram sebab menganggu lalu lintas,peniaga.mereka dah tak ikut akta perhimpunan awam 2012.apa yang terkandung dalam tu ??? jangan berhimpun atas jalanraya,depan sekolah,menyebabkan kesesakan traffik,jangan menyusahkan orang ramai.nak berhimpun hanya di stadium.kalau mereka tak faham jugakk,itu lahhh ubatnya !!! tangkap saja mereka yang berdegil !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates