Social Icons

Pages

Thursday, September 03, 2015

#BERSIH4 !!! ADAKAH ANDA LUPA PERISTIWA 13 MEI 1969 ???


kenapa saya tanya kepada anda berkenaan tajuk diatas ??? adakah anda sudah lupa dengan peristiwa 13 mei yang lalu.cuba lihat gambar di atas.ini lahh dinamakan jarum halus.bukan nak rasis tapi cuba anda fikir dari gambar di atas dan anda kaji balik sejarah 13 mei 1969.gambar diatas itu adalah bukti segalanya.adakah gambar itu saya edit ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

Anonymous said...

Ini pemikiran nak sapu Melayu dari KL dsb nya memang dah penyakit semula jadi pendatang Cina Bukit DAP yang tak reti berterima kasih. Tak terima kasih Melayu setujukan hak kerakyatan mereka di masa Merdeka. MCA dan MIC dah ucapkan terima kasih di Parlimen di tahun 1968. DAP bukan saja tak, buat hal plak hingga mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Bedebah.

Mereka turun temurun Cina dari selatan China. Professor2 sejarah negeri China memang ada tulis buku mengatakan selatan China itu pada asal nya bukan di dudukki dek orang Cina Han. Tapi di dudukki dek "hill tribes". Dah beribu tahun campur gaul, mereka di kenali sebagai Cina jugak. Tiap sorang dari mereka ada darah "hill tribes" kata Professor itu. Contoh nya Prof CP Fitzgerald - Google lah.

Itu pasal mereka di panggil Cina Bukit. Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng di panggil Cina Bukit sejak mereka di Melaka lagi. Jadi, camna nak tau berterima kasih dsb nya. Kena tibai mereka bertalu talu hingga mereka bertukar pemikiran ultra kiasu - nak lagi, nak lagi, nak lagi, tak habis habis. Mana boleh.

Anonymous said...

Mereka Cina Bukit jenis yang tak hormatkan Perlembagaan negara. Tak suka Sejarah, tak mau berlajar Sejarah negara ini. Takutkan anak cucu mereka tau yang mereka ini Tanah Melayu, sebahagian dari Gugusan Pulau Pulau Melayu, nenek moyang mereka datang sebagai "coolie", 150 tahun di sini sebagai "Stateless people", patut berterima kasih Melayu setujukan hak kerakyatan, hormatkan Kontrak Sosial, terima dan hormati Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Nasib lah TS Muhyiddin bikin Sejarah di mestikan di sekolah sekolah - tak lulus Sejarah, tak dapat SPM - mcm BM. Generasi akan datang kurang masalah sebab tau Sejarah, tahu Perlembagaan dan peranan Melayu dan pendatang di negara ini. Yang masalah ia lah generasi sekarang Cina Bukit pendatang DAP tuh. Tibai saje le, ngarap masuk kepala mereka.

Anonymous said...

Kita tak buat mcm Thailand, Indonesia dan Philippines buat kpd pendatang - nama diorang pun tak boleh pakai di negara tuh. Mungkin satu hari nanti pendatang nih akan sedar dan sujud berterima kasih. Mana tahum kuasa Tuhan, mcm mmcm boleh berlaku.

Anonymous said...

Di Fiji, cilaka Bretes kolonial benarkan pendatang masuk hingga jadi majoriti di sana. Depa menang pilihanraya, tapi tak dapat pegang kuasa. Tentera Fiji rampas kuasa.

Bila ada parti politik yang kuat di kuasai oleh penduduk asal Fiji, Tentera aturkan pilihan raya lagi, lepaskan kuasa kpd parti penduduk asal Fiji tu.

Anonymous said...

Nasib lah PAS dah keluor dari Pakatan mampus tuh. Kalo tak, ramai lagi Melayu di Bersih tuh.

Patut nya Najib rancangkan kerjasama dgn PAS bagi PRU14. Tapi dia dah bingong di buat dek rakyat bantah dia pasal GST, 1MDB, RM2.6 bilion dsb nya. UMNO perlu gugurkan Najib. Kalo tak kalah PRU14.

Anonymous said...

Ni apa plak MCA Pemuda ke hape nak kata jngan tuduh Bersih rasis.........dah bengong ke.........tarak jalan lain nak raih undi ke.......padan le kamu dapat 7 kerusi aje di pru13.

Anonymous said...

ape kedarah makcik maria chin tak mau bayar rm 60000 duit bersih sampah.....malu ke kata bersih tak bersih tak mau pungut sampah...... dahtu tak mau bayar upah orang lain bersihkan sampah....pada hal ada rm2.4 juta.....cheh ultra kiasu betul........

 
 
Blogger Templates