Social Icons

Pages

Thursday, September 17, 2015

SAH !!! HIMPUNAN #RAKYATBERSATU LEBIH HEBAT DARI #BERSIH !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!


sebelum itu saya tidak nafikan ada berlaku berlaku insiden kekecohan di depan pintu gerbang Petaling Street semalam yang menyaksikan sekumpulan pemuda yang berbaju merah berkeras mahu masuk ke jalan yang ‘dikuasai’ orang Cina itu.Meskipun begitu,mereka akhirnya berjaya disuraikan dengan baik walaupun pihak berkuasa menggunakan meriam air untuk mengawal keadaan yang kecoh di lokasi kejadian.saya diberitahu bahawa insiden tersebut berlaku hampir dua jam.Namun di sebalik apa yang berlaku,saya melihat bahawa kumpulan bangsa Melayu yang berkeras itu masih lagi menghormati dan patuh pada pihak berkuasa.Sekeras-keras pendirian mereka,akhirnya mereka bersurai juga,bukan ??? Sekiranya insiden bertengkar dan sikap ‘keras kerak nasi’ itu dibandingkan dengan insiden merempuh pasukan pihak berkuasa oleh Unit Amal dan peserta Bersih sebelum ini,agaknya siapakah yang lebih buruk perangai ??? insiden ini berlaku pun ada sebab.sebabnya nak jumpa otai reformis yang katanya standby dalam 2000 orang di sekitar petaling street.di manakah otai reformis itu ???


saya masih lagi terbayang lagi melihat bagaimana anggota pihak berkuasa yang menjadi membentengi Dataran Merdeka ketika itu dirempuh oleh puak-puak Bersih.Mereka bertengkar,memaki hamun,mencarut dan mengeluarkan kata nista sebelum menyerbu,cuba meloloskan diri masuk ke Dataran Merdeka.Bila mereka ditahan pihak berkuasa,maka lebih kuat lagi suara mereka memaki hamun dan melawan.Lebih ramai yang ditahan,lagi mereka suka kerana itulah tujuan mereka,mahu ditangkap polis seramai mungkin.Kononnya,selepas ditangkap polis barulah mereka cukup syarat untuk jadi pejuang Bersih yang sejati Lagipun setelah ditahan pihak berkuasa,mereka boleh menuduh pihak berkuasa itu sebagai zalim,tyranny dan ‘anjing kerajaan’.

Itulah yang mereka mahu…Berbanding dengan kejadian semalam,apalah sangat jika insiden itu hanya memakan masa selama hampir dua jam.Pihak berkuasa sebelum ini bertempur dengan puak Bersih selama sehari semalam,betul tak pembaca Badut Rakyat ??? Lagipun,jika dibandingkan dengan sikap ganas puak Bersih sebelum ini yang menterbalikkan kenderaan polis,membelasah anggota polis hingga cedera berdarah teruk dan merosakkan harta benda awam sewenang-wenangnya,himpunan Rakyat Bersatu semalam lebih aman betul tak pembaca Badut Rakyat ???


Tiada pula laporan kereta polis yang diterbalikkan semalam.Tiada pula laporan yang mengatakan anggota polis dibelasah beramai-ramai.Tiada pula cerita yang menyaksikan kedai dipecahkan oleh mana-mana pihak.Maka benarlah ia aman.apatah lagi jika ditinjau apa yang berlaku di Padang Merbok semalam,adakah berlaku insiden pijak gambar Lim Kit Siang atau Guan Eng ??? Ada dipijak gambar sesiapa ??? Tidak ada,kann ??? Maka sekali lagi,benarlah himpunan di Padang Merbok itu aman semalam.kenapa ada peniaga yang menutup kedai ??? Pada pandangan saya,ia adalah kerana anggapan dan sikap paranoid mereka sendiri terhadap himpunan tersebut.Awal-awal lagi mereka dihasut oleh pihak tertentu untuk menutup kedai di atas alasan kononnya himpunan itu ganas.Maka nasiblah.Siapa suruh percaya dan tutup kedai ???


MASIH KAH ANDA INGAT DENGAN GAMBAR DI ATAS ???

Apapun,saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah kepada pihak penganjur yang khabarnya akan menggegarkan Pulau Pinang dengan himpunan yang sama nanti.Himpunan Rakyat Bersatu semalam setidak-tidaknya membuktikan bahawa Melayu masih lagi tidak bacul dan mempunyai suara di tanahair sendiri.Namun malangnya,ada juga yang tidak puas hati dan ‘kabur’ dengan objektif himpunan Melayu bersatu itu semalam.Biasalah,orang tua-tua kadang kala daya pemikiran mereka semakin kabur dan tumpul.Banyak perkara yang dia tidak faham sekarang.‘Tidak lagi menjadi Perdana Menteri’ pun dia tidak lagi faham dengan keadaan itu.ini semua hanya untuk melayu,bukan untuk orang lain pun

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

Aku tengok 70,000 hadzir aje dah tau hebat. Blog Pembangkang Malaysiakini yang mesti nak anggarkan sepaling rendah yang boleh pun kata 45,000 orang. Blog Pembangkang satu lagi, Free Malaysia To Day, kata pada pukul 2.53 pm ada lk 50,000 orang di Padang Merbok, dan berpuluh ribu di atas jalan, dari tempat permulaan menuju ke Padang Merbok. Acara ucapan2 di Padang Merbok bermula 4 pm.

Jadi, anggaran 70,000 memang munasabah benor. Ada yang kata 80,000 pun.

Pikir lah, Polis umumkan kebenaran berhimpun ha nya 2 hari sabelom tarikh himpun. Banding dgn Bersih yang dah rancang 5-6 bulan sabelom itu. Walau pun masalah dapat kebenaran, depa dok istiharkan depa akan demo juga apa hal pun, teruskan memberi tahu di mana nak jumpa, dll. Tapi dapat paling tinggi 100,000 hadzir salepas 5-6 bulan rancang.

Mana tak hebat nya Rakyat Bersatu.

Anonymous said...

Hahaha Nek Tempoyak - hang kata "kutip derma buat ASRAMA cthnya kat LRT ka; utk. kegunaan mana-mana PESERTA dlm. perhimpunan sebegini, supaya dpt. juga depa BEREHAT dan TIDOQ".

Pelesit Bersiht tuh tidoq di ataih jalan, malam dok kincin atas jalan, Rahman Dahlan komplen bau busuk esok nya. Depa dah sabotaj upacara pembarisan sambutan Hari Merdeka, pinin pala depa yang hadzir.

Patut nya ktia sediakan Tok Mudim malam peserta Bersit tidoq di ataih jalan tuh, sapa bukaq zip nak kincin aje, snap barang depa. Hehe

Anonymous said...

Insiden di Petaling Street tuh tak besar - dapat di kawal dek Polis. Membukti kan

1. Polis dapat menjaga harta pesaka dan kepentingan berniaga kaum Cina di situ
2. Melayu dapat sebutkan Melayu sepatut nya di beri peluang berniaga di situ - di sebut dk ketua kumpulan ikan bakar.

Kesan nya tak nampak tapi tak pernah di sebut dulu, sekarang kaum Cina patut tahu bahawa Melayu iri hati tak di kasi peluang berniaga di atas jalan itu spt ramai Cina melakukan nya - jalan kepunyaan awam

Anonymous said...

Selain dari insiden di Petaling Street, tiada kelakuan kurang ajar di lakukan peserta Himpunan Rakyat Bersatu. Yang 2 ekor pemberita Cina dari Astro radio bahasa Cina menanya so'alan2 provokatif kpd peserta semua Melayu di Conlay Street pun tak membawa kpd tampar menampar, ha nya depa mintak Polis halau mereka keluar dari kawasan itu.

Bersih pulak - menijak nijak gambar peminpin2 Melayu, sampai kencing di atas jalan bila tidur di jalan pd malam itu. Rahman Dahlan komplen bau busuk esok nya di pembarisan menambut Hari Merdeka. Cilaka.

Mcm mcm lagi kangjor Bersih 4, nak kacau persediaan dan latihan pembarisan utk sambutan Hari Kemerdekaan di Dataran merdeka.

Nyata tak boleh banding, Himpunan Rakyat Bersatu jauh lebih murni, walau pun kebenaran di umumkan ha nya 2 hari sabelom berhimpun. Bersih rancangkan 506 bulan sabelom nya. Walau pun masalan dapat kebenaran, mereka istiharkan bahawa mereka akan berdemo jugak, tak kira apa.

Anonymous said...

Bersih 4 tak gitu ganas banding dgn Bersih 3. Sebab Bersih 3 Anwarul Al Juburi ada. Belom masuk jel.

Anonymous said...

hahaha panggil anjing kerajaan........tapi ak steruk di panggil anjing pakatun.....lagi teruk bila di panggil anjing kit siang.....tapi kalu anjing anwar juburi, tengok di belakang nye le........

 
 
Blogger Templates