Social Icons

Pages

Saturday, October 24, 2015

#BAJET2016 !!! PEMIMPIN #PAKATAN #PEMBANGKANG MACAM BUDAK DARJAH 1 ???


BAJET 2016 yang dibentang Perdana Menteri mencatat kedudukan ke 4 senarai trending Twitter di DUNIA !!! Jangkauannya mencecah biliion – bukti rakyat negara ini yang ada akses internet begitu mengikuti perkembangan Bajet 2016 yang Datuk Seri Najib Tun Razak bentangkan.Yang tak ada akses internet,dengar ikut radio dan TV di rumah dan kenderaan masing-masing,punyalah semangat nak dengar pelbagai benda baik yang bakal dibuat petadbiran Datuk Seri Najib untuk mereka tahun depan.Untuk yang ini,saya tidak ada maklumat berapa rating tapi berjuta juga rasanya.Sementara belanjawan bayangan yang pembangkang dedah kelmarin,tidak mencatat sebarang respon.Benda bodoh,tak realistik pulak tu,siapa nak ambil peduli.Malangnya,keterujaan rakyat dalam hal bajet ini dibalas dengan sikap kebudak-budakan pemimpin pembangkang apabila di akhir pembentangan itu mereka mengeluarkan placard bertanyakan mana RM 2.6 billion (merujuk derma politik yang Datuk Seri Najib dapat tahun 2013).Ironinya,wang ini bukan wang rakyat,wang ini untuk kegunaan politik UMNO dan BN,sumbernya pulak sudah disahkan SPRM dari luar negara,apa pembangkang mau sibuk ??? 

Datuk Seri Najib mintak pembangkang dedah sumber dan berapa sumbangan politik yang mereka terima, haram tak buat sampai sekarang,yang kita punya pulak mereka sibuk.Nampak sangat semua ‘binatang-binatang’ ini tidak pedulikan pun hal bajet yang mengutamakan rakyat termasuk di kawasan yang mereka wakili.Walhal Kelana Jaya,Bukit Bintang,Rawang,Subang,semua ini kawasan pembangkang yang akan dapat keuntungan seperti sambungan projek LRT/MRT yang boleh mula digunakan antaranya seawal Mac tahun depan.Puluhan billion dibelanjakan kerajaan persekutuan untuk tujuan tersebut di kawasan yang pembangkang wakili,undinya tak pergi pada kerajaan jugak,tapi keadilan kerajaan BN boleh dilihat disitu.Patutnya terima kasihlah,buat perangai budak-budak pulak lagi dia.skim perumahan rakyat mampu milik ibawah PR1MA dan Syarikat Perumahan Negara Berhad,akan dibina di kawasan berhampiran stesen-stesen MRT,semua ini menguntungkan rakyat kerana tidak perlu lagi memandu untuk ke tempat kerja,minyak jimat,tol tak payah bayar tapi apa yang pembangkang balas – tayang placard yang bukan pun masalah mereka,bodoh betul mereka ini semua. 

Tapi mengenangkan orang-orang bodoh juga yang hantar puak-puak ini ke Parlimen,saya dah malas nak ambil peduli.Pembangkang di negara ini,penyokong dan media mereka dah macam badut sarkas.Bekas banduan ada disitu,peliwat pernah ada disitu,rasis,penyokong komunis dan semua jenis manusia yang tak baik dalam kamus manusia pernah berada kat situ,nak hairan apa ??? Kerajaan patut menggunakan kuasa yang ada dengan mendedahkan semua wang dalam akaun parti/peribadi pemimpin pembangkang – di Parlimen.BAFIA ke apa datuk punya undang-undang (kecuali Akta Hasutan) semua tak terpakai disitu,jadi tidak ada masalah.Hanya dengan cara itu rakyat boleh tahu berapa besar dia punya belanja pulak,nak harap dia sendiri dedah ??? Boleh mimpilah.Nanti kita pulak buat placard ramai-ramai.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates