Social Icons

Pages

Tuesday, November 03, 2015

BREAKING NEWS !!! DEBAT #1MDB @1MDB !!! SAPA KATA #TONYPUA TIADA "TELUR" ???


saya yakin bahawa ramai pihak kini sedang tumpu pada Tony Pua.Banyak mata sedang memerhati dan banyak telinga sedang tertunggu-tunggu respon dari Setiausaha Publisiti DAP yang selalu sangat menyalak-nyalak tentang 1MDB.Daripada tiada isu,hinggalah kepada isu yang dibuat-buat dan diada-adakan.Walau benarnya hanya 1 peratus dan 99 peratus yang lain sama ada palsu atau dipalsukan,soal itu tidak diambil kira asalkan dia terus menerus boleh menyalak tentang isu 1MDB.saya kira,Tony Pua tahu serba sedikit mengenai 1MDB ekoran kedudukannya sebagai salah seorang anggota anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Sudah tentulah dia tahu sedikit sebanyak tentang 1MDB yang diperbincang di dalam PAC sebelum ini.Apatah lagi dengan beberapa sindiran tentang kebocoran maklumat sulit tentang 1MDB yang dikatakan sengaja dibocorkan kepada pihak tertentu diyakini bagi tujuan untuk memanipulasi atau memalsukan fakta sebenar seperti yang dibuat Sarawak Report.Desas-desus mengatakan pihak itu adalah Tony Pua sehingga timbul desakan untuk dia meletak jawatan dari PAC,adakah semua ini benar ??? Pihak polis sedang menyiasat hal itu dan jangan dituduh Tony.Biarlah siasatan polis bongkarkan siapa dalang sebenar.persoalannya,kenapa Tony takut sangat nak berdebat dengan CEO 1MDB,Arul Kanda ??? Kenapa banyak pula alasan ‘cengkadak’ untuk berdebat ??? Tony Pua sendiri yang cabar Arul Kanda berdebat.Bila Arul setuju,dia beri pula macam-macam alasan yang lari dari tajuk.


saya lihat,ramai yang bertanya tentang ‘dimana telur Tony Pua?’.Mereka bertanya,selaku seorang lelaki,kenapa bacul sangat ??? Setelah mencabar Arul dan cabaran itu disahut dengan persetujuan,tiba-tiba pula berdolak-dalih cuba mengelak untuk berdebat.Setahu saya,golongan bapuk,darai,pondan,mak nyah atau yang seangkatan dengannya memang akan lari jika diserbu pihak berkuasa.Tapi kalau maruah mereka dicabar,mereka rela keluarkan kejantanan mereka belasah pihak yang menghina harga diri mereka.Berbanding dengan pondan-pondan itu,nampaknya Tony Pua kelihata lebih teruk pondannya.saya hairan,takkanlah begitu rendah sekali maruahnya ??? Bagaikan tiada langsung maruah dan harga dirinya.Takkanlah sebegitu teruk,Tony ???


Melihat Tony dikutuk dan disindir ramai pihak,saya jadi ‘kasihan’ pula pada Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara ni.saya yakin dia ‘ada’ maruah.Dia akan jawab persetujuan Arul untuk berdebat itu.saya yakin dia akan setuju berdebat.Tony Pua selama ini ‘hebat’ bukan ??? Kena saman pun minta duit rakyat tolong bayarkan.Siapa kata Tony Pua tiada ‘telur’ ??? saya yakin dia ada ‘telur’.Cuma,takkanlah dia nak tunjuk ‘telur’ dia.Nanti Nurul Izzah tak dapat tidur malam pula.Tunggulah sekejap.Dalam tempoh 48 jam,saya yakin Tony Pua akan berdebat dengan Arul.RTM pun sudah setuju siarkan secara langsung.Tidak sabar pula penulis nak lihat ‘telur’ Tony Pua.Harap dia tidak tunjuk pada penonton RTM ‘2 biji telur’ dalam seluarnya nanti,sudahlah.saya harap dia faham maksud ‘telur’ yang kita katakan.Itupun kalau dia benar-benar ‘bertelurlah'

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN 

4 comments:

Anonymous said...

Badut!

Malulah skit.

Crita pasal 't.l.r'. Sebelah kanan crita di Makkah.

Anonymous said...

No hold barred bermakna dua pihak berhak menerkam atau bertahan. Kalau satu pihak saja hendakkan advantage menerkam, ia bukanlah no hold barred dalam ertikata sebenar tetapi ia adalah no balls.

Kamarudin Di Malaysia said...

jika anda ingin merasakan kemenangan di dalam
bermain togel hbg mbah WOWO di nmr
(_0853_2888_0180_) jika ingin mengubah nasib
seperti kami sudah 3 x terbukti trim’s roo,mx
sobat

Anonymous said...

Sifat semula jadi telor itu bulat namun telor dia leper. Agak-agak sahaja. Senang di bawa sembunyi oleh anjing-anjing gila DAP yang sentiasa melalak dalam blog-blog.

 
 
Blogger Templates