Social Icons

Pages

Wednesday, June 29, 2016

FAKTA !!! KALAU BUKAN KAFIR HARBI GELARAN APA YANG PALING BAGUS UNTUK #DAP ???


Sejak dahulu lagi DAP telah diminta agar jangan sesekali mencampuri hukum atau peraturan yang terdapat didalam agama lain terutama Agama Islam.Tetapi DAP adalah dianggotai oleh mereka yang degil dan cuba menunjukkan bahawa mereka tahu segala-galanya Mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh Lim Kit Siang dimana mengatakan “Adakah saya orangnya si ‘kafir harbi’ yang layak dibunuh itu?” Ternyata bahawa Lim Kit Siang sedang mewujudkan persepsi terhadap peraturan dan hukum yang terdapat didalam Agama Islam.Apabila hukum dan peraturan yang dikeluarkan sebagai peringatan kepada umat Islam bahawa bahayanya kafir harbi dalam kehidupan,secara sepontan si Lim Kit Siang terus melompat dan melabelkan bahawa beliau dan bangsa lain sebagai sasaran yang wajib dibunuh.Tidak perlulah Mufti Pahang Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berterus-terang untuk menyatakan siapakah sebenarnya ‘kafir harbi’ yang dimaksudkan. 

Perkara yang amat jelas ialah amat mudah.Jangan mencampuri atau apa juga halangan yang ingin dilakukan oleh Agama Islam atas nama kesamarataan. Lim Kit Siang seharusnya sedar bahawa mencampuri urusan agama lain adalah satu sikap yang amat merbahaya dan akan menjurus kepada kekacauan dalam Negara.Persoalan siapakah kafir harbi itu bukan tertakluk kepada DAP atau anggotanya akan tetapi sesiapa sahaja yang cuba menghalang apa juga perkembangan Islam dan memusuhi Islam sebagai satu ancaman.Akta 355 yang bakal dibentangkan di Parlimen telah menjadi isu panas dikalangan DAP yang tidak memahami apa yang tersirat didalam akta tersebut.DAP terus memutar belitkan bahawa Akta tersebut adalah hudud dan menimbulkan ketakutan dikalangan bangsa lain yang bukan beragama Islam.Seharusnya DAP mendiamkan diri sebagaimana orang Islam di Malaysia tidak pernah mempertikaikan apa juga adat budaya dan juga resam yang menjadi amalan agama yang mereka anuti.Tetapi DAP telah banyak mencetuskan kesakitan jiwa masyarakat Islam dalam Negara ini dengan mempertikaikan Azan,Ibadah korban,Tulisan jawi halangan-halangan yang terdapat dalam agama Islam. 

DAP melalui hak asasi manusia juga telah mencampuri urusan agama Islam didalam tuntutan IFC yang mana segala berkaitan Islam,Murtad,Perkahwinan,Zakat,status agama dimainkan atas nama hak asasi dan juga kesamarataan.Mungkin Lim Kit Siang lupa akan hal ini, tetapi kami sebagai orang Islam amat tidak selesa bila mana segala peraturan yang ada didalam agama Islam dipertikaikan oleh bukan Islam atas nama kesamarataan.Kata Kit Siang,label ‘kafir harbi’ itu amat bahaya dan berbaur hasutan serta boleh menjejaskan keamanan, keselamatan dan keharmonian negara yang memayungi masyarakat pelbagai lapisan kaum dan agama.Jika Lim Kit Siang sudah tahu betapa bahayanya mencampuri urusan agama lain, seharusnya Lim Kit Siang menghalang anggota DAP atau mana-mana sekutu mereka dari mengeluarkan apa juga kenyataan yang berhubung kait dengan Islam.Sebagai orang Islam dalam Negara ini,sebagaimana Kit Siang menuntut dalam sesuatu perkara, kami juga menuntut agar keseluruhan bukan Islam dalam Negara ini agar jangan mencampuri urusan Agama Islam dan larangan-larangan yang terdapat dan dikategorikan sebagai hak asasi atau kesamarataan. “Saya masih menunggu respon Abdul Rahman terhadap kenyataan saya semalam di Gelang Patah.Saya minta beliau berlaku jujur dan berani untuk menyatakan secara spesifik adakah saya orangnya si ‘kafir harbi’ yang layak dibunuh itu?” soal Kit Siang dalam satu kenyataan. 

Dalam masa yang sama,Kit Siang juga menuntut penjelasan mufti berkenaan adakah label ‘kafir harbi’ dibuat kerana DAP lantang memperjuangkan nasib rakyat tertindas dan jika demikian, bila pula masanya beliau menjadi ‘kafir harbi’.Status kafir harbi itu tidak merangkumi isu berkaitan kemasyarakatan yang bagaimana kenyataan Kit Siang diatas.Disini secara jelas kebodohan Kit Siang dalam mentafsirkan isu Kafir harbi yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang.Soal Kit Siang bangun bersuara di Parlimen pada tahun 1978 menentang UMNO-Barisan Nasional mengisytiharkan darurat untuk merampas Kelantan dari PAS ini bukan termasuk dalam istilah yang dimaksudkan oleh Mufti Pahang. Kebodohan apakah yang cuba ditunjukkan oleh Kit Siang, itu soal politik , Dalam isu kafir harbi ialah perkara perkara yang mengugat atau juga cubaan menghalang apa juga perkara yang melibatkan Islam. Disini kita melihat kekeliruan yang sedang cuba di lakukan oleh Kit Siang dalam meminta penjelasan .Adalah lebih baik Lim Kit Siang tidak berkata apa juga dan menyokong apa juga tindakan yang mencampuri urusan agama lain terutama agama Islam.Mungkin juga Kit Siang sudah lupa melalui NGO-NGO yang mempertikaikan isu berkaitan Islam dalam IFC. Adakah Kit Siang bersuara menghalangnya? 

Soal Malaysia memiliki pasukan khas anti keganasan yang memantau segala pergerakan dan ancaman penganas ISIS, ianya adalah satu perkara yang berlainan dan terasing dengan apa yang dikatakan sebagai kafir harbi.Secara tidak langsung Kit siang telah melabelkan isu kafir harbi ini sebagai pemikiran ekstrem agama ala-ISIS seperti kontroversi ‘kafir harbi’ yang hangat diperkatakan saat ini. Ia merupakan satu penghinaan terhadap umat Islam. Justeru itu, Selepas perkara ini, DAP diminta agar jangan sesekali mencampuri apa juga isu berkaitan agama Islam serta menggunakan kesamarataan dan hak asai sebagai alasan untuk mempertikaikan apa juga dilakukan yang berkaitan dengan larangan dan juga tuntutan agama Islam. 


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...


YA ALLAH! RISAUnya aku setiap kali pemimpin ISLAM/UMNO-PAS TERCINTA kita jatuh SAKIT atau dlm. KEMALANGAN !

Ya ALLAH, LINDUNGIlah YAB PM, DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak TERCINTA kita ni!

Lihat di - http://www.bicara.news/pm-singkatkan-lawatan-ke-terengganu-kerana-tidak-sihat/ :

PM Singkatkan Lawatan Ke Terengganu Kerana Tidak Sihat

Oleh Ketua Pengarang / dalam Isu Terkini / pada Wednesday, 29 Jun 2016

Batu Rakit : Perdana Menteri Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak telah membatalkan semua program beliau malam ini.

Beliau ketika berbuka puasa di Masjid Assalam Batu Rakit kelihatan sesikit penat dan wajah kelihatan pucat.

Menurut sumber Pejabat Perdana Menteri (PMO) pasukan perubatan PM yang diketuai Dr Mohd Hafiz telah memberi rawatan pada YAB PM selepas beliau selesai walkabout dipasar batu enam petang tadi.

Doktor Hafiz yang merawat YAB PM pada jam 6.08 petang dan beredar dari bilik hotel PM dan memaklumkan bahawa YAB PM tidak sihat dan akan menamatkan lawatan ke Terengganu pada 8.30 malam ini.

PM akan bertolak pulang sejurus selesai solat magrib di Masjid Assalam ini......

Nek Tempoyak.

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA/UDARA, RACUN KIMIA dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak KANIBAL ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG); cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#

 
 
Blogger Templates