Social Icons

Pages

Wednesday, December 02, 2015

HARGA MINYAK DAH TURUN !!! PEMBACA #BADUTRAKYAT DAH TAU KERRR BELUM ???


semalam harga minyak dah turun.sebenarnya bukan turun pun sebab sejak Oktober 2014 memang tak pernah naik lebih dari RM 2.30,hanya diselaraskan saja sesuai dengan harga minyak dunia.Kalau ceritanya semalam naik,hari ini meriahlah kita dengan kisah dongeng itu zalim,sini zalim,sana makan rumput,sini jilat longkang dan sebagainya.Tapi sebab tak naik,maka takdelah keluar cerita merempat dan merana dah cerita tol pulak

senang cakap ada sajalah yang tak kena.Dalam pada tu,IKEA beribu juga manusia.Kalau naik semalam,Menteri,jangan buka mulut sajalah,mesti kena troll waima nasihat nak kurangkan beban hidup yang banyak diperkatakan tu.Sehingga terfikir balik,rakyat Malaysia ni susah ke tidak sebenarnya ??? Suruh naik motor kalau nak jimat minyak pun kena ejek jugakkk.Tapi saya nak kata,inilah kemeriahan dunia siber,macam-macam pembohongan dan adu domba disebar dan dibuat-buat.Jika dibaca,susah semualah rakyat kita ni,takdelah yang senang dan kaya-kaya walaupun hakikatnya tak begitu. 

IKEA sebagai contoh.Begitupun bagus jugalah bila kerajaan tarik balik subsidi minyak dan tukar method bagaimana harga minyak ditentukan.Daripada harga di pam kepada harga diapung.Sejak guna cara ini,stigma minyak naik barang naik darah naik,hujan saja turun dan sebagainya dah tak dengar lagi dah.Menteri KPDNKK pun silap-silap orang dah tak ingat siapa,masih lagi Datuk Seri Hasan Malek kata mereka – sampai macam itu sekali.Tinggal lagi sekarang isu-isu lama seperti tol naik walaupun perjanjian konsesi yang menetapkan tol akan naik pada tempoh tertentu,dah wujud lebih lama dari kebanyakkan bangsa Vape hari ini pun.Apa pun ini teladan kepada rakyat kita,Malaysia ini tidaklah seteruk yang dijangka,yang kecoh,yang viral merana dan sebagainya tu,hanyalah politik saja,bukan benar-benar jadi pun.Masalah mana-mana pun ada bukan negara kita saja.luar negara pun ada masalah jugak.yang dapat banyak bantuan dan macam-macam peruntukan dari kerajaan,rakyat malaysia juga.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates