Social Icons

Pages

Tuesday, June 28, 2016

BREAKING NEWS !!! MP #PKR DAH MASUK ISLAM ???


anda lihat gambar diatas.anda kenal siapa kah lelaki diatas ??? gambar ini diambil pada sabtu lepas.Ahli Parlimen Selayang dari PKR,William Leong Jee Ken dilaporkan berucap dari dalam bahagian Dewan Solat Masjid Al-Mutaqqin sempena majlis Tadarus Al-Quran dan sumbangan hari raya yang diadakan di masjid itu.Tindakannya ini secara jelas telah melangar titah DYMM Sultan Selangor bertarikh 28 Ogos 2010 yang melarang orang bukan Islam dari memasuki ruang utama solat masjid dan surau di seluruh negeri itu yang boleh dirujuk disini.Melainkan ahli parlimen yang berkenaan sudah masuk Islam,Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) perlu menjalankan siasatan segera kerana selain melanggar titah DYMM Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam di negeri berkenaan,tindakan ahli parlimen itu juga telah mencemarkan kesucian rumah Allah SWT sekalipun dia mungkin tak berniat begitu. 

Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan yang mulia hari ini.Toleransi agama mengikut Islam,tak sama macam faham agama lain,ada had,ada adab.Nak jelas panjang lebar kena mengajilah,cuma nak disebut bab berada dalam masjid ini,orang Islam pun ada adabnya,yang tak Islam lagilah.Apatah lagi dalam hal ini ada garis panduan yang cukup jelas dikeluarkan kerajaan Selangor sendiri.Siasatan dan tindakan segera perlu diambil kerana perkara seumpama ini bukan pertama kali berlaku di Selangor,sebelum-sebelum ini pun dah berlaku kejadian serupa dan nampaknya masih berterusan, tak nampak bila nak berakhir.Anehnya tu di Selangor saja pulak,negeri lain tak dengar macam itu pun.Atau sekarang di Selangor (sejak Azmin ambil alih) memang bukan Islam dah boleh keluar masuk masjid sesuka hati dah ???

saya bukan tuduh,sekadar tanya.Turut sama perlu disiasat ialah pihak Jawatankuasa Masjid yang membenarkan perkara ini berlaku dalam kawasan masjid yang dijaga mereka.Dimanakah silapnya dan apakah ‘kecemasan’ yang tak boleh dielak sangat tu sehingga garis panduan yang begitu jelas,tidak diguna pakai.Katanya bukan calang-calang orang dalam pengurusan masjid ni, ada yang bergelar Datuk serta berjawatan besar dalam JAKIM.Jadi,nak kata tak tahu tak boleh lah.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates