Social Icons

Pages

Wednesday, June 14, 2017

TU DIAA !!! #MUKHRIZMAHATHIR #MM BACUL !!! APA CERITA NI ????


Masa dipecat dari UMNO dan kehilangan kuasa sebagai Menteri Besar Kedah,Mukhriz Mahathir mengongoi ke hulu hilir sambil mendakwa,tindakan yang diambil terhadapnya adalah kerana dia berani,lantang dan bersikap terus terang menentang Presiden UMNO dalam isu 1MDB.Katanya lagi,UMNO sudah tidak demokratik kerana menghalang kebebasan bercakap dan bersuara.Malah bersama-sama bapanya,Mukhriz melabelkan Najib sebagai autokratik kerana enggan mendengar kritikan dan suka mengambil tindakan untuk menutup mulut. 

Itu masa kena kat dia... Sekarang ni,dia pula yang terkena.Media melaporkan Mukhriz Mahathir akan membawa Exco Armada Cap Bunga,Muhammad Hafiz Azhar ke Lembaga Disiplin parti itu kerana mengkritik bapanya dan dia sendiri beberapa hari lepas.Muhammad Hafiz Azhar muncul dalam sidang media yang kemudian disiarkan oleh TV3 mempersoalkan kekayaan luar biasa dan sekelip mata anak-anak Mahathir serta skandal seks yang melibatkan Presiden parti itu dengan isteri orang.Sebahagian besar penyokong Mahathir menuduh Muhammad Hafiz Azhar telah dibayar oleh UMNO. Manakala Ketua Armada, Syed Saddiq pula menuduh UMNO terlibat dan mencabar UMNO serta Najib Abdul Razak untuk berdebat tanpa sedikit pun mahu menjelaskan tentang pendedahan yang dibuat oleh Muhammad Hafiz Azhar.Kekayaan luar biasa Mukhriz yang memperolehi kontrak lumayan monopoli fiber optik untuk TM, telah banyak diperkatakan terutama di kalangan orang-orang UMNO sendiri sebelum dia ditendang keluar lagi.Cuma pendedahan menerusi media sahaja tidak dibuat. Kontrak tersebut diperolehi semasa penghujung kerjaya bapanya sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan,tidak pernah dapat dijawab oleh Mukhriz Mahathir yang pada itu merupakan Bendahari UMNO Kedah. 

UMNO Kedah bagaimanapun,tidak memperolehi sebarang manfaat daripada kontrak yang diperolehi oleh syarikat Mukhriz sebaliknya,semua urusan mencari dana UMNO Kedah,dibuat oleh Ahmad Bashah Hanipah.Mukhriz sepanjang berada dalam UMNO Kedah,hanyalah pengantin dan anak patung! Antara sebab-sebab penubuhan Parti Cap Bunga adalah kononnya untuk mempertahankan kebebasan bersuara. Sebab-sebab yang lain termasuklah untuk membuktikan bahawa autokratik bukanlah cara terbaik untuk menguruskan sesebuah parti dan pentadbiran walaupun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO dahulu,sangat terkenal dengan sifat kuku besi dan segala kehendaknya perlu dipatuhi.

ANDA NAK LAGI ???



UNTUK SELANJUTNYA 

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates