Social Icons

Pages

Friday, May 06, 2011

CHEGUBARD LETAK JAWATAN ??? ADAKAH DIA AKUI ANWAR PELAKU DALAM VIDEO ???


Bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR, Badrul Hisham Shaharin disebut-sebut akan keluar parti itu dan pengumuman rasmi dijangka dibuat dalam waktu terdekat.sumber memberitahu Badrul Hisham,yang turut dikenali sebagai “Chegubard”,akan kekal bersama Pakatan Rakyat dengan menyertai sama ada PAS atau DAP.kenapa tak masuk parti KITA yek ???

Beliau yang tewas pemilihan ketua Angkatan Muda PKR akhir tahun lalu sudah membincangkan perkara itu bersama rakan-rakannya dalam parti itu dan membayangkan “sudah sampai masanya” berbuat demikian.Beliau juga pernah disebut-sebut akan meninggalkan PKR sejurus selepas kalah pemilihan tempoh hari.

“Ya, memang betul.Chegubard sudah membuat keputusan, cuma belum diumumkan secara rasmi lagi.Ada banyak sebab mengapa Chegubard memutuskan untuk keluar, dengan ada halangan kepada dia daripada menjalankan program, aduan Chegubard mengenai pemilihan pusat tahun lalu juga belum selesai sampai sekarang,” kata seorang rakan Badrul Hisham.

Badrul Hisham (gambar) juga merupakan ketua cabang PKR Rembau.Pada pilihan raya umum 2008 beliau bertanding di kerusi Parlimen Rembau menentang Khairy Jamaluddin iaitu Ketua Pemuda Umno dan Pemuda BN.Sumber ibu pejabat PKR yang dihubungi juga mengesahkan ada mendengar desas-desus itu tetapi tidak dapat disahkan kesahihan.

“Saya ada dengar Chegubard sudah berkongsi pendiriannya dengan beberapa pengikut dan penyokongnya baru-baru ini,” kata sumber itu lagi.

Sumber juga berkata beberapa pemimpin kanan PKR juga sedia mengetahui keputusan Badrul Hisham itu, yang akhir tahun lalu turut menolak pelantikan sebagai penolong setiausaha agung PKR selepas tewas pemilihan.Badrul Hisham merupakan antara beberapa pemimpin mempertikaikan proses pemilihan tahun lalu.

“Kemungkinan besar DAP, sebab parti itu memerlukan ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin Melayu di mana Chegubard merasakan boleh menyumbang melalui DAP,” kata sumber itu.

Dalam entri terbaru di blognya kelmarin,Badrul Hisham ada menyentuh tentang DAP dan keperluan kepimpinan Melayu dalam parti itu.Antaranya kata beliau, “DAP tidak anti-Melayu” tetapi momokan media dengan parti-parti yang berkuasa telah membuat orang Melayu mempunyai perasaan takut kepada dominasi parti itu kalangan kaum Cina.

“Maka yang menggunakan sentimen rasis ini adalah Umno dan ini hakikat. Takkanlah saya keliru kerana saya juga pernah bergiat aktif dalam Umno dan itu perkara yang di antara sesama Melayu memahaminya,” katanya.

Kata Badrul Hisham,jika DAP menunjukkan kepada rakyat bahawa ia adalah parti untuk semua kaum, maka DAP sepatutnya meletakkan beberapa calon Melayu.

“Dan jika ini dilakukan oleh DAP, maka yang pasti akan terjadi parti itu akan mendapat sokongan dari sebahagian pengundi Melayu di dalam pilihanraya yang akan datang,” katanya lagi.

MANA SATU PILIHAN CHEGU BARD ???

PAS ??? DAP ??? ATAUPUN KITA ???

ADAKAH MALAM INI CHEGU BARD TIBA-TIBA MEMUSINGKAN KENYATAAN MNGATAKAN TAK JADI KELUAR PKR ???

KITA TUNGGU JAWAPAN CHEGU BARD !!!

6 comments:

Anonymous said...

DEN PEDULI APO KAU NAK MELINGKUP KE ATAU KAU NAK TOROJUN BANGUNAN MACAM TEO BENG HOCK DEN APO HAL DENGAN KAU ,PARLIMEN GHOMBAU PASTIKAN DALAM TANGAN BN,SI TOFEK DI PAROI TU PUN AKAN KITA KUBUR LAHATKAN PRU 13.2008 LAIN SEKAGHANG MELAYU DI GHOMBAU DAH BEGHUBAH.BAD KAU BOTANDING PARTI APO PUN ,DEN PASTIKAN KAU DAPEK BAWAH 5000 UNDI,KALAU KAU MASUK DAP MAKNO EH KAU NAK MAMPUIH LAH TU

Bingai @ Bangang said...

betul ker? aku dengar dia ni ada bau-bau kentut gak dengan si nuar tu. pak menakan ke apa ke. atau memang dirancang untuk menyusup masuk DAP atau KITA dan bagi lebih porakperanda PAS?
hehehe

Anonymous said...

Tak bawa apa-apa paedah pada BN pun setakat si Bard ni masuk DAP.Suruh dia bersara terus lagi baik..

Anonymous said...

Takde beza keluar PKR masuk PAS OR DAP.Lagi pun org dah lupa sapa cikgo bad.

Lain ler kalo keluar rasa bersalah dok buat org melayu islam jadi haru biru.Baru ler hero.

Anonymous said...

keluar kandang anjing masuk kandang tunyuk

pakteh adam said...

Bard... ekau masuk yo lah DAP. Manolah taau Lim Gampang anak beranak tu bulih boyi kau diskaun kalau nak nutoh mano mano sundal Chino...kalau nasib kau baik dapek anak buah Gampang tu... buleh jadi sedaro kontan si Gampang tu... lopeh tu ado can lah kau jadi Pengerusi DAP. Cantik strategi ekau tu Bard.... lobih kurang samo macam gampang KJ tu.... tak kan ekau tak tau....!!

HIdup MElayu Bard....

 
 
Blogger Templates