Social Icons

Pages

Thursday, May 05, 2011

PAP AKAN HILANG KUASA DI SINGAPURA !!!


Parti Tindakan Rakyat (PAP) bakal berdepan ujian getir pada Pilihanraya Singapura kali ini sekalipun Menteri Kanan Lee Kuan Yew menang tanpa bertanding di GRC Tanjong Pagar.

Rakyat Singapura akan mengundi pada Sabtu 7 Mei 2011 setelah Perdana Menteri Lee Hsien Loong menasihatkan Presiden S R Nathan untuk membubarkan parlimen pada 19 April 2011. Kempen pilihanraya akan berlangsung selama 9 hari dengan satu hari diambil sebagai Hari Bertenang.

Namun,suatu lonjakan paradigma akan berlaku pada pilihanraya kali ini dengan undi protes dari kaum Melayu yang semakin terpinggir dan dipinggirkan oleh parti PAP. Calon pembangkang dari Parti Pekerja (WP), Pritam Singh melihat isu masyarakat Melayu perlu ditangani dan dilihat sebagai isu nasional kali ini.

Parti pembangkang di Singapura sudah melihat suatu kebangkitan dan penolakan parti PAP bermula setelah masyarakat Melayu dipandang parti PAP sebagai kelompok tersendiri dan bukannya sebahagian dari rakyat Singapura.

UNTUK SELANJUTNYA

KLIK DI SINI

CUBA ANDA BAYANGKAN SEKIRANYA DAP MEMERINTAH MALAYSIA ???

CUBA ANDA BAYANGKAN NASIB ANAK MELAYU DI MALAYSIA SEKIRANYA DAP MEMERINTAH MALAYSIA ???

ANDA CUBA FIKIR SEJENAK MALAYSIA DI PERINTAH OLEH DAP !!!

2 comments:

al-zarqawi said...

Saya baru kembali dari Singapura dan lihat penolakan rakyat di sana terhadap pemerintahan racist dan authoritharian PAP yang semakin kuat.

Isu utama adalah Kerajaan Singapura membawa masuk orang luar dari Malaysia(cina yg sokong DAP), China, India dan Filipina.Terdapat juga beruk2 pakatan rakyat sana yg PR Singapore yg cuba burukkan Barisan Nasional untuk meraih sokongan kepada PAP tetapi hujah2 mereka dipatahkan kerana keengganan golongan ultrakiasu ini yg nak kekal menjadi rakyat Malaysia tetapi nak duit dari Singapura dan tak nak serve National Service kat sana.Mereka sekarang ni dituduh sebagai golongan yg mencuri peluang pekerjaan Rakyat Singapura di sektor awam mahupun swasta. Rakyat Singapura sekarang menyoal apa jadi dengan slogan Singapura untuk Rakyat Singapura. Dengan kos hidup yg terlalu tinggi serta penindasan kepada rakyat singapura yg bukan high flyer, PAP akan ditentang habis - habisan dlm pr singapura kali ini.

Yg paling best geng cina PAP malaysia kat sana pun kena maki sebab perangai racist dan ultrakiasu mereka yg dibawa ke seberang .

SiamangBukit said...

Mak Lampir tak pergi ngundi. Sape agaknya? Pasti PAP. hahahah

 
 
Blogger Templates