Social Icons

Pages

Tuesday, June 07, 2011

ADAKAH VIDEO SEKS BOLEH MENJADI BAHAN BUKTI DI MAHKAMAH ???

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxi_FMc1X6cDp1H2qS92t2BV-qRcH2TmWTdlCW6sP7eD4dl3SruHbr9JIVghsALXV8G7Mwg_aJxCXHj-Z3BpakJihcfNsmCFJZmEb8PFBsgjZ9dNE0KknK-8rOvgr1uu5LHcLvTKxeUM8/s1600/2.jpg

Majlis Fatwa Kebangsaan diminta mengeluarkan ketetapan sama ada rakaman video seks boleh dijadikan bahan bukti di mahkamah bagi meredakan isu berkenaan yang didakwa melibatkan Penasihat PKR,Anwar Ibrahim.Naib Presiden UMNO,Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata,ia bagi mengelakkan isu video seks itu terus menjadi polemik serta dipolitikkan pihak berkepentingan seperti dilakukan Pas baru-baru ini.

"Dalam perkara ini biarlah Majlis Fatwa Kebangsaan menentukan adakah video ini boleh dijadikan bahan bukti kerana dalam Islam perlukan empat saksi dan saksi itu mestilah saksi yang beriman.Saksi beriman ini adalah subjektif,adakah mereka yang sembahyang lima waktu sahaja atau mereka yang melakukan solat sunat melebihi orang lain.Hanya Allah sahaja yang tahu siapa sembahyang sunat lebih daripada orang lain,bukan berdasarkan dahi yang hitam," katanya.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWtkScHdOVQD9SsnEx_4L6M33V_byEQIjAp3P2NvnKNwOc0Q34VcGgZFAHcXu7rdSK5ZNbpx1dZDsof1YldiM49vck0zh-MJB1aoLtaJFD9Xq8-ivPeOCeYbl4J5pCoUIF2nt8V3Qk7QI/s1600/26519_1288293005193_1166238743_30666641_676486_n.jpg

UTUSAN melaporkan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Pertahanan berkata demikian selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pertahanan,Penguatkuasaan dan Keselamatan.Hadir sama Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengulas pendirian Pas yang mendakwa rakaman video seks dikaitkan dengan Anwar sebagai satu fitnah dan tidak boleh dijadikan bahan bukti di mahkamah kerana tidak mempunyai mata serta telinga.Ketika menutup Muktamar Tahunan Pas Ke-57,Presidennya,Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata,sesuatu klip video tidak boleh dijadikan bukti kerana parti tersebut berpegang kepada konsep empat saksi terutama dalam kes liwat dan zina.

Dalam pada itu Khalid menegaskan,penggunaan video seks itu sebagai bahan bukti akan ditentukan di mahkamah menurut Akta Keterangan sekiranya terdapat sebarang kes mengenainya.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5wZpYqvsXO5BJ_j-zoAuFXghxdKsl2iT-zrWdVOBl4N0Md_qcwN0hU94O89hB7Dcw6LSs27Ic4_fX-jWEUSF4_qZUznrc34e8nBbZO0_TPZqw-_CUwcfkAkSEEp-1FmCy5iv0TvEsYTw/s1600/1.jpg

"Sama ada bahan itu boleh dipakai atau tidak, mahkamah akan menentukannya dengan dipandu oleh Akta Keterangan, kita mesti rujuk kepada undang-undang," katanya.

KLIP VIDEO KENA GUNA 4 SAKSI JUGA KER ???

KALAU PERUT BOROI BOLEH DI KEMPISKAN !!!

KALAU WAJAH,RAMBUT DAN PERGERAKAN ???

ADAKAH ANDA BOLEH UBAH ???

SEKIRANYA ITU BUKAN ANWAR IBRAHIM,TOLONG TUNJUKKAN PADA RAKYAT MALAYSIA ITU BUKAN ANWAR IBRAHIM !!!

ADAKAH ANWAR IBRAHIM BERANI BERSUMPAH DEPAN RAKYAT MALAYSIA ???

DALAM VIDEO SEKS ITU BUKAN ANWAR IBRAHIM ???

1 comment:

Anonymous said...

ya.. sokong dgn cdgan tersebut... adalah lebih baiknya kerajaan mengubal UNDANG2 bagi mendakwa pelaku dalam mana2 video seks...dalam mana jua medium ... cctv ke 3gp(hp ke ) jika pelaku tersebut dapat ditangkap dan disoal.. agar tak de siapa yang berani merakam aksi haram mereka melakukan maksiat dan berbangga menyebar kpd rakan2 mrk atas dosa mereka... ( dengan ini harap dapat sedikit sebanyak membendung aksi 3gp lucah yg dirakam oleh anak2 muda..). Sekarang yang ada hanyalah undang2 yg boleh mendakwa mereka yang memiliki bahan lucah dan menyebarkannya... perlu diperluaskan kepada mereka yang melakonkannya... termasuk artis2 yang terlibat... jika ada ( dalam isu di Malaysia lah ) Negara org lain ke... dia punya pasal lah.. penuh kat internet...tu ).. dengan ini kerajaan gidak teragak2 mengambil tindakan kepada pelaku tersebut... dan pelaku tersebut perlulah membuktikan diri mereka..adakah rakama tersebut pilihan mereka... paksaan.. ( seprti kes rogol dlm semak..rakam ikut handset ) atau diperangkapkan..( bagi yang beriman sudah tentu lari jika ada org tawar tubuh badan..kecuali ada 2 ..3 kerat anggap itu sedekah..ish..ish..ish.. ) yang penting... wujudkan undang2 bagi membendung rakaman seks berlaku dan ini msekurang2nya dapat sedikit membantu perbuatan dan penyebaran video sek...spt video 3gp di kalangan remaja dapat dibendung sedikit demi sedikit...
harap ada NGO yang cadangkan ini..
wassalam

 
 
Blogger Templates