Social Icons

Pages

Wednesday, June 01, 2011

ISU VIDEO SEKS !!! PEMUDA PAS DAN UMNO SEPAKAT TOLAK FITNAH !!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxi_FMc1X6cDp1H2qS92t2BV-qRcH2TmWTdlCW6sP7eD4dl3SruHbr9JIVghsALXV8G7Mwg_aJxCXHj-Z3BpakJihcfNsmCFJZmEb8PFBsgjZ9dNE0KknK-8rOvgr1uu5LHcLvTKxeUM8/s1600/2.jpg

"Saya rasa kita setuju tidak mahu aibkan mana-mana ahli politik.Itu penting dalam mana-mana politik, khususnya dalam negara Islam.Kita perlu ada peradaban," kata Khairy Jamaluddin.

Pemuda PAS dan Umno menegaskan menolak budaya fitnah,termasuk dalam isu video seks yang didakwa mirip Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.Berkongsi pentas dalam forum antifitnah di Shah Alam Semalam,mereka mengulangi desakan supaya pihak yang menayangkan video tersebut dikenakan tindakan yang sewajarnya.Mengulas perkara itu,Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin yang juga ahli parlimen Rembau berkata,beliau tidak bersetuju dengan tindakan mengaibkan mana-mana ahli politik.



"Saya rasa kita setuju tidak mahu aibkan mana-mana orang. Itu penting dalam mana-mana politik, khususnya dalam negara Islam. Kita perlu ada peradaban," katanya.

Forum berjudul "Fitnah : Ancaman Umat Akhir Zaman" anjuran akhbar Sinar Harian itu dihadiri kira-kira 500 orang.Mengulas perkara yang sama,Nasrudin mengulangi pendirian PAS bahawa berdasarkan peraturan Islam pihak yang menuduh sesorang itu berzina mestilah mengemukakan empat orang saksi.



"Mengikut kaedah Islam, salah membebaskan orang yang silap lebih baik daripada menjatuhkan hukuman orang yang tidak bersalah.Hikmahnya,kerana untuk memelihara maruah orang," katanya.

APAKAH PENDAPAT ANDA ???

Wayne - Find me on Bloggers.com

6 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Muslim yang beriman kepada allah dan hari akhirat pasti akan bersetuju bahawa fitnah satu dosa yang besar dan tak patut di gunakan dalam politik mana-mana parti sekalipun, dalam negara kita parti mana yang buat fitnah? najib ke yang kata anwar berzina?????, setahu aku anwar dan kuncu-kuncunya lah yang menfitnah najib bunuh atan-tok-ya.

Anonymous said...

Selalunya siapa yg kena fitnah dan siapa pulak yg dok berceramah sana-sini menyebarkan fitnah ?

Anonymous said...

fitnah apa kejadahnya kalau konek nuar terjuntai boleh di tengok satu msia. takkan aku nak kata mata aku buta, tak pun rabun. memang kompom nuar yg dalam video tu, fitnah apa kenamanya.

dua2 yg ada atas pentas tu boddo. bdak2 kecik lagi dah boddo kalau dah jadi ketua esok jadi la ketua kaki klentong.

Ular Menyusur Akar said...

Apa ke beruk si kj tu? Tapi tak kesahlah. Dia bukan mewakili rakyat keseluruhannya. Dimewakili dirinya sendiri dan sebagai ketua pemuda umno.

hukum fitnah tu dah betullah. Kenapa kaitkan kes ini dengan fitnah? Ini pengakuan berbukti. Bukan sekadar kabar angin.

Kj ini macam mahfuz. Pantang bukak mulut. Boleh jadi hangin satu negara.

Anonymous said...

kitol la kitol oii. dlm byk2 org aku rasa kau patut cermin diri dulu, pasal, kalau nak ikutkan kitol ni pun guna fitnah jugak, masa dia berkuasa dulu.
aku tak faham bab anwar ni. kitol kata fitnah, dia ni tak tengok video permimpin terlampau Anwar lagi tak?
DS najib..adakah anda melihat KP Umno anda? DS Najib, ambik tindakan disiplinlah, tolonglah, org melayu yg tak ada bapak mertua bekas perdana menteri pun kena hukum sekarang ni, kalau buat salah, apasal takut sgt dgn kitol ni?
dia ternyata dalam satu majlis yg tajuk lain tapi maksud lain. Takkan kita buat-buat tak nampak dan tak terdengar,
kita kena tanya apa sebab nak adakan forum semata-mata mempertahankan biseksual yg dianugerahi ini? lupakan tajuk tapi lihat intipati. adakah kita melindungi melayu yg kurang ajar lagi biadap terhadap diri kita org melayu. tolonglah DS Najib buatlah sesuatu,tunjukkan kekuatan dan karisma dlm isu-isu khianat ini.

Anonymous said...

lebih baik tersalah ampun dari tersilap hukum... dalam islam, untuk menghukum orag mesti lah kita tahu bahawa yg dihukum tu benar2 bersalah.. jadi betul la kata saudara Nasrudin tuh..

 
 
Blogger Templates