Social Icons

Pages

Tuesday, June 07, 2011

KENYATAAN TERBARU DATUK SERI HISHAMMUDDIN BERKENAAN DENGAN BERSIH 2 !!!


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata pihak yang terlibat tidak patut mengharapkan layanan istimewa.Pihak berkuasa tidak akan memberikan pengecualian tindakan undang-undang terhadap perhimpunan yang dirancang oleh gabungan menuntut pilihan raya bersih dan adil, BERSIH 2

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan ibu pejabat polis Dang Wangi di Kuala Lumpur,Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata pihak yang terlibat tidak patut mengharapkan layanan istimewa.


Undang-undang berhimpun oleh lima orang atau lebih adalah tertakluk.

"Demonstrasi jalanan ini bukan benda baru.Dulu sudah ada (perhimpunan) anti-Isa,anti-PPSMI (program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris).Memang menjadi pertimbangan (pembangkang) sebab pilihan raya umum mungkin tahun ini,maka (mereka) mula mencari isu-isu sebegini rupa.Kita ikut undang-undang,keutamaan kita (pada) keamaanan dan keselamatan.Jika ini pertimbangan kita,tidak ada sesiapa yang boleh tuduh KDN dan polis salah guna kuasa," katanya.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSygajopdWOhESK3StBHWn0uAqq7DXzoN4ZX44qRXtk_SohaC602H_jPCmkcco_ZYfmzLkE5Nxhcra_6bhKRl2Nl07yg46ceDlaJ1MM024nOF2fJuMylR7vNAfMVu0zsZa6qRuBpa0LkA/s1600/2.gif

muktamar PAS ke-57 meluluskan usul berhubung penglibatan PAS dalam perhimpunan itu, sekali gus bersetuju menghantar anggotanya turut serta pada 9 Julai akan datang.Mengulas muktamar itu,Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata,jarang berlaku dalam perhimpunan agung sebuah parti memfokuskan menghentam kerajaan semata-mata.

7 comments:

Anonymous said...

Hishamuddin jangan berlembut dengan orang2 seperti ini.Gunakan kuasa anda demi menjaga kerharmonian negara. Cuba ikut cara Singapoura dimana demonstrasi adalah diharamkan sama sekali. Tunjukan ketegasan anda kepada orang2 yang cuba menjatuhkan imej kerajaan Islam pilehan rakyat.Pembangkang memang tidak sudah2 akan mencari kesempatan bagi memperleceh kerajaan.Kerajaan akan dilihat lemah di mata rakyat sekirannya pembangkang dibiarkan membuat sesuka hati mereka.

Anonymous said...

kita tolak pukimak yang suka huru harakan negara dan suka berdemo!

Anonymous said...

hishamudin kasihankanlah kat mat sabun tu dia nak buat mandi tobat lahum dengan air fru, nak jilat kaki nwar brahim dengan anjurkan demontrasi bersih, demontrasi bersihkan dosa mat sabun kerana menfitnah nwar aljuburit. dia nak taati fatwa father nicky. mungkin dia akan tangguhkan demontrasi ni kepada tarikh bicara kes nwar aljuburit. kasihanlah kat mat sabun tu.

Anonymous said...

ALa hishamud

Itu saja kau boleh kemut

Anonymous said...

alahai... nak bagi ke tak nak bagi buat.... cara mudah bagi permit dia org buat perhimpunan kat stadium selangor... semua jadi aman... peniaga pun senang nak bisnes.. tak takut jadi huru hara... apa cerita peniaga yang nak saman penganjur Bersih dahulu.. kalau saman tak manaka saman... buat bantahan... dengan minta mahkamah yang halang.. suruh mereka tu kumpul kan stadium je.. semua puas hati... rasanya lah...

Anonymous said...

AMARAN je lah ... dari dulu lagi ... tindakan tak nampak pun ???

Tengok lah nanti ...

Mohd said...

Pakatan Rakyat sudah sedar bhw rakyat tidak akan menyokong mereka kerana track record mereka adalah sangat buruk di Penang, Selangor, Kedah dan Kelantan jika dibandingkan dgn Kerajaan Barisan Nasional.
Utk melalui jalan pintas ke Puterajaya pihak pembangkang yg diketuai oleh Cina DAP akan menganjurkan satu demonstrasi besar2an.
Mat Sabu yg terhutang budi dgn Lim Guan Eng dan DAP Penang akan dikerahkan utk mengetuai demonstrasi lebai2 PAS beramai2. Mat Sabu memanglah seorang pakar dlm melakukan demonstrasi. DAP akan membiayai demonstrasi dan melihat dari jauh kaldai2 tungangan mereka berdemo.
Sudah tentunya akan tercetus rusuhan di antara yg berdemanstrasi dgn pihak keselamatan Kerajaan.
Jangan lupa yg Armada Amerika sudah siap sedia menunggu dekat Singapura kononnya utk mengadakan latihan tentera dgn Singapura.
Apabila tercetus saja rusuhan, tentera Amerika akan masuk kononnya utk menjaga keselamatan sekutunya Singapura dan menyokong pihak perusuh utk menentang tentera Kerajaan Malaysia. Senario yg sama spt yg berlaku di negara2 Arab akan berulang di Malaysia. Kerajaan yg memerintah akan ditukar atas dasar rakyat inginkan perubahan kononnya.
PAS tak usahlah bermimpi utk ke Putrajaya. Kebanyakan dpd pemimpin2 mereka akan terbunuh atau ditangkap atas kesalahan mencetuskan huru-hara.
Yang berkuasa nanti adalah Cina DAP dgn sokongan penuh Singapura dan Amerika. Maka terbentuklah Republic of Malaysia dan akan bermulalah mimpi ngeri bagi kaum Melayu yg tidak sedar diri.
Ingat kata2 Lim Kit Siang apabila BN mengadakan perhimpunan belia satu Malaysia, dia kata Najib patut ingat lebih ramai rakyat akan mengadakan perhimpunan spt yg telah berlaku di Tahrir Square di Mesir.
Kan jelas hasrat Pakatan Rakyat utk mengadakan rusuhan?
Hishamuddin yg lembab janganlah leka lagi - asyik2 memberi amaran demi amaran yg tidak sudah2.
CEGAH SEBELUM PARAH.
MELAYU MUDAH LUPA ...........

 
 
Blogger Templates