Social Icons

Pages

Tuesday, July 19, 2011

ANWAR IBRAHIM KECEWA DENGAN MAJALAH DI INDONESIA ???


Anwar Ibrahim kecewa kepada Majalah TEMPO,Indonesia kerana memberi ruang kepada bekas Setiausaha Politiknya,Senator Ezam Mohd Nor membuat dakwaan bahawa bekas bosnya itu adalah seorang biseksual,iaitu satu amalan seks luar tabie,melakukan hubungan dengan wanita dan dalam masa sama melakukan juga dengan lelaki.

Orang-orang seperti itu (Ezam),upahnya tinggi dan dilindungi.Kerana tuduhan itu, dia diangkat menjadi senator.Apakah kita harus melayannya ??? Yang saya heran masih ada media yang masih memberi ruang terhadap orang seperti itu”, kata Anwar kepada TEMPO Interaktif yang menunjukkan beliau kecewa dengan penyiaran wawancara itu yang mampu diakses oleh rakyat Indonesia.


KLIK DI SINI

Walaupun dikenali sebagai raja saman yang pernah menyaman Tun Dr Mahathir,yang menuduhnya ‘seorang gay’,namun tuduhan bekas pembantunya disambut dingin.“Kalau saya bawa dia (Ezam) ke mahkamah,tidak mungkin saya menang dengan sistem kehakiman di Malaysia”, kata Anwar.

Kekecewaan Anwar itu lebih kepada majalah Indonesia yang memberi ruang kepada Ezam untuk melakukan tuduhan tersebut.Barangkali menurut hemat Anwar,perkara itu tidak sepatutnya berlaku kerana majalah TEMPO dimiliki oleh salah seorang sahabatnya, Goenawan Mohamad yang juga merupakan seorang pejuang LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) di Indonesia.

Pada 11 Oktober tahun lalu,Anwar telah memberi ucapannya Komunitas Salihara,milik Goenawan yang menegaskan sikapnya bahawa beliau seorang pejuang kebebasan; bebas dari segi ekonomi, politik, agama dan seksual.Semasa berucap di Komunitas Salihara atau nama lain kepada Komuniti Utan Kayu, Anwar turut memperlekehkan batik Malaysia.


KLIK DI SINI

Komunitas Salihara merupakan tempat bersarangnya kumpulan LGBT yang dibiayai oleh penyangak matawang Yahudi,George Soros melalui ‘Soros Centre for Contemporary Art’.

KLIK DI SINI DAN DI SINI

Berdasarkan latar belakang di atas,sepatutnya majalah di bawah naungan Goenawan tidak memberi ruang kepada kelompok yang di luar LGBT seperti Ezam kerana memberi ruang akan menyebabkan isu itu berpanjangan kepada kelompok di luar LGBT,apatah lagi dakwaan itu dibuat oleh bekas pembantunya yang dahulunya antara individu yang paling rapat dengannya.

“Tapi dia (Ezam) mengaku anda (Anwar) pernah menggoda dia?”, soal Tempo Interaktif yang dijawab Anwar dengan nada berbaur emosi, “Itu (tuduhan) pertama kali yang dibuat. Maknanya semasa digoda (dulu), sepuluh tahun dia masih melayan saya. Itu gila!”.

Pada 5 Mei lalu,Ezam memberitahu kepada tiga orang wartawan TEMPO,Yosep Suprayogi, Andree Priyanto dan Poernomo G. Ridho bahawa beliau terpaksa meninggalkan Anwar kerana bosnya itu adalah seorang biseksual.


“Bagaimana anda yakin (biseksual) itu bukan rekayasa ?”, soal wartawan TEMPO, Ezam jawab; “Pertama, saya (mula) mencurigai ketika isterinya, Wan Azizah, terlalu cemburu apabila Anwar dekat dengan laki-laki. Ini menjadi turning point, dan (selepas itu) saya membuka, mengkaji semula kesnya, dan setelah itu saya yakin dia melakukan perkara itu.

Kes ini pernah diperkatakan Ezam sebelum ini kepada penulis Malaysia, SH Alattas berkenaan Wan Azizah menyuruhnya menyiasat dan memastikan tiada mana-mana lelaki bermalam bersama Anwar di rumahnya sepanjang ketiadaannya.

KLIK DI SINI

“Jadi mengapa hakim Mahkamah Persekutuan membebaskan Anwar?”, soal wartawan TEMPO.

“Kalau saya baca lagi keputusannya, dari tiga hakim, dua membebaskan, satu tidak. Tetapi, ketiga-tiganya sepakat bahawa telah terjadi aktiviti sodomi, masalahnya atas dasar suka sama suka, jadi tidak boleh dihukum. Tapi, sodomi itu terjadi”, jawab Ezam.

Selain persoalan dengan lelaki, Ezam turut ditanya persoalan tentang skandal video seks yang membabitkan Anwar dengan pelacur yang tersebar baru-baru ini.


“Bagaimana dengan dua kes yang baru muncul, ada soal sodomi dan skandal video seks dengan pelacur perempuan ?”, soal wartawan itu.

“Sodomi itu kembali terungkap setelah ada pengakuan dari seseorang yang bernama Saiful, dan kemungkinan kali ini dia akan terhukum kerana pihak polis menjumpai bukti sperma Anwar.

“Soal video seks juga jelas, bagi yang menonton dan mengenalinya, pasti yakin itu Anwar, dapat dilihat dari sosok tubuhnya”, kata Ezam.

KLIK DI SINI


KENAPA ANWAR IBRAHIM TAKUT SAMAN EZAM ???

SAMAN JER KALAU TAK BERSALAH DAN KALAU DIRI TU BERSIH !!!

8 comments:

Mordecai Kucai said...

Wah bukan saja perlu adakan pulau untuk Anuwar supaya dia boleh jadi dicktator malah sekarang kita kena carikan satu planet yang sesuai untuk Anuwar buat apa saja! Tiada siapa yang menganggunya, menuduhnya, memfitnahnya!

TokAyah said...

Ini babi raja putar alam. Tak berani saman ezam alasannya tak percaya sistem kehakiman malaysia? Kenapa boleh saman muhyiddin, nazri aziz, hishamuddin, anifah aman dll boleh? Ini dajal akhir zaman. Cepatlah kau mampos baru BERSIH Malaysia.

DEN COMANDO said...

Allah Maha Kaya , Allah Maha Agung, Kalau betullah Anuar bersalah, kita akan pasti dapat melihat kejatuhanya dalam masa yang terdekat...Sekiranya bersalah, dia tidak akan dapat lari dari hukuman Allah, MAri laah samax kita mendoakan agar Allah menunjukkan kita siapakah Anuar ini yang sebenarnya...

Anonymous said...

dulu pun Allah dh tunjuk...bila puak2 pas solat hajat ramai2 doakan anuar tapi akhir nya anuar didapati bersalah dan masuk jel tapi puak2 mereka tetap juga sokong dia sampai hari ini..mereka tk akan percaya punya lah selagi tdk kena batang idung sendiri...mana2 yg lari tgglkan anuar tu sb mereka sudah terkena kencing anuwar!!

Anonymous said...

video sex fitnah,sekongkol dgn yahudi fitnah,sodomi fitnah,cakap bohong fitnah abis camno? bila mata dan hati dh buta tkder apalagi yg boleh dibuat, Allah saja yg boleh sedarkan pengikut perosak agama bangsa dan negara ni

Anonymous said...

Ini semua konspirasi peringkat tertinggi!! UMNO dah beli saham dalam Tempo! hahaha.

UMNO jugak mempunyai saham dalam Wikileaks. Anwar tak mungkin buat semua perkara tu, Anwar adalah seorang Sheikh yang Maksum, sbb tu penyokong PAS pertahan dia macam nak rak!! haha.

Cabai Utara said...

Diorang ni akan kata apa yang bn kata semuanya fitnah tapi dalam 10 yang bn bogelkaN takan suma fitnah...kasi pedas sket sambil nyanyi lagu ni..Tanya Sama pokok apa sebab goyang......

Anonymous said...

HEBAT! sokongan saya pada bloggers yang terus2 tidak patah semangat membangunkan rakyat dr tidur yang panjang ini! tahniah blog informatif

 
 
Blogger Templates