Social Icons

Pages

Tuesday, July 05, 2011

KENYATAAN TERBARU DR ASRI BERKENAAN PERHIMPUNAN HARAM #BERSIH !!!


Sambil meminta sekretariat Bersih menerima tawaran Perdana Menteri stadium sebagai lokasi perhimpunan,bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengesyorkan penganjur menggantikan program 9 Julai dengan kempen Minggu Bersih supaya efektif.

“Bersih mungkin boleh ganti dengan melancarkan Minggu Bersih dengan meminta rakyat mengibarkan bendera Malaysia dalam minggu tersebut atau memakai petanda kuning atau selainnya,tidak semestinya ditulis Bersih,” kata Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.


Putrajaya telah memutuskan Bersih 2.0 sebagai satu pertubuhan haram sejak 1 Julai.

Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata kempen Minggu Bersih akan membolehkan lebih ramai rakyat yang bersetuju dapat menyatakan persetujuan mereka dengan tuntutan “pilihan raya yang adil”.Juga mungkin mereka yang antipembaziran dan kenaikan harga barang boleh sertai.Lebih ramai dapat meluahkan perasaan dengan cara yang lebih selamat seperti bendera di kereta,rumah,baju dan sebagainya.Seluruh negara akan meriah,” katanya.

Dr Mohd Asri Zainul Abidin menambah,“jika buat perhimpunan dan polis larang hadir,lalu jumlah yang diharapkan tidak diperoleh,maka itu ‘defeat the purpose’.”


Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegaskan bahawa pihak sekretariat Bersih harus menerima sahaja tawaran Datuk Seri Najib Razak untuk mengadakan perhimpunan di stadium dengan meminta wakil Yang di-Pertuan Agong hadir menerima surat bantahan tersebut dan boleh berceramah lagi di stadium tersebut.

“Berikan syarat bahawa jika melimpah,orang ramai boleh duduk di luar stadium tanpa gangguan,” katanya.

sebelum ini Tuanku Mizan bertitah agar setiap permasalahan yang timbul - dalam isu semasa merujuk kepada tuntutan Bersih 2.0 diselesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan.Baginda juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan secara adil dan bijaksana.


“Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik,” titah baginda dalam satu kenyataan.

Malah Tuanku Mizan bertitah rakyat harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang.

“Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora,Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara,” titah baginda lagi.

Titah baginda muncul sehari selepas Putrajaya mengisytiharkan Bersih 2.0 sebagai pertubuhan haram manakala enam pemimpin dan ahli Parti Sosialis Malaysia ditahan di bawah Ordinan Darurat.Sehingga kini lebih 150 orang yang dikaikan dengan Himpunan Bersih telah ditahan.

Tuanku Mizan berkata baginda sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Istana Negara dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.


semalam Datuk Seri Najib RazakNajib berkata pihaknya sanggup sediakan stadium untuk mereka berkumpul tetapi kenapa mereka memilih demonstrasi jalanan.

“mesti ada niat lain.Kalau mereka daripada awal kata nak berkumpul daripada pagi hingga malam di stadium dan balik dengan baik,saya percaya pihak kerajaan tiada halangan.Kumpullah di stadium, berpekiklah sampai tak larat.buatlah, tidak menjadi masalah tetapi jangan buat demonstrasi jalanan kerana ia boleh mengundang risiko yang amat berbahaya kepada negara,” katanya.

10 comments:

Anonymous said...

YE LAH TU..

NAJIB SARAN HIMPUNAN BERSIH BUAT KAT STADIUM...BERPIKIK LA SAMPAI TAK LARAT...

SOALNYA, RAKYAT BUKAN BODOH..

STADIUM MANA NAK BUAT BERSIH? MANA?

NANTI, JALAN KE STADIUM DIBUAT ROADBLOCK OLH POLIS...DIKAWAL KETAT LUAR STADIUM, ORG NAK MASUK PUN TAK BOLEH, KAWAL MACAM NAK BERPERANG, ORG DATANG JER TANGKAP, SEMBUR DGN AIR, TEMBAK GAS PEMEDIH MATA, BUAT PROVOKASI LUAR STADIUM, BUAT KACAU LUAR STADIUM NAK BURUKAN BERSIH...

SAMA JER! ORG TAK SEBODOH YG UMNO FIKIRKAN!!

KALU DAH GANAS, UMNO AKAN MENGGANAS JUGA TAK KIRA TEMPAT DAN KEADAAN..ASALKAN KUASA MEREKA JGN SENTUH!!

Anonymous said...

Bangang juga org PAS PIS PUS ni.aku Pernah pergi bersih 1.mangkuk2 PAS lah yg buat provokasi termasuk zulkifli noordin.masa tu dia belum lg keluar dr pembangkang.masa tu hujan,nak juga g istana.polis dah beri arahan jgn gempur tp totok pas ni baling batu.siapa salah?polis dan penyokong pas?ckp pakai otaklah...jgn guna lutut anon...

Anonymous said...

BANGANG PUNYA PUAK2 PAKATAN RAKYAT NI... SANGGUP MENJADI BALACI PD SEORG MANUSIA YG MEMPERSOALKAN ISLAM DLM IFC... SEORNG YG PRO KPD MURTAD (LINA JOY DLL).... GILA APA NI?

DEMO KAT STADIUM KA, JALAN KA... AKU LANGSUNG X SETUJU DGN BERSHIIIIT NI... KALAU NK BUAT DEMO JGK SILA BUAT DLM LUBANG KUBUR... KAHKAHKAHKAHKAH

Anonymous said...

Bagus gak.., kasi diaorang melalak kat dalam stadium...

Pastu, lepaskan 2-3 puluh ekor ular lidi kat pompuan2 yg gatal tengah melalak kat situ...; seronok gak tgk diaorang melompat2..

hehehe...

datuk engkau said...

barua punya anonymous 1:06

dulu perhimpunan pukimak korang kat Stadium Kelana Jaya ngan padang MBPJ tu boleh je?

jangan tunjuk bodoh merata2 la.. mati lagi baik la kau

Anonymous said...

Anon yang first tu kene bayar dgn bersih bro, untuk buat provokasi

jgn terpedaya

bersih ada byk duit skrg,

diorng bagi duit kat melayu yg boleh hentam melayu dlm cyberspace...serupa si kitol bro

Anonymous said...

ambo cade kan namo demo di tukar
dari BADUT RAKYAT ke BADUT UMNO
baru Keno....srhati sejiwo
nati kawe usulkan dalam blog fuckfuckgomo.

Anonymous said...

Patriot apa lagi? Jom ramai2 sedekah pisang kat monyet2 di stadium tu nanti! Kesian pulak penat jerit2 tentu lapar tu nanti! Kehkehkehkeh.

iNTibABIJINg said...

Bagus gak.., kasi diaorang melalak kat dalam stadium...

Pastu, lepaskan 2-3 puluh ekor ular lidi kat pompuan2 yg gatal tengah melalak kat situ...; seronok gak tgk diaorang melompat2..

hehehe...
July 5, 2011 2:11 PM

aku sukung idea ko nih bernas, cantik, cun melecun. Aku tambah seket lepaskan juga berpuluh2 ikor singa hok lapaq & babijing hok garang2, bior mika ish ish ish ish, telompat lompat macang anak kucing sedang bergurau lompat tali...

Anonymous said...

buat di Bukit Jalil ! 100 ribu kapasiti, Perhimpunan BERSIH 2007(yang disertai juga oleh mereka-mereka yang sakit hati dgn Pak Lah) hanya 40 ribu, kalau 40 ribu maknaya SEPARUH STADIUM BUKIT JALIL KOSONG DAA!!! cantik kalau ambik gambar.tapi kalau 12 ribu macam sembayang hajat kat Stadium Melawati alamatnya tak nampak habuk la kalau kat Bukit Jalil, kira 80% kosong tu beb!

 
 
Blogger Templates