Social Icons

Pages

Monday, July 04, 2011

NGO MEMBUAT LAPORAN POLIS KERANA MENGHINA YDP AGUNG !!!

1Agenda membuat laporan polis terhadap 'DAPSugu' dan 'AMK Rembau' yang didakwanya menghina dan memperlekeh kebijaksanaan Yang di-Pertuan Agong berikutan Titah Khas Seri Paduka mengenai isu...

Satu laporan polis hari ini telah dibuat oleh sebuah badan bukan kerajaan,1Agenda ke atas dua pemilik akaun laman sosial twitter kerana didakwa menghina Yang di-Pertuan Agong.

Yang Dipertuanya,Zul Azhar Cha mendakwa 'DAPSugu' dan 'AMK Rembau' telah menghina dan memperlekehkan kebijaksanaan Yang di-Pertuan Agong berikutan Titah Khas Seri Paduka yang menyentuh mengenai isu perhimpunan haram.

"Mereka biadab kerana beranggapan buruk terhadap Yang di-Pertuan Agong.ini adalah penghinaan besar kepada rakyat Malaysia kerana Agong merupakan ketua umat Islam dan Ketua Negara.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdOv-CW7-889OZ9-WKrrkdZK71J38PecaWWS3ngX4CjzY5VevyQbHi-R6u507qC6B3vOQyKiarSn_T2ONrDTo9xyp2gAfP31MsC5NDOu0Y-xnXfVbNIkHbRb4HPC-Fl7A1KQqJUw1q9Xs/s1600/%253D%253Futf-8%253FB%253FQW1rIGJhbmdzYXQuanBn%253F%253D-748088

"Saya menyeru pemilik-pemilik akaun ini diheret ke muka pengadilan, (kerana) perbuatan ini sudah diatur apabila mereka mendapat tentangan hebat daripada majoriti rakyat yang tolak perhimpunan haram itu," katanya selepas membuat laporan di Balai Polis Jalan Tun Razak di ibunegara hari ini.

Semalam,Seri Paduka dalam Titah Khas telah mengingatkan bahawa dalam keghairahan rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara,mereka juga perlu memastikan tuntutan demokrasi tidak membawa kemusnahan kepada negara.

Seri Paduka turut bertitah rakyat tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan negara luar kerana keharmonian dan kestabilan dalam negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu dipertahankan oleh semua pihak.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_ef-14RECRHtIDeQ53RYrpXVSGPEBFShM-_qaALnsYgJ7ibLPfoS8Q3SL0QZVMKVvDhTlQPcjYO9sX_Pv70Q2qLBuITo_FNY1W9rFq4Y9HbdXjgA_MsJBCJwquxPwR_wHOiabvUY6wrQ/s1600/%253D%253Futf-8%253FB%253FSGluYSBBZ29uZy4ubHUgb3JhbmcgbmFrIHBlbHVrIHR1YnVoIGxhZ2lfLmpwZw%253D%253D%253F%253D-751022

Bagaimanapun,Zul Azhar berkata hasrat murni Seri Paduka untuk melihat kesejahteraan rakyat telah dicalarkan oleh tindakan dua pemilik akaun tersebut yang secara terang-terangan mempersoalkan titah Seri Paduka.

Beliau menegaskan perbuatan biadab pihak-pihak ini telah memberi satu petunjuk bagaimana penganjur perhimpunan haram sanggup melakukan apa saja termasuk menghina agama,bangsa dan negara bagi memenuhi hasrat mereka.

5 comments:

Anonymous said...

KO TAK MALU KER, MARINA MAHATHIR JOINT BERSIH..

MARINA MENGUTUK POLIS YG MENGATAKAN TINDAKAN PENGECUT TANGKAP ORG PAKAI BAJU KUNING...SAPA PENGECUT? UMNO LA!

KO TAK MALU KER, ANAK MAHARAJA AGONG UMNO MADEY PUN SOKONG BERSIH!!

MANA MUKA MAU TARUK?

SOKONG BERSIH....!!!

Anonymous said...

Setakat Marina sorang jangan nak samakan dengan semua orang UMNO.
Kalu Pak Lah nak joint perhimpunan haram pun kita orang tak kisah dan bukan perkara nak mewajarkan perhimpunan haram jadah ko tu.

Ingat heran, sangat bukan sikit pemimpin UMNO masuk grup pembangang. Orang boleh masuk n kluar tapi perjuangan UMNO tetap sama. Bukan macam orang Pandi Kuti Rakyat. Bersihkan imej peliwat ko dulu baru nak cakap pasal demokrasi.

Tolong beritahu Mahathir, dia tak kisah pun Marina kena cekup klu langgar undang2. Anak dia tak nak bayar cukai kat tambak Johor pun dia boleh minta kastam buang barang2 dalam laut.

Pegi mampus dengan perhimpunan jaram jadah ko tu... Negara diperintah oleh parti yang dapat majoriti mandat rakyat dalam pilihan raya.

Ko yang bangsat takut lawan pilihan raya. Ikut kapir aci Ambiga masuk Hindu lagi bagus daripada ko melalak kat sini. BANGSAT!!!

Anonymous said...

jaga jaga dia ini bukan islam..cuma nak bagi kita umat islam bergadoh....dia nii orag sama menyamar untuk melagakan kita semua...sekejap baik sekejab jahat....hidup umno..hidup islammmmm

sepet said...

cete dier senang camnie..kalau ikut ambiga paria tue...rambut lu mcm dier nanti...takde hensem maaa...

Anonymous said...

ko pulak hipokrit! tak malu menerima sokongan wanita tak bertudung? kalu aku, suruhla marina tu tutup kepala dulu, baru cakap pasal bersih!

asal masuk sebelah nko, semua tu engko tolak ke tepi ya?

kalu rosmah tak bertudung nko maki habis-habisan. tapi yg marina ni kepala berserabut mengerbang, uban pun dah bertenggek tak pakai tudung, nko boleh terima kata dia sokong bersih?

hipokrit besar!!

betul kata anon 10:50pm. Tun tak masuk sebelah anak dia ni. dari dulu lagi marina ni lain skit... ikut suka hati dia sj nak perjuangkan kebebasan wanita hingga sanggup bersama sister in Islam yg ntah apa2 tu...semua benda nak samaratakan. serupa sj nwar yg gila pluralisme..semua boleh campur dlm keluarga mcm rojak. dahla suaminya indon..jgn jadi plural sudah la, lari akidah nnt...

 
 
Blogger Templates