Social Icons

Pages

Sunday, August 14, 2011

ADAKAH BENAR PESERTA BERSIH 2.0 DI UPAH ??? INI JAWAPAN DATUK SERI RAIS !!!



Ada peserta diupah RM50 seorang untuk memakai baju kuning dan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu,dakwa Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim.Beliau berkata selain itu, mereka juga diberi makan dan perkara tersebut didedahkan dalam satu laporan yang dikeluarkan kementerian berkenaan.

"Ini jelas membuktikan upah politik itu berlaku dalam tindakan dan tindak-tanduk pemakai baju kuning atau pemimpin-pemimpin mereka," katanya pada majlis berbuka puasa di Felda Lui Timur semalam.


Datuk Seri Rais Yatim berkata bukan semua peserta perhimpunan itu mempunyai matlamat yang jelas, kecuali sebahagian dengan matlamat politik sendiri.Merujuk situasi di London,beliau berkata polis di luar negara tidak teragak-agak menggunakan kekerasan bagi menegakkan undang-undang, sebaliknya di Malaysia,meskipun berdepan ejekan peserta Bersih,mereka masih mampu bersabar.

"Lihat dengan apa yang kita alami di Malaysia dan ini kita harus ambil sebagai satu perbandingan untuk keinsafan kita, yang mana betapa tertibnya Polis Diraja Malaysia mengawal keadaan berbanding dengan apa yang berlaku di luar negara," katanya.

Beliau juga berkata demontrasi di negara maju berlaku ekoran masalah tekanan hidup, dan bukan disebabkan perkara remeh-temeh seperti memperjuangkan agenda politik tokoh pemimpin pembangkang.



BERSIH DAN LONDON SAMA SAHAJA !!!

SIAPA KATA TIDAK SAMA ???

KATA AMAN TETAPI PROVOKE POLIS !!!

6 comments:

Anonymous said...

Memang Badut betul la tuan empunya blog ni patut la blog nya pun nama Badut ...Dey hahahhahahahaa ada otak tak mau pikir so dgr saja apa kata kata pak2 menteri umno yg dunggu

Anonymous said...

Penyokong Ambiga memang murah, rm50. Sepatutnya 1sen je layak untuk puak pemusnah Negara ni...

Anonymous said...

YE KER MRK DIBAYAR? AGAKNYA RAIS DAN BADUT NI NGIGAU KOT?

SETAHU AKU MAJLIS UMNO/BN JER YG BERBAYAR...ITU PUN BERAPA KERAT YG DTG...

AKU TAK CAYA LAH...SEBAB RAIS AKAN CARI POINT UTK MEMBURUKAN BERSIH..SEBAB DIA SENDIRI TAK MAMPU MENGHALANG BERSIH MELALUI KEMENTERIANNYA.

IKUT LOGIK LA..KALU BAYAR PUN, TAK DE ORG YG NAK MINTAK RM50...PALING KOMAN MINTA RM1000, ATAU RM 2000 SORANG..SEBAB MRK PASTI AKAN KENA BALUN OLH POLIS YG MENGGANAS...BARU LAH BERBALOI...TAKAT RM50 APA BARANG?

TAKAT RM50 ITU MAJLIS UMNO/BN JER YG DUDUK DLM AIRCOND DAN MAKAN!!!

Anonymous said...

KJ DAN PATRIOT YG DEMO HARI TU PUN DAPAT RM50 JUGAK...

CUMA PERKASA JER YG TAK MAMPU NAK BAYAR RM50 MAKA BREHIM ALI CABUT LARI DUIT TAK DER, BIARKAN PERUSUH2 PERKASA BEREHAT2 KAT TITIWANGSA...

Unknown said...

Nama Blog BADUT RAKYAT Ini Di Tujukan Khas Kepada Semua Pemimpin PEMBANGKANG Yang Perangai Macam BADUT Kononnya Nak Sangat Menawan PUTRAJAYA Tapi Bukan Untuk Rakyat,Hanya untuk Kepentingan Sendiri !!!

Black Maria said...

Alaa apalah sangat duit2 nih, diaorang tu pegi sebab kalau mati mati syahid, mcm cicak kering tu, mereka ni dah confirm masuk syurga Nik ajis, kan depa ni penyembah2 Ambabiga, rasulnya Anwar jubori, bagi taik pun depa turun, kah kah kah.

 
 
Blogger Templates