Social Icons

Pages

Friday, August 26, 2011

BONGKAR !!! STATEGI DUMC UNTUK MEMURTADKAN ISLAM !!!



DUMC adalah sebuah Gereja Sel. Gereja Sel adalah satu bentuk gerakan baru atau di luar tradisional kehidupan gereja. Kumpulan –kumpulan Kristian yang kecil (Sel) bertemu cara yang khusus di rumah masing-masing untuk membina ikatan kesatuan gerak kerja Kristianisasi dan Penginjilan. Ia adalah sebuah gereja yang mentakrifkan Sel sebagai blok binaan asas kehidupan gereja.

Gereja Sel yang dibina di atas prinsip bahawa semua orang Kristian adalah menteri-menteri dan kerja-kerja kementerian harus dilakukan oleh setiap Kristian. Menurut Efesus 4:11-16, Tuhan telah menyediakan rasul, nadi, penginjil, pastor dan guru-guru untuk penyediakan umat Tuhan untuk kerja-kerja perkhidmatan. Gerakan gereja seperti itu tidak dibina di sekitar pemasangan semua ahli-ahlinya, tetapi kelompok orang-orang yang beriman dalam “komuniti Asas Kristian” atau “Kumpulan Sel”.

Tiap-tiap orang yang beriman dilengkapi untuk melakukan kerja-kerja kementerian melalui Sel. Sel-sel ini mungkin kelompok untuk kawasan aktiviti-aktiviti “Jemaah”, juga pemasangan serantau untuk “Perayaan”. Kehidupan gereja berada di dalam Sel tersebut, bukan di dalam bangunan. Walaupun mempunyai acara-acara ibadah mingguan, tumpuan utama adalah sentiasa pada Sel.

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

3 comments:

Anonymous said...

kuatkan iman semua umat muslimim dan muslimat.kalau ada pihak2 yg cuba menghasut anda utk dimurtad.tolong bt report kat polis dan jab agama islam yg berdekatan supaya senang tindakan diambil.

pesanan ini tidak melibatkan politik tetapi utk menjaga kedaulatan islam di MALAYSIA...

PEJUANG HAMAS...

Mordecai Kucai said...

Sekiranya dakwaan penyebaran ugama keristian keatas orang Islam adalah benar ia adalah bertentangan dengan perlembagaan.

Gereja ini boleh di dakwa dan mereka yang terlibat boleh di hukum.

Anonymous said...

Tapi kalau tak ada duit dan badan-badan islam dan kerajaan tak bantu, kita diharuskan minta dari orang kristian. Tapi bila mereka mereka ni nak dimurtadkan baru boleh minta bantuan dari badan- badan ni untuk dapat bantuan konsuling aja. Kalau kewangan, lu fikir lah sendiri.

 
 
Blogger Templates