Social Icons

Pages

Thursday, August 25, 2011

MAT SABUN SURUH ORANG MELAYU PAS SERTAI DAP ???



Sebuah portal Bahasa Melayu yang dipercayai pro DAP,roketkini.com melaporkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu disifatkan menyeru kepada golongan Melayu supaya menyertai DAP, jika mereka tidak berminat dengan PAS dan PKR, kerana DAP juga merupakan kompenan pakatan pembangkang yang mempunyai matlamat yang sama.

“Kalau ramai Melayu di dalam DAP,maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.


Menurutnya,UMNO cukup takut Kononnya kalau ramai Melayu sertai DAP kerana isu perkauman yang UMNO mainkan tidak akan laku lagi apabila Melayu sudah celik demokrasi dan keadilan.dalam masa sama,Timbalan Presiden PAS itu menafikan dirinya untuk kenyataan seperti di atas sebagai menyeru orang Melayu menyertai DAP tetapi maksudnya disifatkan menjurus ke arah itu untuk menghancurkan UMNO.

Menurutnya, hubungan di antara DAP dan PAS semakin erat umpama aur dengan tebing kerana kedua-dua parti memperjuangkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia.Mohamad berkata, bukti ketelusan DAP telah ditunjukkan oleh Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng setelah mengambil alih Pulau Pinang dengan mengamalkan sistem pentadbiran yang cekap, akauntabel dan telus (CAT) sehingga negeri itu membangun dengan pesat sekali sejak tiga tahun lalu.

“Dari sudut menjaga harta awam,Guan Eng dan wakil-wakil rakyat DAP lebih hebat, dari sudut memisahkan perniagaan peribadi dan pentadbiran kepentingan rakyat. Ini berbeza sekali dengan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO dan Barisan Nasional,” katanya kepada Roketkini.

Menurutnya,hubungan akrab antara beliau dengan Lim Guan Eng begitu kukuh sehingga beliau membahasakan diri sebagai abang dan adik dengan Setiausaha Agung DAP itu.Mohamad Sabu berkata demikian ketika ditemui Roketkini selepas majlis berbuka puasa dan makan malam anjuran DAP Selangor bersama Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu di Majlis Bandaraya Petaling Jaya, 22 Ogos lalu.



SEKARANG SIAPA YANG RACIST ???

DAP MAJORITI ADALAH KAUM CINA !!!

KENAPA NAK LETAK MELAYU DALAM DAP ???

TAK TAKUT KER NANTI TERPAKSA MAKAN **** ???

3 comments:

Anonymous said...

Maka sia sia lah hidup Mat sabu dari muda sampai tua..tiada apa sumbangan pada negara kecuali menghasut,dan memecah belahkan bangsa nya sendiri !

Anonymous said...

salam

muka mat sabu ada tak muka macam orang solehin?

duit derma mamali apa dah jadi? Tanya mat sabu ni...........

PAS Ipoh

Anonymous said...

kalau kat THAILAND mat sabu[ dadah yg popular]kena bolll dah,tutup cerita.

 
 
Blogger Templates