Social Icons

Pages

Sunday, August 28, 2011

MAR SABU ADALAH PENDOKONG UTAMA KEGIATAN KOMUNIS ???



Wira negara,Pegawai Waran I (B) Temenggong Kanang Langkau melabelkan Mohamad Sabu sebagai pendokong komunis yang tidak layak mengambil bahagian dalam politik demokrasi di negara ini apabila mengangkat pengganas komunis sebagai hero tragedi Bukit Kepong.Beliau yang menitiskan air mata apabila membaca laporan mengenai kenyataan prokomunis Timbalan Presiden Pas itu berkata,Mohamad Sabu juga adalah watak penghasut yang sewajarnya dikenakan tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).Kanang Langkau yang tidak dapat mengawal perasaan apabila membaca laporan muka depan Utusan Malaysia hari ini, menegaskan pemimpin pembangkang itu tidak layak menjadi rakyat Malaysia kerana tergamak membuat kenyataan sedemikian menjelang sambutan Ulang Tahun Kemerdekaan negara Rabu ini.

“Orang ini langsung tidak berguna,beginikah sikap bekas wakil rakyat ??? Kirim salam pada dia dan beritahu kalau mahu sokong komunis tidak perlulah lagi bertanding dalam pilihan raya.Dia simpati dengan komunis, maknanya dia juga komunis,selayaknya dibuang daerah,” katanya dalam nada terketar-ketar menahan marah kepada Mingguan Malaysia.


Utusan melaporkan Kanang Langkau,ialah satu-satunya penerima dua pingat keperwiraan yang masih hidup iaitu Seri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) dan Panglima Gagah Berani (PGB).Dua pingat berkenaan dianugerahkan berikutan pengorbanannya menentang pengganas komunis di Perak sekitar 1980 sehingga hampir menemui ajal selepas peluru musuh mengenai jantung merosakkan satu buah pinggangnya, terburai usus perut dan terlantar di hospital selama 14 bulan.Mengulas lanjut, Kanang mengingatkan rakyat yang cintakan keamanan dan tanah air supaya tidak memberikan sokongan kepada Mohamad Sabu serta parti yang diwakili atau mana-mana parti yang bersekutu dengannya.Katanya, gerak cara politik yang ditunjukkan Mohamad Sabu memalukan dan merupakan satu tragedi kepada rakyat Malaysia apabila sanggup melakukan apa sahaja demi meraih undi walaupun maruah dipijak-pijak.

“Saya terima kewujudan pembangkang dengan hati terbuka tetapi ini bukan cara berpolitik yang betul sampai sanggup jatuhkan moral rakyat, kalau rakyat tidak sedar saya tidak tahulah.Pastinya orang ini tidak pernah merasa bagaimanakah perasaan apabila parang diletakkan pada tengkuk mereka,” tegasnya.



ADAKAH MAT SABU LAYAK MENJADI PEMIMPIN ???



RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

Anonymous said...

Mat sabu 121 membuat kenyataan yang komunis ada lah hero sedangkan anggota polis yang kebanyakan nya melayu mempunyai maksud2 yang tertentu...saperti berikut:
1. Mengalehkan pandangan umum tentang hal murtad yang mana nampak jelas DAPigs memang terlibat langsung.
2. lim guan eng (DAPigs) *sengaja* membayar bil rawatan hospital mat sabu 121...akan memakan diri sendiri untok mat sabu 121 (PAS) ..future plan for coming PRU 13.

3. Bersandarkan yang PAS tidak begitu popular dalam mata pendudok2 melayu islam/bumi yang lain....DAPigs akan *menuntut* supaya kerusi2 PKR dan PAS yang mereka menangi dulu di serahkan kapada DAPigs untok di tandingi oleh wakil2 melayu DAPigs.

Well...Ssekarang ini tugas DAPigs ia lah membuat kerosakan sebanyak mungkin untok kawan mereka lebeh2 lagi PAS...jadi boleh lah jadikan sebab untok meminta sesuatu waktu PRU 13 nanti.

Anonymous said...

MAKIN MENGGILA UMNO SPIN ISU INI..NAIK MELOYA PULAK KITA DIBUATNYA!!!

NAK ALIH ISU SPR YG MAKIN KALUT DGN DAFTAR UNDI YG BERCELARU..

NAK ALIH ISU NEGARA YG MEMBEBANKAN MRK SENDIRI...

SOAL KOMUNIS DAH TAK UJUD LAGI DAH...NAK SOKONG BUAT APA...
BODOH UMNO!!!

SAJA NAK PROVOK ISU, KONON DIA LAH PEJUANG MELAYU..KONONNNNN!!!PEGI DAAAAA!!!

Anonymous said...

6:10

engko ni betul ker tak ni?

pandangan engko tersangat lah bodohnya...tokok tambah syok sendiri, konon terer!!!

Anonymous said...

MAKSUD MAT SABU ISU INI DLM CERAMAHNYA ADALAH MURNI..TETAPI UMNO SAJA BEBAL MEMAHAMINYA, MENGAMBIL KESEMPATAN TERLUANG UTK MENGHENTAM MAT SABU...SEBAB UMNO AMAT TAKUT PD KEHEBATAN MAT SABU..JD MAT SABU HARUSLAH DI BURUKKAN WALAU PUN PD SST ISU YG AMAT KECIL DAN RUBBISH...

MEMANG BEBAL UMNO!! FIKIRLAH IKUT HIKMAH BUKAN IKUT EMOSI WAHAI SI BEBAL UMNO!!!

Anonymous said...

Mat sabu bukan bebal lah tapi bahalul.. Penyokong2 dia lah yg bebal.. Pengorbanan prajurit langsung tak dihargai.. Sebijik cam perangai planet of the apes. Tahu nya buat kecoh jea.. Janji mulut dia bole muncung kedepan.. Beruk mak yeh toiiiiii

Anonymous said...

kpd anon August 28, 2011 6:29 PM:

Ko ni x abis2 kata UMNO spin... abis tu ko lupa ke PR pun spin... ko x baca apa yg berlaku baru2.. .. apa ko bagus sgt ko fikir UMNO bodoh... KO SEBENARNYA BODOH..sikit2 salahkan SPR...abis tu yg lima negeri menang oleh PR tu.. ko x bising pulak.. BODOH, BONGOK, BAHLUL!!!!!

nok said...

Mat Sabun teruskan propaganda anda ..KDN bukan boleh buat apa,kerismudin habis2 bagi warning aje depa takkan guna "ISA" teruskan fitnah..habis2 NGO buat Polis report,itu standard lah....

PM jgn risau dia lagi dunggu..balik rumah aje kena pulas telingga...pemimpin umno dah tak ada telor dah....kecuali zaman Mahathir hampa naya...sbb mahathir buat groundjob...dia tahu keje dia, dia pemimpin yg bijak sana....

 
 
Blogger Templates