Social Icons

Pages

Friday, October 14, 2011

BOB LOKMAN !!! APA NI ??? KATA NAK TEGAKKAN ISLAM TAPI TAK ADA TELUR !!!


Penulis lirik,pelakon dan pengacara terkenal,Bob Lokman menegaskan beliau tetap dengan pendirian untuk tidak hadir memberi keterangan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) melibatkan isu ceramah tanpa tauliah terhadapnya.Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman,mendakwa tindakan Jais itu hanya berniat untuk memalukan dirinya sambil menyifatkan ia tidak profesional.Sambil mempertahankan tindakannya pada malam kejadian itu,Bob mendakwa Kononnya agensi terbabit menyalahguna kuasa untuk melakukan kerja parti politik tertentu dan bersedia untuk dikenakan waran tangkap.aik macam tu pulak ??? Jais Buat kerja dia.kenapa nak takut ???

“Jais tidak pernah mengambil nombor telefon saya,bagaimana mereka nak hubungi untuk maklumkan kepada saya untuk hadir beri keterangan ??? Saya tidak akan mengalah saya berjuang demi agama. Ini hidup saya..saya tidak guna senjata tapi tetap dengan prinsip dan perjuang dengan Islam.Saya tetap tidak akan hadir kerana sikap kadi masjid dan penguatkuasa Jais yang menyalah gunakan tugas mereka.Mereka datang guna kuasa Jais tetapi kata-kata berpihak pada Umno.Malam itu sudah tahan saya dan laporan polis sudah dibuat, kenapa tidak tangkap saya terus ketika itu ??? Kerana ada kuasa mereka keluar waran tangkap,saya tunggu waran tangkap itu.Tindakan ini memang sudah dirancang untuk menangkap saya. Sebelum ini mereka hanya pantau, tunggu saya cakap sahaja. Sedangkan apa yang saya cakap hanya tentang tauhid dan akidah yang saya belajar. Itu tidak salah,” dakwanya ketika dihubungi FMT.

WOW BERLAGAK NAMPAK !!!

SIKIT-SIKIT UMNO !!!

KALAU LELAKI TERBERAK TEPI JALAN UMNO JUGA LAH YER ???

Pengarah Jais Marzuki Hussin dipetik media hari ini berkata pihaknya akan mendapatkan waran tangkap daripada mahkamah terhadap Bob seandainya gagal hadir memberi keterangan kepada agensi itu.Bob yang ditahan Isnin lalu mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui,Hulu Langat.

Seksyen 119,Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyebut “mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara mengenai agama Islam tanpa tauliah diberikan mengikut Seksyen 118 adalah melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.” Disebabkan enggan hadir memberi keterangan dengan sengaja pula, selebriti itu melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor.”

Jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor itu, boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.



JANGAN JADI MACAM ANWAR IBRAHIM !!!

JANJI MACAM-MACAM !!!

AKHIRNYA SEMUA TERGADAI !!!

KEPADA BOB LOKMAN !!!

JAIS JALANKAN TUGAS !!!

BUKAN ORANG PAS JER KENA TANGKAP !!!

ORANG UMNO PUN KENA TANGKAP !!!

APA NI BOB LOKMAN ???

KATA NAK TEGAKKAN PERJUANGAN DALAM ISLAM !!!

BENDA MACAM INI PUN TAKUT KER NAK TUNJUKKAN DIRI ANDA KAT JAIS ???

9 comments:

Anonymous said...

SEMUA NI KERJA2 AGEN MOSAD UMNO...

UMNO BUKAN TAKUT PD ISI CERAMAH, TP DIA LBH TAKUT PD PENGARUH PENCERAMAH MENYEBABKAN ORG AKAN IKUT..JD LAMA KELAMAAN PENGARUH UMNO MAKIN LEMAH..

TU JER..

MOSAD UMNO BYK BERSELINDUNG DI SEBALIK AGENSI2 KRJAAN...



TUAN MOSAD!

Anonymous said...

APA LA PUNYA SENGAL NYE BOB LOKMAN NI. IKUT UNDANG-UNDANG, SESIAPA YANG TAK ADE TAULIAH DARI JAIS MAKA TIDAK BOLEH SAMPAIKAN CERAMAH UGAMA. JADI KALAU BOB LOKMAN TAK DE TAULIAH MAKA DIA PUN TAK BOLEH BERI CERAMAH UGAMA.

KALAU ADE TAULIAH, BERILAH CERAMAH ATAS TAJUK APA PUN, TAUHID KE, FEQAH KE ATAU APA-APA LAGI BAB ILMU ISLAM.

JAIS HANYA MENJALANKAN TUGAS MENGUATKUASAKAN UNDANG-UNDANG YANG DIPERTANGGUNGJAWABKAN.

KALAU BOB LOKMAN ILMU BARU PANJANG SEJENGKAL, LAUTAN DALAM JANGAN DIDUGA.

JADI AHLI PAS BUKAN BERMAKNA BOLEH BERI CERAMAH IKUT SUKA AJE. BAHLOL NAMANYA TU...

BELAJAR DAN LENGKAPKAN ILMU DIDADA DULU... KERANA DALAM KES BOB LOKMAN NI, DIA YANG SIBUK-SIBUK SANGAT NAK BERI CERAMAH, BERLAGAK SEPERTI NAK CABAR JAIS. RASANYE ITULAH NIAT DIA.

Anonymous said...

buat anom 2.43 - betul tu aku percaya aura bob lokman memang hebat. ilmu bob lokman memang tinggi bahkan mengatasi ilmu ulamak mesir sebab tu puak umno takutkan bob lokman. ya puak umno juga takut kepada dap sehingga terpaksa menyerbu dumc bagi membunuh kerja suci dap iaitu menjaga kebajikan umat melayu islam. di atas dasar inilah maka pas yang begitu tinggi perjuangan islamnya telah menyediakan peguam untuk menasihatkan melayu murtad itu agar tidak bekerjasama dengan jais. dan pakar perlembagaan pun memuja muji perbuatan dumc itu dan mencerca titah sultan selangor. tahniah pas kejayaan anda akan menjadi sanjungan umat islam akan datang.

Anonymous said...

3:12

SEBENARNYA TGN2 KOTOR AGEN2 MOSAD UMNO BYK BERSELINDUNG DI SEBALIK PEJABAT KERAJAAN..

SEMUA UTK KEPENTINGAN POLITIK MOSAD UMNO...

TAK USAH NAK GADUH2 LAH..NGAKU SAJA LAH...SEMUA AGENSI KRJAAN PASTI ADA AGEN2 MOSAD UMNO KAN? TAK KIRA AGENSI AGAMA ATAU SBGNYA!! PATUT LAH ROSAK SEMUANYA!!




....TUAN MOSAD!

Anonymous said...

Sekadar ngaku cucu Tok Kenali tapi agama sekangkang kera aja tak guna juga. ikat sarban pun tak betul lagi ngaku ulama, baru susah macam ni dah nak maki hamun. semua orang salah, bob kaki lawak aja yang betul

Anonymous said...

si bob ni dulu artis dan banyak dapat duit dan buat rumah serta kawin gunakan duit tersebut. bila dah masuk pas terus memperlekehkan artis dan kata dapat duit haram. Saya cadangkan rumah yang dibeli dengan duit show dulu dibakar aje kerana duit dari sumber yang haram. lagi satu isteri yang ada sekarang buang saja dan ganti isteri baru sebab kawin dulu pun guna duit royalti/haram. Jiwa pun jadi sucilah agaknya

aidil said...

ANon 2:43 Memang kena takut kepada isi ceramah bob, sebab dia x mengaji agama. Tiba2 plak nak ajar agama kat org. Jgn belajar ilmu pada org yg bukan ahlinya.

Undang2 dah dibuat supaya bukan sebarang org boleh mengajar agama tanpa tauliah. Kalau xde undang2 ni, abis semua boleh mengajar xkira wahhabi ke, syiah ke, qadiani ke, rasul melayu ke. Kan bagus undang2 ni. Kalau xde, atas dasar apa kita nak sekat org2 camni mengajar dan menyebarkan dakyah diorang?

Kalau nak ceramah sangat, pegi la apply mintak tauliah. Belambak2 ustaz PAS dpt tauliah agama mengajar kat selangor. Ok je. xkena tangkap pon. Ustaz badrol dpt, ustaz ahmad awang dpt, Azhar Idrus dpt... Tapi kalau aku la jadi panel penilai JAIS, awal2 lg aku reject application si BOB ni. Pegi duduk pondak, mengaji agama dlm2, pastu baru mintak tauliah. Ustaz2 lain bepuluh tahun agama, baru berani mengajar org.

Anonymous said...

BOB NIE AJAR BUAT LIRIK LAGU BOLEHLAH..ARAHAN SULTAN SELANGOR PUN BOB X HORMAT NIE KAN PULAK NAK NGAJAR ORG HAL2 AGAMA...DAH TUE BUAT FITNAH KAT UMNO DGN JAIS PULAK TUE...TUAN MOSAD TUE PUN BENGONG GAK,DAH ARAHAN NIE DARI SULTAN SELANGOE APA PULAK KAITAN DGN UMNO??METALITI ORG2 PAS MEMANG MACAM TUE..KALAU ADA YG X KENA PADA DIAORG UMNO LAH JADI SASARAN FITNAH MEREKA...SESAT SESAT....

Anonymous said...

Aku dah dengor Ceramah mamat ni...hampeh!..habok pun tarak..! dok peleceh kerajaan ada laa....Piiiraaah bob lockman

 
 
Blogger Templates