Social Icons

Pages

Saturday, October 15, 2011

ISU SEMPADAN INDONESIA-MALAYSIA !!! INI JAWAPAN LAKSAMANA AGUS SUHARTONO !!!


Panglima Tentera Nasional Indonesia (TNI) Laksamana Agus Suhartono hari ini memberitahu Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) Indonesia bahawa tidak ada wilayah Indonesia di Camar Bulan dan Tanjung Datu, Kalimantan Barat, yang diambil oleh Malaysia.Katanya,para anggota TNI mengawal wilayah perbatasan di Kalimantan Barat sesuai dengan perjanjian Indonesia-Malaysia dan kesemua pos penjagaan di perbatasan dilengkapi data koordinat untuk setiap penanda sempadan.

"Kalau pada masa rondaan ditemui penanda pada kedudukan berbeza, secara bersama ia akan dikembalikan ke koordinatnya,” kata beliau pada satu sesi perjumpaan dengar pendapat dengan Suruhanjaya I DPR.

Bernama Melaporkan,Katanya,penegasan itu adalah berdasarkan laporan dari Panglima Daerah Tentera XII Tanjungpura, Major Jeneral TNI, Geerhan Lantara, yang telah melakukan tinjauan di kawasan yang didakwa berlakunya perbuatan itu.

Isu sempadan Malaysia-Indonesia ditimbulkan oleh Timbalan Ketua Suruhanjaya I DPR,TB Hasanuddin dari Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P),yang mendakwa kononnya wilayah Camar Bulan seluas hampir 1,500 hektar dan wilayah Tanjung Datu seluas 800 meter garis pantai telah diambil oleh Malaysia secara haram

LAIN KALI TELITI DULU !!!

DARI MAKLUMAT YANG SAYA DAPAT ADA PEMBANGKANG DARI INDONESIA YANG CEMBURU DENGAN USAHA MALAYSIA UNTUK MENYATUPADUKAN 2 NEGARA !!!

SEBAB ITU MASALAH INI SENGAJA DI TIMBULKAN DAN MEMBUAT RAKYAT INDONESIA MENGAMUK DAN SETERUSNYA INGIN MENDAPATKAN KEADILAN !!!

1 comment:

Anonymous said...

betoi tu... teliti dulu sebelum ambik tindakan... yang menyokong lak bertindak melulu percaya tanpa siasatan terlebih dulu... kepercayaan fanatik ini mesti dibendung... sekarang siapa yang nampak macam lembu?

 
 
Blogger Templates