Social Icons

Pages

Thursday, November 17, 2011

APA YANG ANDA MEREPEK NI KHALID GAGAP !!! BOLEH PERCAYA KER JANJI TU ???


Khalid Gagap semalam menggesa dan juga mendesak rakyat di negara ini supaya menyokong usaha kerajaan negeri dalam pelaksanaan gaji minima sambil menyifatkan kerajaan Persekutuan kononnya masih gagal berbuat sedemikian.betul ker khalid ??? apa cerita janji air pecuma ?? sampai ada lagi yang tak dapat air free ???Khalid Gagap juga berkata jika rakyat Malaysia mahu gaji minima dilaksanakan sedangkan kerajaan Persekutuan gagal melakukannya,maka mereka boleh bertindak dengan menukar pemerintah pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.dengan angkuhnya gagap ni cakap macam itu.bila bercakap asyik gagap.pandai pulak tarik rakyat walaupun banyak janji tak di tunai lagi.

“Saya tidak mahu isu ini jadi buah mulut orang sedangkan tugas untuk tentukan gaji minima ini terletak di bawah tanggungjawab kerajaan Persekutuan. Pelaksanaan gaji minima ini menunjukkan kerajaan negeri mampu lakukan.Rakyat mesti sokong usaha ini agar kerajaan Persekutuan memutuskan adanya gaji minima ini. Jika Malaysia mahu gaji minima ditetapkan dan tahu kerajaan Persekutuan tidak mampu lakukan maka mereka perlu tukar kerajaan pada PRU-13.Ini juga sebagai inspirasi kepada masyarakat Malaysia bahawa gaji minima boleh dilakukan. 30 tahun dulu ia tidak boleh dilakukan,” katanya ketika sesi perbahasan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun).

FMT Melaporkan Khalid Gagap kononnya menafikan bahawa pelaksanaan gaji minima ini membelakangkan pegawai kerajaan lain dengan hanya membantu rakan bisnes dan kakitangan GLC negeri.sebaliknya Khalid Gagap berkata pihak pembangkang (Umno-Barisan Nasional) menggunakan kenyataan sedemikian memutar belit usaha kerajaan negeri.PULAK DAH !!!!

“Pelaksanaan gaji minima ke atas kakitangan GLC ini memandangkan kita mempunyai kuasa pentadbiran dan mengambil kira keupayaan pengurusan yang boleh dipantau.Saya tidak mahu perkara ini digunakan pihak pembangkang Umno-BN dengan berkata kerajaan Pakatan asyik membantu GLC dan membelakangkan beribu pegawai kerajaan lain. Malah saya tengok tweet yang kata saya menolong orang bisnes tapi bukan penjawat awam lain. Itu kenyataan yang cuba di putar belit,” tegasnya.

MANA JANJI YANG BANYAK TAK DI TUNAI KAN ???

MACAM INI KER NAK RAYU RAKYAT UNTUK PRU 13 ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

BUTOH MU LA KHALID... DUK NI YANG PBT NI BILA NAK NAIK LAK.... HARI HARI KENA MAKI NGAN RAKYAT....

nenek muda

 
 
Blogger Templates