ss

ss

Pray For MH370

Pray For MH370

Monday, January 09, 2012

BONGKAR !!! 10 SEBAB KENAPA HASAN ALI DI PECAT !!! ANWAR IBRAHIM ADALAH PUNCA UTAMA DI PECAT ??? BADUT RAKYAT AKAN DI TUTUP !!!



10 Sebab Dr Hasan Ali dipecat sudah dikenal pasti.Maka,bersaksilah,PAS sudah benar-benar memasuki lubang biawak sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta.Tiada hujah lagi yang boleh menyelamatkan PAS daripada terus dilabelkan sebagai tali barut DAP yang sememangnya jelas memusuhi Islam.kini PAS hanya menanti hukuman Tuhan.Ini sebab utama Hassan Ali dipecat :

1. Bertindak tegas terhadap penjualan arak di Selangor, walaupun terpaksa menyinggung hati DAP.Tindakan Hasan Ali ditentang keras oleh DAP Selangor.

2. Mengkritik secara jujur bahawa PAS perlu kembali kepada penjuangan asal untuk menegakkan negara Islam dan bukan negara Berkebajikan.

3. Mengkritikan dan tidak menyokong terhadap tindakan berhimpun untuk "selamatkan Anwar Ibrahim" Menurut Hasan itu merupakan agenda peribadi dan bukan agenda nasional atau kepentingan rakyat.

4. Sangat tegas dalam soal akidah.Sehingga tindakannya berjaya membongkar agenda jahat pihak Kristian untuk memurtadkan umat Islam di Selangor.Hal ini tidak disenangi ramai pihak, terutamanya DAP.

5. Menggerakkan projek HIMPUN yang cuba menyedarkan rakyat akan agenda jahat pihak tertentu dalam memurtadkan umat Islam di negara ini. HIMPUN tidak mendapat restu DAP dan kepimpinan PAS tidak menyokong program tersebut.Hasan Ali menongkah arus.

6. Hasan Ali menyokong rancangan Kerajaan Perpaduan dan cuba merapatkan ukhwah sesama kaum muslimin antara PAS dengan UMNO - tetapi PKR tidak bersetuju.

7. Hasan Ali mahu PAS diterajui oleh golongan ulama dan bukan golongan sekular yang nampaknya semakin mendominasi kepimpinan parti dan cuba mengubah legasi asal perjuangan PAS demi secebis kuasa.Namun, hal ini tidak disenangi oleh golongan sekular di dalam PAS.

8. Secara amanah,Hasan Ali sudah menjelaskan bahawa prinsip perjuangan beliau adalah berteraskan kepada Islam, orang Melayu dan warisan kesultanan - nampaknya kejujuran Hassan Ali ini tidak menggembirakan sesetengah pemimpin utama PAS. Mereka merasakan, prinsip perjuangan beliau itu lebih mirip kepada perjuangan UMNO.

9. Hasan Ali dituduh dan difitnah secara jijik lagi kotor oleh musuh-musuhnya,kononnya beliau merupakan agen UMNO yang cuba membawa PAS dan UMNO ke meja rundingan demi survival orang Melayu.

10. Hasan Ali pernah berkata,ketaatan beliau hanyalah kepada Allah dan bukan kepada PAS.Justeru itu,jika PAS melakukan kesalahan,beliau berhak bersuara dan menegur. Beliau mahukan pahala daripada Allah dan bukan kuasa politik semata-mata. Kenyataan ini kurang diminati oleh para pemimpin PAS dan seolah-olah mahu menyatakan bahawa PAS ada melakukan kesilapan.

Di depan kira-kira 200 orang,terdiri dari sahabat,saudara mara, jiran, pelajar-pelajar Institut Tahfiz Al Quran yang diasaskannya bersama rakan taulan, juga wakil media bekas Naib Presiden PAS Datuk Dr Hasan Ali mendedahkan,pemecatan beliau tidak lain kerana individu bernama Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Di perkarangan banglo putih yang betul-betul mengadap tangga Masjid Al Gufran Taman Tun Dr Ismail,Dr Hasan Ali menceritakan perkara tersebut dalam satu majlis penjelasan yang katanya dirancang secara mengejut "atas permintaan teman-teman saya,".

Berbaju Melayu warna kuning cair, beliau didampingi isterinya, anak-anak dan sebahagian besar ahli kariah masjid tersebut yang juga merupakan jirannya selama belasan tahun tinggal di pinggir Taman Tun Dr Ismail itu.

"Saya dipecat kerana Anwar Ibrahim," kata Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastrukur dan Kemudahan Awam Selangor itu tanpa berselindung lagi.

NAK TAHU SELEBIH NYA ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

NAK TANYA SOALAN KEPADA PEMBACA !!!

KALAU BADUT RAKYAT DI TUTUP ADAKAH ANDA SETUJU ???

RENUNG-RENUNGKAN

14 comments:

Anonymous said...

teruskan menulis!! Perjuangan belum berakhir!!,,,pastikan anwar gigit jari tidak menjadi pm dl pru 13,,!!!

Pengundi senyap,

Megat Alam Gempita said...

Jom ikut skuad teman turun di lapangan kerana disitulah perjuangan sebenarnya, sesambil tu menulis dalam web dan memberi infor kepada siapa yang inginkan infor tersebut.

Teman alu-alukan!

Anonymous said...

Ko memang BODOH lah badut!!

Pemikiran ko sejak dulu memang setaraf mat rempit dan kutu rayau jer...

Ko bagi 10, 100 atau 1000 sebab pasal Hassan Ali (HA) dipecat pun, org tak kisah apa pun, malah mengalu2kan keputusan PAS pecat HA.

Yang ko bangang pertahankan HA buat apa? lantaklah PAS nak buang dia, sebab HA adalah ahli PAS bukan ahli umno pun..yg ko sebok buat apa?

Habis, selama ini umno tak pernah ker pecat pemimpin dia? Jawab badut!!!

Umno pernah pecat Dato' Onn Jaafar, pernah pecat Ibrahim Ali, pernah pecat Zaid Ibrahim dll...kenapa?

Karana pemimpin umno yg dipecat itu telah membuat sesuatu tindakan yg melanggar etika parti dan boleh merosakkan parti..itu hak umno!!!
Adakah PAS marah umno pecat ahli umno? bangang ke apa?

Ibrahim Ali dipecat dr umno krn melanggar arahan umno jgn bertanding PRU, Zul Nordin dipecat kerana melanggar etika PKR, dan terbaru Hasasan Ali juga dipecat kerana melanggar etika parti...jd elok sgt lah Ibrahim Ali pelawa Hassan Ali masuk PERKASA krn pemimpin PERKASA ini memang org degil, keras kepala, kepala batu, bodoh sombong, kuat melawan, tdk hormat ketua, dll sikap buruk!!!

Umno pun boleh pecat Najib jika umno mahu, sebab parti bukan milik individu...jika najib berbuat sesuatu yg merosakkan partinya umno tentu pecat najib...

habis yg ko meroyan hassan ali dipecat kenapa? nampak sgt ko bodoh!!

ni kes liwat macamana? dulu puas ko kutuk Nuar peliwat lah, etc..skang hakim pun kata tiada bukti..DNA tak leh pakai...maknanya selama ini ko kelentong lah!!! sapa pun tak caya blogger umno lagi dah...hakim pun tak percaya!!!Dulu ko tuduh bukan main lagi Nuar...ko minta maaf la kat dia...byk dosa ko!!

Habis, sumpah si sepol macamana? tak laku kan!!! kan aku dah kata, ko bersumpah macamana pun tak laku punya!!! kerja bodoh!! kan penipu!!!

BODOH LAH KO!!!

Anonymous said...

Kau lagi bangang anon 5:11 PM :)

Anonymous said...

teruskan berjuang bro. jgn layan sangat perasaan tu.

percayalah untuk mendapat kebenaran dan kemenangan bukan mudah

untuk anon 5.11, engko boleh pegi mampos.

ingat masih banyak lagi kesalahan anwar yang boleh didakwa

anwar boleh lepas hari ini, tapi belum tentu esok

Anonymous said...

badut nak tutup blog..hahahaha..BYE2 BADUT..baguslah..

Cute Oven said...

Jgn tutup ... teruskan perjuangan kerana ALLAH...

Otak geliga said...

Anon 5.11PM

DHA dipecat dr PAS kerana PAS dipengaruhi/diKAWAL oleh org lain....lagipun apa kesalahan DHA???

KERANA BERJUANG MEMPERTAHANKAN AKIDAH????....berjuang atas landasan AKIDAH ISLAMIAH itu melanggar etika PAS???....apa maksud kau ni???....hehehe

ttg isu DNA....kalau boleh aku malas nak campur isu AI ni, sbb benda ni berat dr segi hukum....aku cuma nak ckp dr segi DNA sbb akupun main2 dgn DNA gak.....hehehe

HAKIM x terima pembuktian DNA hanya pd BOTOL AIR...sbb apa???....sbb dikuatiri DNA Anwar boleh dicalitkan pd botol air tersebut......jd utk mnegelakkan keputusan yg dibuat boleh dipertikaikan dgn mudah, adalah lebih baik HAKIM menolak bukti DNA pd botol air.....berkenaan DNA di em..em..Saiful, itu agak mustahil utk dinafikan sbb sumber DNA itu adalah dr air mani, bukan tisu badan etc.....jd adalah mustahil air mani Anwar boleh masuk sendiri ke dalam em..em..Saiful.

bg aku, keputusan hakim adalah yg TERBAIK buat masa ini, kerana kes ini bukan kes berprofil rendah...tetapi tinggi/high class, so mesti diolah secara bijak. Jika hukuman dijatuhkan berasaskan pembuktian yg lemah, KEROSAKAN dikhuatiri akan dilakukan oleh penyokong tegar pembangkang & AI & AI boleh merayu kes beliau

TETAPI...keputusan hakim membolehkan Saiful membawa kesnya ke Mahkamah Rayuan & di sana nnt pengadilan akan dilakukan dgn lebih teliti lagi.

bg aku mudah, utk memboleh DNA dijadikan bahan bukti yg kukuh utk disepadankan dgn DNA yg ada di em..em..Saiful, maka sampel darah AI, WAJIB diambil.....pada masa itu, hasil yg keluar adalah sgt SOLID & MUSTAHIL utk disangkal oleh mana2 Mahkamah di dunia ni & adalah MUSTAHIL lg MUSYKIL jika dikatakan UMNO/Kerajaan berkonspirasi dgn air mani Anwar utk berada di dlm em..em..Saiful

the problem is..nak ke AI beri sampel darah dia dgn RELA HATI tanpa paksaan???.....itu yg masalah.....hehehe

Otak geliga said...

Utk bro Badut Rakyat

napa plak nak main tutup...tutup ni....bukak..bukak je la....hehehe

steady bro, i'm with u

Anonymous said...

tak setuju kalau nak tutup.

Drp .... Kak siti Ijok

Anonymous said...

Ko nak tutup blog ko Badut? elok sangat lah...blog ko pun tak membantu pun, menyemak jer!

Tutup sahaja lah badut!!!

Anonymous said...

Salam bro BR.
Maaf jika tidak dapat mengesan latarbelakang kepada usul bro nak tutup blok ini... Apa-apa pun mohon TIDAK ditutup bolg ini kerana peperangan akan diistiharkan bila-bila masa saja daripada sekarang (PRU13). Teruskan perjuangan lu bro.

Pengundi Senyap nak tahu bagaimana dapat gua dapat bantu lungkupkan PR dalam PRU13?

Anonymous said...

Assalamualaikum. Tindakan Hassan Ali menentang penjualan arak di Selangor adalah sejajar dan selari dengan perjuangan PAS untuk meminpin negara dengan cara Islam. Tapi kenapa PAS pecat Hassan Ali? Pasti ada sebab lain. Hassan Ali dikatakan melakukan tindakan yang merugikan PAS... So, kita dah boleh nampak kat situ sebenarnya hala tuju PAS dah terpesong dek anasir2 luar yang tamak kuasa nak takluk Putrajaya. PAS, dimana janjimu?

NangSialAramaitey said...

babi la woi...jgn main2 agama...DAP bukan semua kristian...apa orang kristian semua DAP kah? otak sempit betul...tu la PAS,DAP & PKR di reject di sabah dan sarawak...perkauman dan sentimen agama...korg kat semenanjung cuma tiga bangsa saja woi...kami di sabah sarawak ada 400 suku kaum islam kristian buddha india & pagan...korg punya politik akan menghancurkan bangsa korg sendiri..jgn bawak politik kotor korg ke sabah & sarawak. kami lebih suka sabah sarawak keluar dari Malaysia...keluar dari Malaysia lebih kaya dari sekarang..seperti Brunei & singapore..apa guna masuk Malaysia..org Melayu kiri kanan racist sentimen agama politik kotor.

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...