Social Icons

Pages

Friday, January 13, 2012

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM !!! INI JAWAPAN KARPAL !!!


Peguam Anwar,Karpal Singh menyifatkan tindakan pendakwaraya mahu merayu keputusan mahkamah membebaskan Anwar Ibrahim sebagai tidak tepat.kenapa tidak tepat ??? hari tu kata suka sama suka ??? sekarang jawapan dah lain pulak ??? Karpal berkata,walaupun Peguam Negara Tan Sri Gani Patail berhak mengemukakan rayuan itu namun beliau harus mengambil kira kesan perbicaraan berkenaan keatas Anwar dan keluarganya.apa cerita pulak dengan keluarga saiful ??? ada anda fikir ??? kat bawah saya tunjuk bukti anda kata suka sama suka yer karpal !!!

"Perbicaraan Anwar telah berlarutan selama tiga tahun, keputusan hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah adalah berasaskan fakta dimana mahkamah rayuan jarang campur tangan sekiranya rayuan dikemukakan," katanya.

Karpal berkata peguam negara tidak harus membuat sebarang rayuan demi kebaikkan semua pihak.

Awal pagi semalam TV3 memetik Ketua Pendakwaraya Datuk Zainal Abiden Yusof sebagai berkata pihaknya akan mengemukakan rayuan selepas mengkaji semua bukti-bukti yang diketengahkan semasa perbicaraan.Beliau juga menyatakan bahawa pihaknya akan mendapatkan teks keputusan hakim sabidin sebelum memfailkan rayuan itu di mahkaamh sebelum ini,bapa Mohd Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim menggesa Peguam Negara Tan Sri Gani Patail supaya memfailkan rayuan demi maruah Saiful dan anggota keluarganya.

MARI KITA LIHAT SEJARAH

Adakah Anda Tahu....

Kes Liwat 1997...

22 Okt 1997,Karpal Singh yang mendedahkan dalam Parlimen dia ada bukti Anwar seorang peliwat !!! Dalam ucapan di Federal Hotel selepas itu,Karpal Singh menyatakan dia ada bukti dan dokumen Anwar kaki liwat !!! Ucapan dan pendedahan Karpal itu menyebabkan ada pemimpin PAS memanggil Anwar dengan gelaran "Sheikh Anwar Al-Juburi"!

Bukan itu sahaja,Karpal Singh sebenarnya adalah peguam mangsa liwat kes 1998 Azizan Abu Bakar & pendedah kes itu iaitu Umi Hafilda !!!

Kes Liwat 2008...

Pembebasan Anwar ini tidak bererti kejadian liwat tidak berlaku.ia hanya teknikal dan bukti tidak mencukupi untuk mensabitkan beliau !!! mahkamah tidak mau bergantung 100% kepada DNA yg berkemungkinan telah tercemar !!!

sebab itu peguamnya "KARPAL" cuba mengalihkan kejadian liwat ini dari paksa kepada suka sama suka !!!

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Astaghfirullah.. tidak perlu nasihatkan org supaya berhati2 memberi komen, tetapi anda lah yg sepatutnya berhati2 menulis entri.
BERDOSA menyebarkan berita yang kita tidak tahu kesahihannya.
saya doakan semoga saudara/ri bertaubat.

 
 
Blogger Templates