Soladiriti Untuk Saiful

Soladiriti Untuk Saiful

Thursday, April 26, 2012

HOT NEWS !!! AMBIGA MENGAKU PENGIKUTNYA BANGANG,BAHLOL DAN TOLOL ??? WAJIB BACA !!!


Selama ni aku memang anggap Ambiga dan penganjur perhimpunan Bersih ni sebagai orang yang sengaja mencetuskan kekacauan.Tapi aku tak sangka pulak Ambiga sendiri mengaku pengikutnya bangang, bahlol dan tolol!Ambiga hantar surat permohonan kepada DBKL untuk gunakan Dataran Merdeka pada 19 April,seminggu sebelum tarikh perhimpunan. DBKL jawab pada HARI YANG SAMA juga,iaitu 19 April.

Selain itu,DBKL juga turut cadangkan lokasi alternatif seperti Stadium Merdeka, Stadium Bukit Jalil, Stadium Titiwangsa dan Stadium Cheras.19 April hingga 28 April tu lebih kurang seminggu,takkan tak cukup masa nak maklumkan tentang perubahan lokasi ???

Oh, apa kau cakap Ambiga ???

Pengerusi Bersama BERSIH 2.0 Datuk Ambiga berkata pihaknya tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk mengubah lokasi perhimpuan ke Stadium Merdeka sepertimana yang dicadangkan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur,Tan Sri Ahmad Fuad Ismail.

”Kami menghadapi masalah dengan masa. Kami tidak boleh menukar lokasi. Kami percaya kalau kami tukar tempatnya sekarang, ia akan mengelirukan rakyat, sama ada berkumpul di Dataran Merdeka atau di Stadium Merdeka,” katanya selepas pertemuan dengan Ahmad Fuad.

Kawan-kawan,cuba bayangkan kalau tajuk utama ini keluar akhbar dan tv.

LOKASI PERHIMPUNAN BERSIH DIUBAH DARI DATARAN MERDEKA KE STADIUM MERDEKA

Agak-agaknya lepas baca ayat tu, berapa lama masa yang kita akan ambil untuk faham bahawa lokasi perhimpunan dah diubah ???

Ada sampai sejam menelaah ayat tu,baru kita faham ke ??? Ada sampai sehari nak kaji ayat tu, baru kita faham ke? Ada sampai seminggu nak analisa ayat tu, baru kita faham ke ???

TAAAK !!!

Aku rasa kalau budak sekolah rendah Darjah Satu pun, sekali baca je dah faham.Jadi bila Ambiga buat kenyataan bahawa pengikutnya perlukan masa yang begitu lama untuk faham bahawa lokasi perhimpunan telah diubah, apa kesimpulan yang dapat kita buat?

PENGIKUT AMBIGA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN BERSIH NI SEMUANYA BANGANG,BAHLOL DAN TOLOL !!!

Ayat mudah macam tu pun kena ambil masa lebih seminggu baru nak faham !!!

Terima kasih Ambiga kerana mengaku bahawa pengikut-pengikut kau lebih lembap dari budak Darjah Satu...Itulah sebabnya mereka mudah sangat dipergunakan untuk buat kekecohan oleh pihak yang tak bertanggungjawab. - ApaKecoh2

5 comments:

Anonymous said...

Habih ! melayu melayu diperbodohkan nya !

chipmunk said...

per nak buat. dah melayu sendiri yang banggang ikut.

anti bohmau said...

BR,

AMBIGAGA RAJALAWAK & PENGIKUT2NYA RATA2 MELAYU NGOK JIK TAK DAPAT NAK FAHAM!!

Bingai @ Bangang said...

aik? selama ni notis 24 jam pun boleh sampai. inikan seminggu? kalau dah kematu tu tergesel masa melangkah jer memang laa pedih. tu sebab muka dah sebab tak tentu arah.

Anonymous said...

hantar permohonan sminggu awal. jwpn diberikn juga seminggu awal. tp leps tu kata tak dak masa nak ubah. bodoh.
kalau tak dak masa, knp mohon seminggu awal, bukan sebulan awal.
kalau namanya sudah 'mohon' sudah tentu ada pertimbangan sama ada akan dipersetujui atau tidak dipersetujui.
dan mana2 penganjur dan peserta sesuatu acara sememangnya suda sedia maklum dan ada alternatif lain. cuma pengajur LGBT spt ambiga dan pengikutnya shj yg benar2 bodoh.

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...