Social Icons

Pages

Thursday, December 20, 2012

HOT NEWS !!! RAHSIA SEBENAR SIAPA ZAIRIL KHIR JOHARI TERBONGKAR !!! WAJIB BACA !!!


Kegagalan semua 8 orang ahli DAP Melayu dalam pemilihan parti semasa Kongres Kebangsaan DAP ke-16 pada 15 Disember 2012 yang lalu lebih daripada mencukupi untuk membuktikan sememangnya parti cauvinis Cina itu agak terlalu tebal semangat perkaumannya.Perlantikan dua orang 'pemimpin Melayu' bagi mengisi jawatan lantikan dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP (CEC) mudah untuk difahami ramai yang tujuannya sekadar pelengkap kepada sandiwara politik sahaja untuk mengabui mata khalayak ramai.Dr Ariffin SM Omar misalnya,walaupun pernah menjadi pensyarah di beberapa universti namun pendirian liberalnya yang condong kepada gerakan hak kebebasan ala Barat langsung tidak layak digelar sebagai pemimpin Melayu yang dekat dengan naluri orang Melayu Islam.Orang Melayu liberal yang bebas fikirannya dan tak memperdulikan sangat soal pantang larang agama dan kepentingan bangsa sepertinya merupakan calon yang serasi dengan kehendak DAP untuk menonjolkan imej parti itu yang kononnya multiracial dan tidak rasis. 

Manakala latar belakang Zairil Khir Johari yang dikatakan anak kepada bekas pemimpin UMNO,Tan Sri Mohamed Khir Johari (Pak Khir) dilihat oleh DAP sebagai satu 'kekuatan' tambahan yang diyakini mampu menarik perhatian ramai orang Melayu untuk menyokong parti itu.Sebenarnya,kehadiran Zairil bukannya menambah kekuatan sebaliknya lebih menimbulkan prasangka ramai lebih-lebih lagi sejarah hidupnya yang kabur.Sebagaimana kita tahu,isteri pertama Allahyarhan Pak Khir ialah Puan Sri Kalsom Abdul Rahman ataupun lebih dikenali sebagai Che Tom yang dikahwini sejak tahun 1943.Hasil perkongsian hidup mereka berdua suami isteri lahirlah 7 orang anak.Selepas pemergian Che Tom mengadap Illahi pada September 1994,beberapa ketika kemudiannya Pak Khir mengahwini seorang wanita Cina bernama Cristine Lim Abdullah pada 1995 ataupun 1996.

Ketika Zairil dilantik sebagai Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng pada Februari 2011 umurnya sudah mencecah 28 tahun. Bermakna semasa Zairil kalah di pemilihan DAP pada 15 Disember 2012 yang lepas usianya kini 29 tahun.Congak matematik yang mudah, sepatutnya jika benar Zairil adalah anak kandung Pak Khir sepatutnya sekarang Zairil baru berusia 16 atau 17 tahun sahaja.Betul tak pembaca Badut Rakyat ??? Zairil sebenarnya adalah anak kandung Christine Lim Abdullah hasil perkongsian hidup dengan seorang lelaki Cina dari Singapura.Christine dan anak-anaknya termasuk Zairil kemudiannya memeluk Islam untuk membolehkannya berkahwin dengan Pak Khir.Justeru itu,status Zairil di sisi Pak Khir hanyalah sekadar anak tiri dan tujuannya menumpang nama bekas Setiausaha Agung UMNO itu dan dikenali sebagai 'Zairil Khir Johari' hanyalah satu bentuk propaganda sahaja.Bak kata pepatah,sambil menyelam sambil minum air.Sambil memperalatkan nama Khir Johari untuk mencapai kepentingan diri sambil memanfaatkannya sebagai umpan dalam membantu DAP untuk menipu orang Melayu Islam. 

RENUNG-RENUNGKAN

8 comments:

Anonymous said...

Bila nama ... Khir Johari ... jadi Johari tu bapa Khir.

Bila nama ... Zairil Khir Johari ... siapa bapa Zairil ... Khir kah ... atau ... Johari kah ?

Nak tanya ... pernah jumpa ke ... nama orang Melayu/Islam yg letak nama datuknya sekali ?

Mungkin ada kut ... Melayu tulin ke tu ?

Anonymous said...

Kalau zaman sebelum Merdeka,melayu yg macam ni hanyalah talibarut saja.tengok yang jadi talibarut PKM dulu semuanya jejaka yg kecewadalam hidup,pemalas dan disisih masyarakat!Paling tidak kecewa kerana x dapat ngorat anak Tok Penghulu.
Sama le macam Melayu ni,sebab x dapat tempat dlm UMNO,maka pilihlah yang menentang UMNO,xkira parti apa,soal jasa perjuangan UMNO yg dh dia melantak dan jadi darah daging,dilupakan.

Anonymous said...

Zairil sendiri patut clear the air.....

Bingai @ Bangang said...

kalau betul apa yang didedahkan di atas, ini bermakna Zairil bukanlah Melayu tulin atau memang bukan Melayu pun. Hanya namanya sahaja Melayu, mungkin Zairil Khir Johari Bin Abdullah (memang dibenarkan oleh JPN). Kalau dia bukan Melayu, bermakna hanya seorang sahaja Melayu yang dilantik. Yang satu lagi tu PENYAMAR!

Nak tahu demokrasi dalam DAP, baca DI SINI

Anonymous said...

hah kan dah KANTOI....lalalala DAPig's will always a PIG...

Jijan Mali said...

alah....apa susah-susah check saja mamat ni punya info kat jabatan pendaftaran negara. Mata sepet cina tu janganlah mengaku melayu. Islam tu mungkinlah. Tak kisahlah dia nak sokong DAppigs tu....itu hak dia. Cuma jangan lah ngaku melayu....tengok mukapun ciri-ciri cina pekat piau habih....

KontolMu said...

Dulu..kini dan selamanya "Kalau Tidak Tipu Bukan Cina"

Hj Mohammad Hj Dit said...

Kalau Cina tetap Cina. Kalau tak menipu bukan Cina. Banyak lagi Cina yang di Melayukan. Inilah hasilnya membenci bangsa Melayu atau akar tunjangnya sudah dimakan anai2 dan jadilah habuk kayu untuk diperkudakan oleh DAP.

 
 
Blogger Templates