Social Icons

Pages

Tuesday, March 26, 2013

KANTOI !!! PERMIT TEKSI !!! RAFIZI LEMBU KENA BELASAH DENGAN @NOHOMAR !!! SIAPA TIRU SIAPA ??? WAJIB BACA !!!


semalam rafizi lembu kata BN kononnya tiru pakatan.kita lihat dulu statement yang di berikan oleh rafizi dan kita lihat siapa yang tiru siapa ok.

Datuk Seri Najib Razak didakwa seorang pemimpin yang tidak tahu malu apabila menciplak idea pihak lawannya menjelang pilihan raya umum ini.Ia terbukti apabila Najib mengumumkan pemberian 1,000 permit teksi kepada pemandu teksi terpilih baru-baru ini.Pengumuman Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa 1,000 permit teksi akan diberikan kepada pemandu-pemandu teksi terpilih mengesahkan beberapa perkara.Demikian dinyatakan oleh Rafizi Ramli,Pengarah Strategi PKR dalam satu kenyataannya hari ini. - Haramkah Daily

kemudian hari ini Datuk Seri Noh Omar Pula Membelasah rafizi lembu.

Timbalan Pengerusi UMNO Selangor,Datuk Seri Noh Omar hari Ini membidas Pengarah Strategik PKR,Rafizi Ramli yang mengatakan pemberian 1000 permit teksi individu yang diberikan oleh Perdana Menteri,Datuk Seri Najib baru-baru ini meniru dasar pakatan pembangkang. 

“Ini adalah satu kenyataan yang ketinggalan zaman.Saya ingin mengatakan di sini bahawa semasa saya menjadi menteri Pembangunan Usahawan,saya pernah beri 3000 permit individu kepada pemandu-pemandu teksi.Sehingga ke hari ini masih ada lagi pemandu-pemandu teksi yang datang berjumpa saya untuk mengucapkan terima kasih,” ujarnya dalam satu kenyataan baru ini.Tegas beliau lagi kenyataan Rafizi mengatakan itu adalah gimik politik Barisan Nasional adalah satu kenyataan yang jelas menipu rakyat. “Saya ingin menasihati Rafizi supaya mengkaji lebih dahulu sebelum membuat kenyataan yang akan menyerlahkan sikap kurang cerdik beliau dan Pakatan Pembangkang,” ujarnya yang juga Timbalan Pengerusi BN Selangor. - UMNO Online

ANDA DAH LIHAT KENYATAAN DI ATAS ???

MANA SATU YANG BETUL ???

INI JAWAPANNYA !!!

KENYATAAN AKHBAR Y.B DATO NOH BIN HAJI OMAR 
MENTERI PEMBANGUNAN USAHAWAN DAN KOPERASI 

MENGENAI PENGELUARAN LESEN TEKSI KEPADA PENGUSAHA INDIVIDU DAN PENAMBAHBAIKAN PERKHIDMATAN TEKSI DI SEMENANJUNG MALAYSIA

ISNIN 30 JUN 2008 

1. Mesyuarat Jemaah Menteri pada 27 Jun yang lalu telah meluluskan cadangan untuk membuka semula permohonan lesen teksi kepada individu secara berperingkat-peringkat. Pengeluaran 3,000 lesen kepada pemandu individu akan memberi peluang kepada pemandu-pemandu tulen (genuine) memiliki lesen sendiri dan dapat mengurangkan persepsi negatif mereka terhadap Kerajaan. 

2. Beberapa kriteria khas akan dipertimbangkan bagi permohonan ini. 

Antaranya : i. warganegara Malaysia; 
ii. berumur tidak melebihi 60 tahun pada tarikh memohon; 
iii. pemohon mestilah ahli kepada pertubuhan yang berkaitan dengan pengangkutan awam teksi (koperasi atau persatuan); 
iv. menjalani kursus anjuran MECD; 
v. bebas daripada kes jenayah dan penyalahgunaan dadah serta tiada tunggakan saman lalulintas; 
vi. mempunyai kesihatan yang baik dan diwajibkan menjalani pemeriksaan kesihatan berkala setiap tahun ; dan 
vii. bersedia mematuhi syarat-syarat lain yang ditetapkan oleh MECD. 

3. Pelaksanaan pemberian lesen kepada individu sebanyak 3,000 lesen akan meningkatkan nisbah pemilikan lesen teksi individu berbanding syarikat daripada 35% : 65% kepada 40% : 60%. 

4. Pengeluaran 3,000 lesen teksi akan meningkatkan penawarannya di pasaran bagi memenuhi keperluan semasa. Kualiti teksi diharapkan dapat ditingkatkan memandangkan tanggungjawab sebagai pemilik lesen diletakkan sepenuhnya terhadap individu tersebut dan LPKP akan memantau pemiliknya melalui koperasi dan persatuan yang dianggotainya. 

5. Pihak syarikat akan meningkatkan kualiti perkhidmatannya dan mengubah pendekatan perniagaan dengan menggaji pekerja atau menawarkan saham kepada pemandu memandangkan pemandu sedia ada telah diberikan lesen individu dan akan berlakunya kekurangan penyewa teksi / pemandu syarikat. 

6. Bagi memastikan matlamat menambah baik perkhidmatan teksi di Semenanjung Malaysia tercapai, pemegang permit individu dikenakan syarat sebagaimana berikut:- (a) larangan memajak permit teksi individu kepada pihak ketiga; dan (b) menetapkan tempoh masa minimum harian operasi teksi. Ini bagi mengelakkan masalah kekurangan teksi berikutan sikap pemandu teksi individu yang mudah berpuas hati apabila sudah mendapat hasil harian yang mencukupi. 

7. Sehingga 31 Disember 2007,Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) telah mengeluarkan sebanyak 28,292 lesen teksi di seluruh Semenanjung Malaysia.Sebanyak 18,905 (65.4%) lesen teksi telah dikeluarkan kepada syarikat dan koperasi serta bakinya 9,387 lesen (34.6%) kepada individu.

Sumber Noh Omar 

ANDA DAH LIHAT ???

SIAPA TIRU SIAPA SEKARANG ???

MUAHAHAHA !!!

KANTOI !!!

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

PEMIMPIN2 PR NI MANA TAU BUAT KEJE.. YG DIAORG TAU CERAMAH MEMAKI, FITNAH SIANG MALAM LEPAS TU APA SAJA KERAJAAN BUAT SEMUANYA TAK BETUL.. TAPI BILA KERAJAAN BUAT JUGAK PUAK2 HAMPEH NI KATA TIRU DIAORG PULAK...

HAMPEHHH PUNYA PR... KULIT MUKA TEBAL MCM KULIT TAPAK KAKI..

Anonymous said...

Wahai rafizi celaka...PRU ni aku xkan bg undi kat PKR..PAS..dan DAP...melalak la ko setiap hari....Kita undi BN...

Anonymous said...

Yeah... Itu semua salah UMNO sebab depa terkantoi... yeahhh salah umno... kena sembelit pun salah UMNO...

Anonymous said...

kahkahkah,terbaik BR salute u!

Bingai @ Bangang said...

Apakata kalau PR cadang bagi 3000 teksi percuma? Tentu BN tak boleh tiru sebab BN boleh bagi tayar saja. Hehehe

 
 
Blogger Templates