Social Icons

Pages

Sunday, August 25, 2013

HOT NEWS !!! @TONYPUA !!! BELIA CINA WAJAR TONTON #TANDAPUTERA !!! TOLONG BERITAHU MEREKA !!!


Filem sejarah,Tanda Putera,arahan Shuhaimi Baba menjadi kontroversi apabila DAP menuduhnya sebagai membangkitkan ketegangan.saya faham kebimbangan DAP kerana filem tersebut telah menyerlahkan warna sebenar parti itu yang bersifat perkauman dan angkuh.DAP merupakan pencetus tragedi 13 Mei 1969 yang menyaksikan kaum Cina dan Melayu berbunuhan sehingga membawa kepada keadaan darurat.Hakikat inilah yang cuba dinafikan oleh DAP Untuk itu DAP telah berusaha sedaya upaya sejak sekian lama untuk mengubah sejarah dan menuduh bahawa 13 Mei dicetuskan oleh UMNO.Malangnya,sejarah tidak mungkin diubah-ubah dan hakikatnya DAP merupakan parti yang lahir dari fahaman komunisme dan bertonggakkan perkauman. Mereka-mereka yang telah melalui tragedi 13 Mei mampu menjadi saksi kepada sejarah ini.Roh DAP sentiasa membenci Melayu,memusuhi Islam dan menentang Institusi Raja-raja.Matlamat akhir mereka ialah menegakkan Ketuanan Cina serta meminggirkan kaum-kaum lain.saya percaya bahawa matlamat ini terus dipegang oleh DAP sehingga ke hari ini.Oleh itu,apabila filem Tanda Putera berjaya melepasi halangan dan bakal ditayangkan pada 29 Ogos ini,DAP mencuba sekali lagi untuk membersihkan namanya.

Setiausaha Publisiti DAP,Tony Pua membuat kenyataan bahawa filem tersebut boleh saja ditayangkan asalkan ia diisytiharkan sebagai filem cereka.Soalnya,siapa Tony Pua untuk memberi syarat kepada sesiapa ??? Sepatutnya Tony Pua menggalakkan kaum Cina menonton filem ini bagi menghayati sejarah negara ini.Biar betapa pahitpun kebenaran itu,ia wajib ditelan oleh semua kaum Cina negara ini yang mengaku sebagai warganegara.Menerima kebenaran merupakan langkah pertama ke arah perubahan kepada kebaikan.Melainkan,Tony Pua atau DAP tidak pernah dan tidak ingin berubah dan masih membawa roh yang sama iaitu membenci Melayu, memusuhi Islam dan menentang Raja-raja.DAP tidak mungkin akan begitu gelabah jika mereka benar-benar tidak bersalah dalam tragedi 13 Mei.Segala keresahan mereka adalah bukti bahawa mereka benar-benar terlibat dalam mencetuskan ketegangan kaum.Malah,sifat perkauman dan perangai angkuh serta gemar menghasut DAP masih kekal sehingga ke hari ini dan boleh dilihat dengan jelas oleh semua rakyat Malaysia. Dengan sifat dan perangai yang sama masih terserlah,pastinya sukar bagi pihak DAP untuk menafikan bahawa merekalah dalang pencetus 13 Mei.

Hujah Tony Pua lagi,walaupun filem ini mungkin memaparkan kisah benar ia tetap mampu mencetuskan ketegangan kaum.saya tidak faham kenapa sebuah kisah benar yang berlaku berdekad lalu mampu mencetuskan ketegangan kaum ??? Apakah Tony Pua cuba berhujah bahawa sejarah bagaimana kulit putih Amerika menindas dan merampas tanah puak Red Indian tidak wajar difilemkan kerana bimbang menyebabkan kaum Red Indian memberontak ??? Atau kisah Jepun menyiksa rakyat China tidak boleh dipaparkan kerana takut menyebabkan orang Cina hari ini bertindak ke atas orang Jepun ??? Sebenarnya kebimbangan DAP hanya membuktikan yang segala kebencian DAP terhadap Melayu masih belum menjadi sejarah tetapi merupakan sesuatu yang berkekalan sehingga ke hari ini.Oleh itu,ia memberikan alasan yang jauh lebih kukuh agar masyarakat Cina menonton filem ini bagi menimbulkan kesedaran betapa pentingnya kita semua menjaga keharmonian.Perbuatan menghasut dan menyebar kebencian hanya menjurus kepada kemusnahan.Sifat angkuh dan perkauman kaum Cina perlu diubah segera atau ia mampu mengulangi sejarah 13 Mei.Sesungguhnya,keangkuhan kaum Cina tidak akan membawa kebaikan mahupun keuntungan kepada sesiapa.Sudah sampai masanya kaum Cina bersama-sama dengan kaum lain menghayati sejarah negara ini serta menerima hakikat kebenaran akan asal usul mereka mahupun sejarah nenek moyang mereka seadanya.Belajarlah dari kesilapan dan bukannya menafikan kesilapan.Sebagai permulaan,tontonlah filem Tanda Putera agar mendapat sedikit pengetahuan.

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Otak geliga said...

DSN pun WAJIB tonton Tanda Putera....biar dia lihat & berfikir sejenak mcm mana susah bapa dia & pemimpin BN lain pd masa tu menjaga keharmonian & muncul dgn ide baru utk menaikkan ekonomi rakyat

kita ni kalau dah lama atau TAK PERNAH HIDUP SUSAH, maka segalanya dipandang ENTENG....keluhan rakyat tak mau dgr....mcm mana nak tau DENYUT NADI RAKYAT....contohi Allahyarham Tun Razak, itu barulah mendgr & celik DENYUT NADI RAKYAT...bukan DENYU NADI PENASIHAT & KRONI

sesiapa yg terasa nasib la....ckp baik2pun bkn nak dgr

Anonymous said...

Saya setuju dengan Otak geliga.
Najib dapat jawatan dan pangkat kerana bapanya. Kematian allahyarham Tun Razak membolehkan dia menjadi Menteri Besar Pahang dalam usia yang muda. Disebabkan rakyat menghargai jasa bapanya yang banyak kepada negara bukan kebolehan Najib sebagai pemimpin. Menjadi Presiden UMNO seterusnya Perdana Menteri pula adalah melalui 'ehsan' Pak Lah yang tidur nyenyak. Tiada pertandingan pun. Mana dia 'gheti' hidup susah!!!. Dapat segala-galanya dengan mudah. Bermurah hati membantu 'Dong Ziong' dengan ratusan ribuan ringgit. Angkat siparia Hindraf jadi Menteri. Akhirnya kedua-duanya melaun ni belasah bontot dia balik. Nasib kolah Najib 'Ah Gor'!!!. Ditambah dengan isteri yang cantik jelita yang gila 'glamour'. Sepatutnya dia sebagai seorang suami 'wajib' memberi nasihat kepada bini!. Bini tu jangan menonjol sangat. Contohilah Tun Dr. Siti Hasmah. Very low profile. Ini tidak semua jawatan nak dipegangnya. A good punching bag untuk pembangkang. Diharap ahli UMNO fikirkanlah. Bila ada pertandingan baru kita tahu dan INSAF samada kita ada sokongan akar umbi atau tidak. Yang ahli UMNO pulak jangan asyik membodek jer. Fikirkan masa depan bangsa Melayu.

Anonymous said...

Saya cadangkan NGO-NGO Islam/Melayu kempen kat Kem. Pendidikan buat kempen utk. tayang filem ini di Dataran Merdeka dan di setiap sekolah, terutamanya sekolah Cina dan sekolah Tamil. Jangan lupa di Sabah/S'wak.

Kerajaan/pemimipin UMNO/NGO-NGO Islam/Melayu kena BERTEGAS dlm. hal ini! Sejarah Kemerdekaan dan JASA-JASA amat bernilai, pemimpin-pemimpin KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita jgn. dibiarkan lagi diLUDAH/diPIJAK si CINA SAMSENG DAPBANGKAI sesuka hati! Terutamanya, Allahyarham-Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein (bapa YB PM kita) dan Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, di mana mereka adalah musuh utama Cina DAPigs-PAP dan penajanya, penjajah Barat-Zionis, kerana mereka begitu TEGAS menjatuhkan Cina DAPigs yang merusuh dengan GANAS dalam Mei 1969. Dan juga kerana BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta kita ini melancarkan DEB, FELDA, RISDA, PETRONAS dsbnya, dengan amat BERANI dan TEGAS.

Besar kemungkinan juga, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA) – dan ini adalah salah satu “modus operandi” CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Kemerdekaan yang Nationalis, terutamanya pemimipin Islam! Kanser telah dibuktikan sebagai modus operandi utama penjajah Barat-Zionis diketuai CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang nationalis di “ Dunia Ketiga“ (dan sekarang terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864.

Lihat juga di
http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 20097. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

 
 
Blogger Templates