Social Icons

Pages

Wednesday, September 11, 2013

BONGKAR !!! ISU KALIMAH ALLAH !!! MATLAMAT COMANGO UNTUK HAPUS ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI DIDEDAHKAN !!!


tu diaaa.satu lagi kejadian telah berlaku dan saya akan dedahkan di mana DAP nak jugak malaysia di bawah pemimpi yang beragama kristian jadi PM.wahai rakyat Malaysia yang belah pembangkang,anda tak sedar kerr ??? Gabungan NGO Malaysia telah mengadakan satu taklimat pada 11 Julai 2013 yang lalu bagi Proses UPR (COMANGO) dipengerusikan oleh Tian Chua dan dihadiri oleh wakil-wakil NGO,antaranya Hak Asasi Manusia,Majlis Peguam,SOGI atau Sexual Orientation and Gender Identity yang memperjuangkan LGBT dan lain-lain lagi.Malaysia bakal menjalani proses Semakan Berpenggal Sejagat (UPR) Majlis hak Asasi Manusia PBB pada 24 Oktober 2013 di Geneva,Switzerland.Proses ini akan menentukan tahap komitmen Malaysia terhadap Hak Asasi Manusia mengikut syor yang dikemukakan oleh Negara-negara PBB pada UPR pertama pada tahun 2009. Secara dasarnya,Malaysia adalah sebuah negara yang meletakkan hak asasi manusia di tempat yang cukup tinggi.Hanya di Malaysia kita melihat semua agama mendapat ruang yang cukup besar dari segi pembangunan tempat ibadah. 

Hanya di Malaysia,anda melihat kaum minoriti diberi hak ke atas sekolah berasingan serta bebas mempunyai akhbar sendiri,mengamalkan bahasa ibunda masing-masing sehingga mengabaikan Bahasa Kebangsaan.Hanya di Malaysia juga,anda melihat kaum minoriti ‘berkuasa’ menekan dan mencabar kaum majoriti,malah mengejek dan mempersenda kerajaan dan Raja-raja secara terbuka tanpa dikenakan apa-apa tindakan.saya rasa hanya satu saja yang harus kerajaan buat.iaitu mengadakan undang-undang agar yang mengejek Raja-Raja dan menghina agar dilucutkan warganegara.Di Malaysia,masalah hak asasi sebenar seperti buruh kanak-kanak atau diskriminasi wanita dalam pendidikan dan pekerjaan,tidak menjadi isu langsung.Pendek kata,semua manusia ‘normal’ di Malaysia bebas mengamalkan hak masing-masing dengan batas-batas tertentu agar tidak melanggar perlembagaan dan juga hak asasi orang lain sesuai dengan ketamadunan manusia. 

Justeru,meletakkan Malaysia di bawah pemantauan COMANGO merupakan sesuatu yang meragukan dan keraguan ini terjawab apabila melihat isu-isu yang ditimbulkan di dalam Deraf Laporan COMANGO.Antara isu yang menjadi perhatian COMANGO ialah isu LGBT atau SOGI.COMANGO menuntut penghapusan seksyen 377A Kanun Kesiksaan dalam undang-undang Malaysia berhubung salah laku liwat serta menuntut hak dan kebebasan kepada golongan LGBTIQ.COMANGO juga menuntut penghapusan peruntukan-peruntukan berkaitan kesalahan mengikut undang-undang syariah yang memberi rujukan negatif terhadap permasalahan moral yang dilihat sebagai ‘hak peribadi’ (Perkara 9.1 dan 9.5 DLC) yang timbul dari kedudukan Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan yang memposisikan Islam sebagai Agama Persekutuan dan Enakmen-enakmen berkaitan kesalahan-kesalahan Syariah.

Selain itu,dalam taklimat yang sama,COMANGO dilihat cuba memberi tekanan ke atas kes penggunaan nama ‘Allah’ oleh The Herald Weekly yang masih di peringkat Mahkamah Rayuan.Secara ringkasnya,semua permasalahan yang dikemukakan oleh COMANGO adalah merupakan perkara-perkara yang berkaitan agama Islam.Ini memperlihatkan bahawa COMANGO sengaja mengenepikan hakikat bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam di mana kedudukan Islam telah pun tertulis secara jelas di dalam perlembagaan.Persoalannya,kenapa baru hari ini Malaysia perlu berhadapan dengan tuntutan-tuntutan sebegini ??? Jawapannya ialah kerana umat Islam di Malaysia semakin lemah sehingga membuka ruang kepada musuh-musuh Islam untuk mencabar dan menentang.Keadaan menjadi sebegitu buruk apabila parti PAS yang merupakan pihak yang dahulunya paling ‘keras’ melaungkan Islam dan menentang sebarang bentuk keterbukaan kini turut bersekongkol dengan musuh-musuh Islam. 

Bagi memelihara ‘pakatan’ mereka,PAS telah menunjukkan sifat yang pasif dalam menentang usaha memurtadkan umat Islam dan berdolak dalih dalam mempertahankan kalimah ‘Allah’ dari disalahgunakan oleh bukan Islam.Parti UMNO yang menjadi tonggak kerajaan bagaikan keseorangan dalam mempertahankan Islam di negara ini. Dalam keadaan di mana tekanan diterima dari seluruh pelusuk termasuk dari dalam barisan kerajaan sendiri akibat lantikan mereka-mereka yang mempunyai ‘idea’ yang terbuka mengenai Islam, maka pertahanan UMNO juga semakin goyah. Melalui COMANGO, musuh-musuh Islam melancarkan serangan mereka untuk memastikan Malaysia tidak lagi menggunapakai undang-undang yang berteraskan Islam.Bagi mereka Islam adalah satu masalah besar dan perlu dihapuskan kerana ia tidak menepati citarasa mereka yang ingin mengamalkan kebebasan tanpa syarat dan had. 

Umat Islam di Malaysia tidak mungkin dapat menahan asakan mereka selama-lamanya sekiranya kita terus berpecah belah.Oleh itu,PAS yang mewakili jumlah umat Islam yang signifikan di negara ini wajib meletakkan pendirian yang jelas dalam memilih untuk berada di pihak mana, iaitu sama ada bersama parti yang membela Islam yakni,UMNO atau bersama parti yang tegar berjuang untuk menghapuskan Islam sebagai agama rasmi serta menyanjung pluralisme iaitu DAP dan PKR.Selagi PAS bersama DAP dan PKR,selagi itulah PAS merupakan rakan subahat untuk menghancurkan Islam di negara ini.Sesungguhnya,PAS tidak wajar menggunakan nama Islam jika ingin terus berpimpin tangan dengan DAP dan PKR tetapi di masa yang sama mengharapkan UMNO sendirian berhadapan dengan asakan COMANGO.UMNO nak bersama dengan PAS,tapi PAS pulak tak nak.siapa yang rugi ??? disamping UMNO memperjuangkan kaum melayu UMNO juga memperjuangkan Islam seperti Kalimah Allah.PAS ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

PAS tak guna, noted.

Anonymous said...

Dunia Islam/Dunia Ketiga juga JANGAN tunduk lagi kpd. ancaman loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH DAPSAYITAN/PKR (dan sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) dgn undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIAQ Barat-Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul), salah satu SENJATA plg. DAJAL mereka utk. MENJAJAH Dunia Islam/umatnya dan seluruh Dunia Ketiga!

Dan JAKIM/JAWI mesti berusaha lebih keras utk. menggagalkan projek DAJAL si Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR dan sekutu mereka, utk. “MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan” Bumiputera miskin Sabah-Sarawak dan Orang Asli. Puak Kristian Zionis sebenarnya disyaki pengikut SATANISME, yg. berkaitan rapat dgn. Zionisme (lihat simbol Zionisme – hampir sama dgn. simbol Satanisme jika diteliti betul.betul) – di mana puak Satanisme /Freemason adalah disyaki DALANG utama di belakang rejim Barat-Israel, EU/NATO, ICC dan UN, yg. begitu bencikan islam, sentiasa dahagakan DARAH kaum Islam, serta asyik merompak kekayaan Dunia Islam terutamanya limpahan minyak-gas oleh Allah SWT. Kerana Satanisme juga berkaitan rapat dgn. Materialisme dan Darwinisme – di mana akhlak manusia menajdi spt. binatang buas, dan sentiasa tamak dan bongkak dgn. amat rakus [lihat di http://www.youtube.com/watch?v=h4yXIpsliYY, Pemujaan Syaitan (Evil Rituals), oleh www.harunyahya.com]

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPSYAITAN/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Lihat NGO Barat-makin-KURANG-AJAQ ini, Transparency International, yg. berpusat di Berlin (pusat Kristian Zionis), nak paksa K'jaan tukar undg-undg PERLEMBAGAAN (satu lagi pertubuhan Jerman Konrad Adeneur dan juga Vatican, nak masuk campur hal "hak asasi" kesamaan agama kat M'sia)! Sedangkan rejim-rejim Barat-Israellah sedang membunuh umat Islam sesuka hati spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban)!

Di samping itu, kat Jerman/Barat, hanya perayaan Kristian sebagai acara RASMI negara; adakah mereka sambut Aidilfitri, Deepavali, Hari raya Cina dsbnya dengan sama - jgn haraplah! Gereja boleh tumbuh macam cendawan tapi masjid dan rumah ibadat agama lain, dikawal ketat. Dan wanita Islam pakai tudung tak boleh kerja dengan k’jaan di Jerman (di swasta, selalu diharamkan). Jadi jelas sekali PENJAJAH Barat-Zionis memangnya HIPOKRIT, PENIPU dan SAMSENG LAKNAT! Maka kenapa loyar-loyar SAMPAH DAPSYAITAN/PKR tak MELALAK pula hal ini?!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

ahlul lebih suka parti I yang konsisten.

contohnya kalau parti I membenarkan satu nama khusus yang mereka sendiri fahami sebagai merujuk kepada entiti TUNGGAL, daripada dicilok oleh parti LAIN untuk dijadikan satu nama khusus tetapi merujuk kepada entiti MAJMUK, makanya ia mesti konsisten untuk membenarkan parti LAIN untuk menonton konsert yang diminati.

APA yang berlaku tidak begitu. parti LAIN direlakan menggunakan perkataan a-l-l-a-h untuk merujuk kepada kemajmukan, walhal ianya satu yang merosakkan tetapi dalam masa sama parti Lain tidak dibenarkan untuk menonton konsert atas alasan konsert merosakkan. Ini tidak konsisten!

Justeru janganlah hairan kalau a-l-l-a-h TUNGGAL tidak memperakui doa dari parti I, kalau parti I merelakan parti Lain merujuk perkataan a-l-l-a-h sebagai MAJMUK dan direlakan tanpa sedikitpun berusaha untuk memberikan kebenaran yang bersyarat, iaitu kerelaan yang boleh dianggap mengiakan TUNGGAL=MAJMUK; MAJMUK=TUNGGAL!

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Dan JAKIM/JAWI mesti berusaha lebih keras utk. menggagalkan projek DAJAL si Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR dan sekutu mereka, utk. “MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan” Bumiputera miskin Sabah-Sarawak dan Orang Asli. Puak Kristian Zionis sebenarnya disyaki pengikut SATANISME, yg. berkaitan rapat dgn. Zionisme (lihat simbol Zionisme – hampir sama dgn. simbol Satanisme jika diteliti betul.betul) – di mana puak Satanisme /Freemason adalah disyaki DALANG utama di belakang rejim Barat-Israel, EU/NATO, ICC dan UN, yg. begitu bencikan Islam, sentiasa dahagakan DARAH kaum Islam, serta asyik merompak kekayaan Dunia Islam terutamanya limpahan minyak-gas oleh Allah SWT. Kerana Satanisme juga berkaitan rapat dgn. Materialisme dan Darwinisme – di mana akhlak manusia menjadi spt. binatang buas, dan sentiasa tamak dan bongkak dgn. amat rakus [lihat di http://www.youtube.com/watch?v=h4yXIpsliYY, Pemujaan Syaitan (Evil Rituals), oleh www.harunyahya.com]

Makcik Sambal Belacan.

Unknown said...

pada yang berugama kristian,sekiranya anda hendak juga menggunakan kalimah ALLAH, mudah saja jangan pertikai perintah ALLAH swt dengan mengucap dua kalimah syahadah kamu pakailah sampai kamu MATI dan tiada sesiapapun dikalangan orang islam akan memerangimu kan mudah????jangan jadi TOLOL pikir dan kaji sedalam2nya adakah TUHAN yang kena salib itu mampu untuk membantu anda sekiranya didalam kesusahan???sedangkan dia sendiripun KENA SALIB?????

 
 
Blogger Templates